Blog in huisstijl

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo,

zou iemand me kunnen vertellen hoe deze blog in huisstijl gemaakt is:
http://www.alaskanmalamutes.be/blog.html

Zelf dacht ik eerst in WordPress, maar ik zie nergens een logo of tekst van WordPress op de site staan. Voor zover ik weet is dit ook niet compleet zelf geschreven.

Ondertussen ben ik zelf aan de slag gegaan met WordPress maar ik houd de tekst met link van WordPress in beeld... dacht deze uit te kunnen schakelen in het css maar dat werkt niet omdat er met nieuwe berichten steeds een andere pagina aangemaakt wordt waar het dan toch weer op staat.

In de <head>-sectie wordt editmysite.com een paar keer genoemd,
Lijkt me een domein waar je met een account zelf je site kunt aanmaken.

Laatst bewerkt:
Het editmysite.com domein blijkt als homepage alleen een inlog-pagina te hebben, en anders niets: geen aanwijzingen hoe je je bij de betreffende provider zou moeten aanmelden e.d.
Maar met wat verder Google-neuzen kwam ik te weten dat de subdomeinen van editmysite gebruikt worden door weebly.com.
Om preciezer te zijn: het zijn subdomeinen voor het Weebly Designers Platform, een eigen CMS van weebly (en dus geen Wordpress).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo csshunter,

De site waar ik naar verwees lijkt me inderdaad gemaakt bij Weebly.
Wat me opvalt is dat de site waar ik naar verwijs geen enkele banner of iets dergelijks op de site heeft staan wat meestal toch wel 1 van de
dingen is die minimaal op je site komen te staan.

Nu heb ik mezelf verdiept in het maken van een blog via Wordpress... maar wat is nu beter...WordPress heb ik dus geupload naar mijn site.
In WordPress krijg ik het niet voor mekaar net zoals in de voorbeeldpagina om een totaal eigen huisstijl te maken.

Het is wel in eigen beheer allemaal via WordPress en ik weet niet of dat bij Weebly ook zo is.

Groeten,
Marc

Hoi Marc,
Wat me opvalt is dat de site waar ik naar verwijs geen enkele banner of iets dergelijks op de site heeft staan wat meestal toch wel 1 van de
dingen is die minimaal op je site komen te staan.
Inderdaad zit daar geen reclame bij. Maar zo'n Weebly Designer Platform is ook niet gratis (dan zit er doorgaans wel reclame op), zo'n CMS kost op z'n minst $ 7,95 per maand (voor max. 15 pagina's); of $ 14,95 per maand (voor max. 40 pagina's) of $ 24,95 per maand (geen max.): zie hun pricing-pagina. Het is zogenaamd gratis om met hun systeem (zie hieronder) zo'n site te bouwen, maar zodra je 'm online wilt hebben moet je dokken...
Zo kan weebly het zich wel veroorloven om reclame-inkomsten mis te lopen! ;)

=======
In WordPress krijg ik het niet voor mekaar net zoals in de voorbeeldpagina om een totaal eigen huisstijl te maken.
Dat moet wel mogelijk zijn, vanaf een kaal template; in de praktijk zal je dat vermoedelijk niet alleen met css af kunnen; er zal ook in de php-variabelen ingegrepen moeten worden, die onder water de structuur van de pagina bepalen.

=======
Het is wel in eigen beheer allemaal via WordPress en ik weet niet of dat bij Weebly ook zo is.
Weet het niet zeker, maar ik vermoed van niet. Volgens mij hanteert weebly een eigen type webdesign-editor, die alleen met hun weebly-templates kan werken, en niet overzetbaar is naar een eigen ingerichte html/css/php-website. Wel handig bekeken van weebly natuurlijk, want als het niet overzetbaar is moet je ermee doorgaan: klantenbinding! - Maar 100% zeker weten doe ik dit dus niet.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo csshunter,

Hartelijk dank voor je heldere uitleg, dat is inderdaad wat ik bedoelde.
Ik zal eens kijken of er in de CMS-rubriek zoals je al schreef wat zaken hierover te vinden zijn.

Het veranderen van PHP zal echter niet gemakkelijk worden dan... in eerste instantie kies ik maar een standaard template van WordPress zelf.

Groeten,
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan