blokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertus58

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
9
beste lezers,
Ik heb de volgende vraag nl.
ik wil een pc blokkeren thuis in een net werk deze pc is verbonden doormiddel van een
e-netwerk adapter ik heb de draadloze verbindingen al via tijdschakeling geblokkeerd
Nu moet ik weten van welke poorten deze netwerk adapter gebruik maakt.
hoe kom ik dat te weten ik kan hier geen gegevens vinden in mijn router
.wie helpt mij aub
ik heb wat screenshots toe gevoegd
Bert
 

Bijlagen

  • routerblok2.jpg
    routerblok2.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 26
  • routerblok.jpg
    routerblok.jpg
    82 KB · Weergaven: 30
  • routerblok3.jpg
    routerblok3.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 27
  • routerblok4.jpg
    routerblok4.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 28
Hallo bertus58,

Aangezien het een gewone huis-tuin-keuken router is is het waarschijnlijk niet mogelijk om een bekabelde verbinding te gaan filteren. Wat je zou kunnen doen is geen rechten verlenen aan een bepaald mac adres. Ik weet alleen niet of dit kan in uw router.

Groeten Sentmen.
 
Kun je iets meer vertellen over waarom je dit wilt, dan kunnen we je iets gerichter helpen ?

Is hij draadloos of bedraad verbonden ?
Internetverkeer gebruikt poort 80.
Mag hij helemaal niet meer op je netwerk of alleen op bepaalde tijden ?

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
het gaat er om dat de kinderen niet tot laat in de nacht de pc aanhebben voor spellen te spelen

de pc die af gekoppeld moet worden is met een en Enetwerk adapter via het licht net verbonden met de router zie bijlage is hier Dm500
de draadloze verbindingen worden al afgschakeld na een bepaalde tijd maar alleen de bekabelde lukt nog niet heb screenshots bij gevoegd
groet Bert
 
Toevallig heb ik ook een Netgear router, kon dus makkelijk wat testjes doen. (wel een ander type maar hij komt aardig overeen).
Bij services hoef je niets te doen.
Wel bij Block Sites.
Vink aan Per Schedule.
Voeg bijv. aan de lijst toe: .nl .com .eu etc.
Onderin kun je 1 Trusted IP adres opgeven wat wel naar die sites mag, hier vul je je eigen IP adres in.
Je moet wel zorgen dat jezelf altijd hetzelfde IP adres toegewezen krijgt bij Advanced >> LAN Setup.
Vervolgens zet je bij Schedule de tijden dat dit geblokkeerd moet worden en klaar :)

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Toevallig heb ik ook een Netgear router, kon dus makkelijk wat testjes doen. (wel een ander type maar hij komt aardig overeen).
Bij services hoef je niets te doen.
Wel bij Block Sites.
Vink aan Per Schedule.
Voeg bijv. aan de lijst toe: .nl .com .eu etc.
Onderin kun je 1 Trusted IP adres opgeven wat wel naar die sites mag, hier vul je je eigen IP adres in.
Je moet wel zorgen dat jezelf altijd hetzelfde IP adres toegewezen krijgt bij Advanced >> LAN Setup.
Vervolgens zet je bij Schedule de tijden dat dit geblokkeerd moet worden en klaar :)

Groeten Marcel

Maar als meneer dan meer dan 1 pc heeft. Dan geef je toestemming voor 1 pc. Als je kijkt op de laatste foto zie je dat er 3 actief zijn en dat er 4 adressen zijn uitgedeelt. Als u zelf uw pc deelt met uw vrouw dan heeft marcel gelijk. Dan is het goed mogelijk om dit aan te passen.

Groeten sentmen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan