• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blokkeren cellen & kleur wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericssport

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
90
Hoi,

Ik zou graag cel B2, C2, D2, E2, F2, G2 of H2 invullen en daarmee cel K2 blokkeren en andersom, Bij invullen K2 de cellen B2 t/m H2 blokkeren. Daarnaast is het de bedoeling dat de cellen die geblokkerd worden ook van kleur veranderen. Ik heb het forum al afgespeurd naar oplossingen (zie linken hieronder), maar kom net niet waar ik heen wil, wie kan me helpen? Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd. :)

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=365860&highlight=blokkeren

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=285230&highlight=blokkeren
 

Bijlagen

  • blokkeren 1.xls
    13,5 KB · Weergaven: 35
Ericssport,

In de bijlage heb ik een ideetje van mij uitgewerkt. Wellicht is het niet geheel wat je zoekt maar het werkt wel, denk ik.

Succes.

Groet,

Ronald
 

Bijlagen

  • Blokkeren 1.1.xls
    38 KB · Weergaven: 60
Sorry voor de late reactie, heb een goede anderhalve week plat gelegen dankzij de tacohoest, ook wel bekend als de mexicaanse griep :confused:

Dit werkt precies hoe ik het voor ogen had, alleen is het mogelijk deze functie op meerdere regels tegelijk toe te passen?! :)
 
Ik had je eerste reactie al gezien ;) maar nog geen gelegenheid gehad om er verder mee te gaan. Het moet (uiteraard zou ik bijna zeggen) mogelijk zijn maar dat wordt even puzzelen. :thumb:.
 
Ik had je eerste reactie al gezien maar nog geen gelegenheid gehad om er verder mee te gaan. Het moet (uiteraard zou ik bijna zeggen) mogelijk zijn maar dat wordt even puzzelen. .
Hey RvanGalenLast,

Ik ben reuze benieuwd wat je tot nu toe bij mekaar gepuzzeld hebt, kun je laten zien wat je totnutoe hebt? :)
 
Het puzzelen heeft nog wel wat resultaat opgeleverd. Zie het bijgevoegde bestand.

Veel plezier ermee.

Groet,

Ronald
 

Bijlagen

  • Blokkeren 1.1.xls
    37,5 KB · Weergaven: 52
Goedemorgen,

Allereerst deze functie werkt nog steeds geweldig, mijn dank daarvoor is groot. Maar ik stuit nu op enkele uitzonderingen. Enkele vakken hebben al een kleur en die mag niet veranderen. Wie kan me hierbij helpen? :)
 

Bijlagen

  • Blokkeren 2_1.xls
    36,5 KB · Weergaven: 27
Ik heb er inmiddels weer de nodige puzzel uurtjes in zitten maar ik kom er niet verder mee, wie o wie kan mij helpen? :)
 
Ik heb de code een klein beetje aangepast zodat de celkleur niet verandert als de kleur groen is.
De overige cellen veranderen wel van kleur.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Blokkeren 2_1.xls
    38 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan