blokken

• Onderwerp starter Onderwerp starter miles
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Hallo,

Weet iemand hoe ik in een domein op een werkstation met windows2000 bijvoorbeeld het configuratiescherm kan blokken e.d>

Groeten Miles

Het invoeren met van beperkingen op werkstations kan dmv van Poledit (staat op win98 cd maar ook op de andere install cd's dacht ik).

Hiermee kun je op een werkstation een profiel opstellen met wat degene kan en niet kan. Als ik het goed heb kun je dit profiel dan opslaan en dan plaatsen in de Netlogon share en dan via het de instellingen van de gebruikers op het domein invoeren.

De groeten,
Mark

Is dit echt een volwaardig domein, dus met een 2000server versie. En wat heb je allemaal geinstalleerd, is AD enabled?
Want dan kan je het m.b.v. de group policy's.
Dus laat me even weten of dit dus een volwaardig domein is of dat het maar een werkgroepje is, alvast bedankt..

Laatst bewerkt:
Nou hier komt die,
Je logt in op de computer waar active directory op is geïnstalleerd. Hierna ga je naar start->programs->administrative tools->active directory users and computers. Eenmaal aangekomen krijg je een venster met de aanwezige groepen in active directory. Maak een nieuwe groep aan en maak de pc's/users, die je wil blokken, lid van deze groep. Eenmaal gedaan eigenschappen van de groep en dan het tabblad group policy, hier onderaan op new en dan edit (na het beestje een naam gegeven te hebben). Nu ben je in group policy, hier ga je naar (in de tree links) User Configurations->Administrative templates en selecteer daar even het "mapje" control panel. Nu krijg je rechts de policy's zet hier de policy "Disable control pannel" op enable, even overal saven en ok klikken. Nu de users/pc's uitloggen/opnieuw opstarten en als het goed is komen ze nu niet meer in het configuratiescherm.
Je hoeft, als je nog eens iemand wil blokken uit het config scherm, nu alleen maar nog die pc/user lid te maken van je eerder aangemaakte groep. Maar dit is wel duidelijk neem ik aan...veel geluk.

Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar hoe installeer ik AD?

Sorry dat mijn antwoord zo lang geduurd heeft (ben een nachtje weggeweest) maar hier gaan we dan, ad is verplicht bij een w2k netwerk/domein, netwerk met windows 2000 als server dus, zo gauw jij een domein controller installeert, waardoor je eigenlijk het domein opzet, dan wordt ad automatisch meegeinstalleerd. AD is namelijk nodig om de dc (domein controller)/netwerk/domein goed te laten functioneren.
Maar ik zal je even hieronder kort de installatie weg uitleggen.
Eerst moet je dus een pc met w2ks hebben, als je deze volledig hebt geinstalleerd ga je naar start->run en daar vul je in dcpromo en je klikt op ok, nu komt er een installatie wizard die je aantal vragen gaat stellen, zoals is er al een domein, zo nee hoe moet die gaan heten, zo ja moet deze pc zich lid maken van het domein of een (dochter)domein worden, alleen dan met moeilijke termen...etc.....
Als je dus inderdaad een w2k domein hebt, dan moet er minimaal 1 pc zijn die ad al heeft geinstalleerd, zo ja dan installeerd w2ks ad niet op een 2de of derde pc in het domein aangezien dit maar op 1 pc in het domein mag/kan bevinden. Hoop je hiermee een beetje van hulp te zijn geweest...

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik krijg de bekende foutmelding wanneer ik DCPROMO intyp.

Wat hieraan te doen?

Welke bekende foutmelding??
En ik neem aan dat er al een server is (als er een domein is is er ook een server als dc met ad geinstalleerd) die dus ad heeft geinstalleerd, ik zou deze pc zoeken en het daarop instellen, anders gaat het toch niet.
Die installatie procedure van dcpromo gaat alleen als er nog geen ad in je domein aanwezig is, wat dus niet kan als je een windows 2000 server/domein versie draait/hebt, aangezien het hierbij verplicht is om ad te installeren op de eerste server die voor het domein wordt ingesteld als domein controller. Eigenlijk de hoofdserver, hierop moet ad staan, je zal geen ad in je domein hebben als je nt4 domein hebt. Hierbij is dat niet mogelijk aangezien nt4 met een heel ander principe werkt, tenminste de server versies.

Hebben nu Windows 2003 server. Probleem is opgelost met Policy's...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan