• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blik verbreden

Status
Niet open voor verdere reacties.

doesr

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Ik zoek een methode dat alle cellen met inhoud (tekst) van dezelfde rij , bijv. A1 t/m A20 tijdelijk onder en naast elkaar geplaatst worden om zo meer overzicht te hebben. Mooi verdeeld over het scherm.

Ik heb nu namelijk een groot werkblad waarvan veel kolommen buiten het scherm vallen en scrollen is lastig omdat de tekst in de cellen via beamer voor anderen zichtbaar zijn en niet iedereen leest even snel.
Dus ik zoek een methode dat steeds per rij de cellen van die rij te zien zijn en nog steeds met tekst gevuld kunnen worden.

Misschien een redelijke omweg maar probeer het eens met een userform welke de 1e twintig kolommen in leest van een gekozen regel.

Kijk eens naar het voorbeeld (niet alle kolommen gebruikt, maar opzet moet duidelijk zijn)
Open bestand en laat macro info laden.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja dat werkt inderdaad goed maar er staat soms veel tekst in de cellen en dan pas dat niet in een regel. (zijn die overigens aan te passen zodat er meer tekst inkan?)
Daarbij moet het (het liefst) eenvoudig van opzet zijn. Collega's die niet zo handig met de pc zijn gaan er ook mee aan de slag dus de foutgevoeligheid dient <0 te zijn. :-))

Bedankt voor je suggestie.

doesr,

Je kan in de VB-editor de textboxen zelf groter maken en de eigenschappen van deze textbox veranderen. Selecteer je textbox en druk op f4, ga naar multiline en zet deze op true. Na kan de textbox meerder regels aan, tevens worden lange zinnen nu met een wordrap weergegeven.

ook een userform kan je foolproof maken, je moet de gebruiker zo sturen dat hij weinig anders kan dan de juiste weg nemen.
- beveilig datasheet zodat alleen mbv userform gegevens kunnen worden geplaatst.
- pop-ups of ze de data willen opslaan, tevens zou je de inlognaam er achter kunnen laten plaatsen zodat je kan zien wie er in de database wat heeft weg geschreven.

Denk dat je het anders niet snel voor elkaar kan krijgen.

Misschien een splitscreen. Maar volgens mij wekt dit alleen beter voor rijen dan voor kolommen :(.

Succes in ieder geval,

Groet,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan