Block en allow internet connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpommes

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
hey,
ik ga een computer van mij neerzetten op een public plaats mischien en nou wil ik een programma maken waarmee mensen moeten inloggen om internet te hebben enzo. hoe kan ik de hele internet connectie blockeren en daarna weer toelaten in VB 6.0?
is het wel mogelijk?

Nou niet alleen met VB,

als je je browser start in een exclusive shell dan kan je met de windows login ook vooruit.
Mensen moeten dan alleen wel uitloggen, je kan er geen tijd aan hangen ofzo.

how-to-launch-a-program-before-the-shell-explorer-starts

nou het gaat meer om een online spel, mensen spelen dat spel en ik wil dat na een tijdje het internet geblocked word. en dat ik het ook weer kan toelaten, dus internet explorer heeft geen zin...

Je kunt het niet maken om iemands verbinding vanuit een programma te blockeren.
Bovendien kan jij op de remote computer geen ipfilter toepassen.
Het kan je op dure claims komen te staan als je aan computers sleutelt. Want je gebruikers denken dan dat hun computers stuk zijn.
Het enige wat je mag doen is de connectie vanuit de server met de client te verbreken na een bepaalde periode of aantal keer gespeelt te hebben. Je moet dit programma draaien op de server die connecties controleert en verbreekt/blockeerd voor een tijdsperiode.

Je kunt het niet maken om iemands verbinding vanuit een programma te blockeren.
Bovendien kan jij op de remote computer geen ipfilter toepassen.
Het kan je op dure claims komen te staan als je aan computers sleutelt. Want je gebruikers denken dan dat hun computers stuk zijn.
Het enige wat je mag doen is de connectie vanuit de server met de client te verbreken na een bepaalde periode of aantal keer gespeelt te hebben. Je moet dit programma draaien op de server die connecties controleert en verbreekt/blockeerd voor een tijdsperiode.

zoals ik zei in mijn eerste post, mensen komen op mijn pc, ik moet na een bepaalde tijd (die ik van te voren instel) het internet afsluiten. en dan als die persoon gestopt is met spelen (wat gebeurd als het internet uit is) moet ik het weer aan kunnen zetten.
hmmmm niet het hele internet hoeft uit maar alleen de connectie met het spel.

Ja sorry , was t even vergeten..

denk dat je met MS winsock aan de slag zal moeten. Ik heb alleen vb2008 hier en kan je daarom niet voorzien van code. Maar er bestaan ook al programma's die dat aankunnen.
http://www.netcontrol2.com/ bijvoorbeeld.

Zoals gezegd werdt, zover ik weet niet in VB alleen.

Je wil je pc dus voor een spel-server gebruiken. Wat je dan bijvoorbeeld kan doen is via VB een programma schrijven dat een ander programma activeerd, als je een signaal geeft (via een programma dat je dus ook moet schrijven)

Mischien is er een of andere API voor de netwerkadapter, maar dat weet ik niet zeker. Mischien iets met ipconfig? Geen idee.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan