blokkeer installatie software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilish

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Hey allemaal :)

ik ben op zoek naar een programma die ervoor zorgt dat mensen die admin rechten hebben in XP geen programma's mogen installeren,

bijvoorbeeld een programma dat installatie pogingen afbreekt, of de installatie voltooid maar gelijk het geinstalleerde programma verwijderd

heeft iemand een idee?

ps. Illusion is geen optie hier.

Waarom geef je die mensen dan ook admin rechten? Als je dat niet zou doen zouden die mensen geen software kunnen installeren.

zit wat gecompliceerder in elkaar

voor sommige software pakkettten die wij distribueren hebben personen admin rechten nodig om veranderingen in de settings te maken o.i.d.

Geplaatst door Devilish
zit wat gecompliceerder in elkaar

voor sommige software pakkettten die wij distribueren hebben personen admin rechten nodig om veranderingen in de settings te maken o.i.d.

Maar je zei:

ik ben op zoek naar een programma die ervoor zorgt dat mensen die admin rechten hebben in XP geen programma's mogen installeren,

Dus die mensen met adminrechten kunnen dan toch jullie software gebruiken? Anders snap ik je vraag niet goed.

Geplaatst door Muurhond

Maar je zei:

Dus die mensen met adminrechten kunnen dan toch jullie software gebruiken? Anders snap ik je vraag niet goed.

We moeten gedwongen de gebruikers admin rechten gevens anders kunnen ze sommige dingen die wij als systeembeheer distribueren niet gebruiken,

nu willen wij voorkomen dat mensen andere programma's zoals msn, kazaa etc gaan installeren dus zoeken wij een programma die blokkeerd dat gebruikers programma's installeren alhoewel ze admin rechten hebben,

alleen de programma's die gedistribueerd worden via ons netwerk mogen geinstalleerd worden

Ok, maar dit is de taak van de systeembeheerder. Deze installeert software als Admin en zorgt voor de juiste rechten hiervoor.

Geplaatst door Muurhond
Ok, maar dit is de taak van de systeembeheerder. Deze installeert software als Admin en zorgt voor de juiste rechten hiervoor.

uhm ja...ik ben de systeem beheerder ;)

denk dat jij me niet helemaal volgt,

wij hebben enkele programma's die wij distribueren sommige van de programma's hebben echter de vereiste dat de gebruiker admin rechten binnen XP nodig heeft, dus dat moeten we hun dus geven,

nu heeft dus de gebruiker admin rechten, nu is mijn vraag of er software bestaat die ervoor zorgt dat het niet mogelijk is software te installeren op een PC ook al heeft een gebruiker lokaale admin rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan