Blikseminslag LAN internet weg help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jzaat

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Hoi,

Eergisteren is bij ons in de buurt of bij ons bliksem ingeslagen. Eerst lag alle internet en tv in de buurt eruit maar dat was de volgende dag meteen verholpen. We hebben dus ondertussen weer tv en internet. Het draad internet werkt echter niet meer. Mijn computer en de computer van mijn broertje herkennen ook helemaal niet meer dat ze met draad aangesloten zijn aan een splitter en vervolgens router en modem. De splitter herkent wel dat er draden in zitten. Op de router is dit niet echt te zien. De internet ingang van mn computer knipperde eerst altijd als er een draad inzat dat is nu weg. Als het verder iets helpt ik gebruik windows vista mn broertje windows 7. We hebben allebei AVG internet security. De modem is een arris TM702B en de router is een Netgear max range WNR3500v2. Ik heb alle aansluitingen al een keer eruit en erin gedaan, computers opnieuw opgestart, modem en router opnieuw opgestart en een nieuwe verbinding proberen te maken maar niks helpt. Hoe krijg ik lan internet weer aan de praat? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Branden er nog lampjes op het modem? Zoals dsl, internet, UL, DL ect? En branden er nog lampjes op de router? En zo ja welke.

En wat moet ik mij voorstellen bij de splitter die er gebruikt wordt?

alle lampjes branden gewoon, de splitter is een sweex RO001 1 internetkabel ingang 4 uitgangen (waarvan de lampjes die aangeven welke uitgangen gebruikt worden en stroom lampje ook branden)

Laatst bewerkt:
Ik snap het even niet.

De splitter die jij bedoeld is ook een router en je hebt ook nog een netgear router?

Op de netgear branden geen lampjes bij de lanpoorten?

ja de opstelling is zoals ik als zei weet ook niet of dat goed is of niet maar zo is het nou eenmaal maar op mn netgear brandden inderdaad geen lanpoort lampjes meer. De lampjes op de sweex bleken vastgelopen te zijn want toen ik daar draden uit haalde veranderde er niks. Ik heb geprobeerd de internetkabel direct vanaf de netgear naar een computer te doen dat werkte, dus ik denk dat dat sweex ding kapot is.

EDIT: voor de duidelijkheid het is dus dat arris ding dan mn netgear router dan een internetkabel naar boven en dan dat sweex ding die het verdeeld over computers

Laatst bewerkt:
Maar als je een kabel van de Arris naar de netgear brengt en er brand dan geen lampje op de netgear kan die ook het probleem zijn.

Alleen de uitgang lampjes van de netgear brandden niet de rest wel. Toen ik dat draad rechtstreeks van netgear naar pc deed brandde er wel een uitgang lampje dus ik ga vandaag dat sweex ding vervangen kijken of dat helpt.

het was inderdaad dat sweex ding, heb een nieuwe switch gekocht en het werkt prima op alle pc's behalve mn eigen pc. Kan het zijn dat kortsluiting mn lan poort beschadigd heeft ofzo? Wireless werkt nog wel op mn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan