blokjes op beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo, Op mijn beelscherm verschijnen af en toe blokjes. Als het erger is verschijnt er soms een tekst met de strekking beeldscherm stuurprogramma reageert niet meer. Komt altijd weer in orde maar is wel irritant. Updaten van de videokaart helpt niet (laatste update aanwezig). Het is een NVidia Geforce GTX 560 videokaart. Heb ook wel eens de driver helemaal via apparatenbeheer verwijderd en opnieuw ingesteld. "Probleem" blijft echter van tijd tot tijd terugkomen. Mijn eerste vraag is: Het heeft toch wel te maken met de videokaart?Knipsel.JPG

Laatst bewerkt:
Het probleem kan van je videokaart zijn. Heb je al een ander beeldscherm geprobeerd (liefst op een andere aansluiting)? Is het scherm al oud? Heb je het probleem al lang? Heb je toevallig veel stof in je kast zitten?
Verwijder anders eens in Veilige Modus (F8 indrukken tijdens opstarten) met driversweeper je drivers helemaal en installeer de laatste versie van de website van nVidia. Waarschijnlijk helpt dit al.

Succes!

Het beeldscherm heb ik al enige tijd geleden aangeschaft. De eerste tijd ging het altijd wel goed tot dat....Een ander beeldscherm heb ik niet. Stof is in mijn kast nauwelijks aanwezig. Is het gebruik van driversweeper anders en beter dan het verwijderen en opnieuw installeren via apparatenbeheer?

Ja, via Apparaatbeheer wordt niet de hele driver verwijderd, als je dit doet in Veilige Modus is het al beter, maar het beste is met Driver Sweeper. Dit verwijdert alle restjes van de driver, zodat een goede installatie mogelijk is. Ik raad je ook aan de driver van de website van nVidia te installeren, die zijn sowieso beter dan de Microsoft drivers.

Hallo

Geen flauw idee hoe oud deze videokaart is , en of deze regelmatig eens zuiver/stofvrij wordt gemaakt ....

Lijken mij op het eerste zicht artifacts te zijn door oververhitting.

Dit " beeldscherm stuurprogramma reageert niet meer" is dan meestal het volgende stadium.

Peter

Videokaart is circa 2,5 jaar oud. De temp zit tussen de 30-35 graden.
Daar mankeert volgens mij niets aan.
Heb wel in de veilige modus de driver verwijderd met driversweeper en de nieuwste weer geinstalleerd.
De tijd zal het leren want het verschijnt altijd onverwachts en op ongezette tijden.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

Probeer je werkgeheugen eens te testen met memtest86+

Alle opmerkingen zijn natuurlijk welkom en ik houd ze in gedachten.
Maar eerst wacht ik de ondernomen actie af. Wellicht was dat voor mij "de oplossing"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan