Blog bericht tiltel centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Ik heb een 3 column blogspot,alles staat nu mooi gecentreerd,maar ik erger mij aan de blog titels en onder aan de blog staat wanneer het blog gepubliceerd is,ook dat wil ik graag gecentreerd hebben.
Ik kan alleen nergens op internet vinden hoe ik dat moet doen.

Weet een van jullie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Oja mijn blog:

http://silscreations.blogspot.com/

Hoi,

Ik heb geen flauw idee hoe je op zo'n blog met css werkt en of dit kan. Maar op 'n 'normale' pagina zou je 't volgende doen:
die kopjes staan allemaal in 'n <h2> of in 'n <h3>
Code:
h2, h3 {text-align: center;}

Dan kan 't zijn dat er meer <h>'s worden gecentreerd dan je wilt, in dat geval met classes werken.
De datum van aanmaak en zo staan in div.post-footer. Zelfde:
Code:
div.post-footer {text-align: center;}

Bij mij staat dan gecentreerd wat je vroeg.
Is het goed als ik op mijn site (css-voorbeelden.nl) 'n link naar jouw naar jou zet? 't Zijn heel aparte achtergronden en ze zijn ook te gebruiken voor 'n site.

Hoi,

Ik ga even proberen wat je hebt voorgesteld,dan zet ik het hier wel even neer of het gelukt is of niet.

De link mag je op je site plaatsen hoor :thumb:

Ik heb het geprobeerd maar blijkbaar werkt blogspot niet met css.

Dank je wel voor het meedenken!:)

Jawel hoor, het werkt wel met css. Ik heb het namelijk op die manier veranderd.
Als je naar de bron van je pagina kijkt, zie je aan het begin 'n gigantisch stylesheet.
Daarbinnen heb ik die dingen veranderd, die ik hierboven zei. Alleen kan ik dat niet definitief, maar alleen om te kijken of 't werkt.
Op een of andere manier moet jij dat bestand kunnen benaderen. Ik ken blogspot alleen niet, dus ik weet niet of je het rechtstreeks kunt bewerken, of alleen via slepen of zoiets.

Al die afbeeldingen op je site zijn ook met behulp van dat bestand op de juiste plaats neergezet, dus op een of andere manier moet je het kunnen bewerken.

Ik heb nog even gekeken op blogspot.com. Mogelijk heb je iets aan deze pagina:
http://www.google.com/support/blogger/bin/answer.py?answer=42239
In de balk bovenin zit het symbool voor centreren, dus volgens mij zou het mogelijk moeten zijn.

Ik ben er even voor gaan zitten en het is gelukt hoor!
Ik heb het rechtstreeks kunnen bewerken in de html tekst.
Vind het zo beter staan nu (bijna) alles gecentreerd staat,moet nog één tekst regel centreren,die moet ik alleen nog even vinden in de html maar daar kom ik nu wel uit.

Dank je wel voor je hulp,ben er erg blij mee!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan