Blokje in de rechterbovenhoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadDay

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Ik heb een klein blokje in de recht boven hoek. Asl ik erop klik, en ik hem verlseep, word hij een halve centimeter groter en rechthoekig.
Dat blijft zo. Als ik op alt+f4 druk verdwijt hij. Maar elke keer bij het opstarten komt hij weer terug.

Ik heb gekeken bij uitvoeren > msconfig > opstarten. Niks verdachts gevonden. Ik weet niet wat het is. Misschien een virus,
of gewoon een programma dat
op de achtergrond draait. Ik heb ook Hitman Pro en Nod32 diepgaande analyse uitgevoerd. Niks verdachts.

Weten jullie iets? Suggesties? Graag :cool:

Draait eens iets van Spybot S&D waarschijnlijk is het spyware.

Kijk ook even bij Taakbeheer naar verdachte processen.

Dat prog. zit bij Hitman Pro + nog heel veel andere anti-spyware programma's. Processen nagelopen bij taakbeheer en opgezocht via Zoeken. Eigenlijk niks verdachts. Ik weet helemaal niet wat het is :confused:

May-b wel een hackert :shocked:

Wanneer het blokje verschijnt sluit dan eens al je vensters af en open Taakbeheer > Processen

Sorteer op naam en sluit vervolgens het blokje. Kijk nu wel proces je mist, wellicht lukt dat.

Ik zal het eens proberen, ik maak wel screen van te voren, blokje sluiten, weer screen, kijken wat er mist.

Hier zijn 2 screenshots, eerste is onaangeraakt, in de linkerbovenhoek, 2e is als ik heb versleept hebt. Als ik heb alleen aal klik en niet versleep (dus in de bovenhoek laat) word hij alleen blauwer, net als je een niet-actief scherm aanklikt.

Bijlagen

In het vervolg even opslaan als .JPG trouwens, is kleiner.

Erg raar, heb dit nog niet eerder gezien.
Krijg je geen opties of iets dergelijks als je erop klikt (links/rechts)?
Is er een taakbalk knop?
Is er een systeemvak icoon?

In het vervolg even opslaan als .JPG trouwens, is kleiner.

Erg raar, heb dit nog niet eerder gezien.
Krijg je geen opties of iets dergelijks als je erop klikt (links/rechts)?
Is er een taakbalk knop?
Is er een systeemvak icoon?

Je ziet het op de screens, niks noppes nada, geen knoppen, geen rechter muisknop, alleen verslepen als een soort mini-schermpje :confused:

Je ziet het op de screens, niks noppes nada, geen knoppen, geen rechter muisknop, alleen verslepen als een soort mini-schermpje :confused:

Ik zie niets op de screens want zover gaan jouw screens niet :).
Heb je er last van trouwens of staat 'ie niets te doen?

Geen last van in principe, misschien veroorzaakt het wel wat, langzamere comp ofz iets dergelijks, maar ik zou zo snel niet precies merken wat, misschien verzend het informatie naar iemand toe, het kan alles zijn, dus ik wil graag zeker weten wat het is, ik dacht misschein dat er nog iemand was die zoiets gehad heeft:(

Nee dat begrijp ik.. Ik zou overigens een HijackThis logje laten maken, zoals ik elders aan iemand anders aanraadde.

Of je moet proces voor proces afsluiten maar dan moet je wel even weten wat je doet :).

Als het spyware zou zijn denk ik niet dat het je aandacht zou gaan trekken door een blokje op je scherm te gaan plaatsen.. Dat wordt door de meeste mensen toch wel opgemerkt.

Kan je eens een screenshot van je taakbeheer > processen laten zien?

Enne.. Wat moet 'ie dan met TweakUI doen?
Er zitten zeker 50 opties in TweakUI. Het puur installeren ervan gaat geen oplossing geven, of denk je anders :-)?

dat weet ik niet meer precies,

ik neem aan dat hij gewoon kan lezen wat er staat

dat weet ik niet meer precies,

ik neem aan dat hij gewoon kan lezen wat er staat

Nou nee, zo werkt dat helaas niet :).
tweakui.jpg

Ik heb bij de msconfig gekeken wat er opstartte, en vrijwel alles gecontroleerd, maar niks verdachts. Als ik het blokje weghaal, mis ik ook niks, dus het zou sneakie op de achtergrond moeten draaien.

Hier een screen van mijn processen (trouwens, wat is regscan precies, want soms vreet het bogal wat CPU ;)

Bijlagen

• taakbeheer.JPG
    taakbeheer.JPG
    83,7 KB · Weergaven: 41
Ik ga eens proberen om met zo weinig mogelijk programma's op te starten, geen blokje, steeds een programma erbij, tot de goeie is gevonden:thumb:

to wat proberen;)

2x IE in je taakbeheer ziet er voor mij verdacht uit.

Zowel bij een nieuw venster als bij een nieuw tabblad houd ik maar 1x iexplorer.exe in mijn beheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan