Blokkeer CSS mbv javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

eitjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hallo,

In mijn html pagina word een extern javascript bestand geladen. Dit javascript bestand laad eveneens een extern css bestand, waar de eigenschap "zoom" zich in bevind. Aangezien mijn css met het eigenschap "zoom" niet valid is zou ik dit dan ook graag willen blokkeren.

Het liefst zou ik willen dat het hele css bestand niet ingeladen wordt, maar het is niet mogelijk om het externe javascript bestand aan te passen.

Iemand die mij kan/wil helpen??

Alvast bedankt!

zit er niet over in zou ik zeggen. zoom wordt soms gebruikt om in IE hasLayout te forceren. Het zou behoorlijk fout kunnen gaan in IE zonder zoom. Maar als je het echt weg wilt, waarom download je het JS bestand niet? Dan kun je het aanpassen.

Bedankt voor je antwoord!
De reden dat ik het js bestand niet download is omdat het om de volgende constructie draait:

html laad (extern) main.js in.
main.js laad ongeveer 20 andere (eveneens externe) javascripts in.
1 van die 20 javascripts laad de (externe) css in met de zoom eigenschap.

Nu kan ik in principe wel de js downloaden, en de urls goedzetten, maar het punt is dat het main bestand zo nu en dan geupdate wordt, wat betekent dat de functionaliteiten op mijn website ook verouderd blijven.

Ook wil ik graag dat de website helemaal valid is, dus is de optie er ook niet om de zoom eigenschap te laten staan. Dat het fout zou kunnen gaan met de website in IE gaat niet op in dit verhaal omdat de ingeladen stylesheet verder niet eens gebruikt wordt.

Dus helaas is mijn probleem nog niet opgelost! Toch bedankt voor je hulp!

Als de CSS eigenschap alleen in een extern CSS sheet gedefinieerd wordt maar verder nergens wordt gebruikt dan is je document in principe compleet valid. Alleen het externe CSS bestandje niet.

Maar goed, je zou de referentie weer kunnen verwijderen nadat deze is toegevoegd. Een kwestie van alle link elementen in de header loopen, controleren of dit het ongewenste CSS bestand is en vervolgens verwijderen. Dat kan op deze manier bijvoorbeeld:

[JS]
var links = document.getElementsByTagName("link");
for (var i=0; i < links.length; i ++)
{
if(!links.getAttribute || !links.parentNode)
continue;
if (links.getAttribute("href") == "style.css")
links.parentNode.removeChild(links);
}
[/JS]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan