• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blokjesplanning automatisch kleuren obv datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2018
Ik ben bezig een planning op te zetten en wil graag op basis van overeenkomende datum een bepaalde cel een kleurtje geven.

Zie bijgaand voordbeeld.

Er staat bijv bij project 1 bij station 1 een startdatum van 10/1. Dan wil ik graag automatisch de bijbehorende cel rechts in de planning de kleur geven die bij station 1 hoort. Datzelfde geldt voor alle volgende stations/data. Daar waar geen datum staat blijft wordt het vakje niet gekleurd. Ik dacht eerst aan voorwaardelijke opmaak echter denk ik dat ik dat niet klaar krijg en het dus met een macro moet oplossen.

Kan iemand mij helpen ? Ik heb een klein beetje verstand van macro's maar vind het moeilijk deze zelf op te zetten.

Bijlagen

Super ! Dank je Sylvester, hier kan ik zeker wat mee.

Zoek nog een kleine aanpassing waarbij is de veiligheidsdagen ook variabel kan invullen en het zwarte blokje dus niet in het weekend inkleurt.

Heb je daar nog suggesties voor ?

De data daarvoor heb ik reeds het weekend over laten springen door functie =als(weekdag=6 ..... toe te passen. Dus dat loopt prima.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde kolom O (en dan alleen achter de verschillende units). Deze wordt afhankelijk van het gekozen aantal veiligheidsdagen (deze kunnen variëren) gevuld. Deze mag alleen niet in het weekend vallen. Wanneer die goed staat wordt mbv jouw macro blokjes goed gevuld.
Ik heb geprobeerd dit met een functie op te lossen zodat je bij het kiezen van de veiligheidsdagen direct ziet dat hij in het weekend valt. Daar kom ik alleen niet uit.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan