Blokkering opheffen via vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Ik heb een .xlsm bestand gebouwd voor een klant echter sommige gebruikers staat de bestand geblokkeerd.
Ik neem aan dat ik die niet via vba kan manipuleren maar het liefst zou ik via een melding willen forceren dat zij eerst deze blokkering opheffen eer dat zij gegevens in excel kunnen plaatsen.
Wie heeft eerder dit meegemaakt?

blokkeringopheffen.png

Dat kan de ontvanger volgens mij zelf in Excel uitschakelen, maar dat lijkt me niet verstandig.
Vanuit VBA kan dat sowieso niet omdat die blokkade o.a. het uitvoeren van VBA code blokkeert.
Die blokkade wordt automatisch aan gezet bij documenten die van buiten het domein komen.

Laatst bewerkt:
Kan die gebruiker zelf uischakelen en heeft daarvan later ook nog veel plezier.
Plaats een afbeelding op de voorpagina van het bestand hoe de gebruiker dit moet doen.

Thanks maar zo ver waren we al, had stiekem gehoopt dat er een andere oplossing was.

Er is een andere optie, maar dat moet ook via de ontvanger gaan. (eenmalig)
De ontvanger kan een vertrouwde map aanmaken waar de bestanden die van jou (of andere vertrouwde bronnen) komen in een vertrouwde map zetten. (dan hoeft er niet iedere keer op deblokkeren worden geklikt)
In uw Office klikt u op Bestand > Opties.
Klik op Vertrouwenscentrum > Vertrouwenscentruminstellingen > Vertrouwde locaties.
Klik op Nieuwe locatie toevoegen.
Klik op Bladeren om de map te zoeken, selecteer een map en klik op OK.
Je kan ook een nieuwe map aanmaken.

Jeetje bedankt dat je deze moeite hebt genomen echter betreft het een eenmalige actie en niet dat er vaker excelbestanden met macro code geplaatst worden. Nogmaals bedankt voor de tip

Ook hier lijk je de suggstie niet te begrijpen. Eenmalig of niet doet er niet toe. Inschakelen gebeurt voor alle keren dat de gebruiker met het bestand gaat werken (en dat is hier nooit eenmalig).

@snb,
maak maar eens een vertrouwd mapje aan, en plaats alle downloads met vba van helpmij in dat mapje, je zal niet meer naar eigenschappen moeten gaan en op deblokeren moeten drukken om een download van helpmij te openen.

Lees mijn post nog eens rustig door...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan