• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blokkering van alle velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rik Blok

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2003
Van bijgevoegd bestand zijn in de map "maaltijd" alle velden geblokkeerd (cursor blijft een kruisje).
Alle andere mappen werken goed.
Als ik deze map koipier naar een nieuw bestand werkt het wel (selecteren>plakken).
(geblokkeerde velden niet te wijzigen en 2 grijze niet geblokeerde velden wel)

De procedure voor beveiliging die ik gebruik is de volgende:
opmaak>bescherming>v's verwijderen
Bewerken> ga naar> speciaal>formules
Opmaak bescherming> v" aanbrengen
Extra> beveiliging > beveiligen> wachtwoord.

Bijlagen

Waarom zou je überhaupt cellen willen beveiligen in een werkblad dat blijkbaar voor invoer van gegevens is bedoeld ?

Als je gebruikers wil verhinderen gegevens in werkbladen te wijzigen kun je beter een userform (what's in a name) gebruiken.

Rik,

het is mij nite helemaal duidelijk wat je vraag is, maar volgens mij heeft dat te maken met de voorwaardelijk opmnaak die gebruikt is?

Aan SNB

Dat is wel erg simpel geredeneert.
Er zijn twee invoervelden in de map en alle andere velden hebben een nogal ingewikkelde formule.
Als een gebruiker per ongeluk op een formule veld gaat staan en iets intypt verdwijnt de formule en werkt het programma niet meer.

Aan Haye

Als je in de Map "maaltijd" de beveiliging aanzet, zal het duidelijk worden. Probeer dan maar eens iets wijzigen in een veld.

Overigens ben ik geen junior meer.
De voorwaardelijke opmaak heeft volgens mij geen invloed, maar ik ga het proberen.
In het bestand :Test (een kopie van "maaltijd") werkt het wel.

Aan Haye

Het ligt niet aan de voorwaardeleijke opmaak, want in de mappen Persoonlijk, Calculator, Simulatie en spuit gedrag, zit ook voorwaardelijke opmaak en ook 1 of 2 invoervelden.

Rik,

de beveiliging in bestand calcv6 staat aan, maar ik begon mijn bijdrage met de opmerking:
het is mij nite helemaal duidelijk wat je vraag is

Kun je daar op ingaan?

Aan SNB

Dat is wel erg simpel geredeneert.
Er zijn twee invoervelden in de map en alle andere velden hebben een nogal ingewikkelde formule.
Als een gebruiker per ongeluk op een formule veld gaat staan en iets intypt verdwijnt de formule en werkt het programma niet meer.

Liever dan fout geredeneerd.
Hét argument om met een userform te werken !

Aan Haye

Het tabblad "maaltijd" van calcv6 is niet beveiligd, alle andere tabbladen wel.
Als je de beveiliging aanzet : >extra> beveiliging>tabbald beveiligen en dan 2 keer een wachtwoord ingeven, dan is het niet meer mogeljjk om iets te doen.
De cursor blijft een kruis, alhoewel de 2 invoer velden geen beveiliging hebben.
Bij bv. het tabblad calculator werkt het wel, ook daar zijn 2 invoervelden en de rest is beveiligd, met de eerder vermelde procedure.
Als ik het hele blad kopier en plak in een nieuw excel bestand "test" werkt het wel.

Mocht het zo zijn , dat het bij uw versie van excel wel werkt, dan is het misschien een probleem met mijn versie.

vast bedankt voor de moeite

aan SNb
Typ fouten opsporen lost het probleem niet op.
U begrijpt kennelijk niet wat het probleem is.
In diversre tabbladen werkt de beveiliging van excel prima, velden die geblokkeert zijn mogen door de gebruiker niet ingevuld worden, 2 andere velden zijn voor invoer van gegevens. Die zou je dus moeten kunnen vullen, maar de cursor blijft een kruis (in dit ene tabblad "maaltijd")
De andere tabbladen werken wel goed, dus het probleem zit in dit ene tabblad.
M.i maakt een userform de zaak onnodig gecompliceert (VB) en lost het probleem niet op.

Rik,

probeer het volgende:

als je de beveiliging op het blad zet wel even een vinkje plaatsen voor "Ontgrendelde cellen selecteren".

Aan Haye

Heb ik gedaan.
Inmiddels heb ik het probleem opgelost met een truck.
Een nieuw tabbald gemaakt.
Het tabblad maaltijd alles selecteren
Bewerken kopieren.
In het nieuwe blad plakken speciaal. Alles werkt!
Het oude blad "maaltijd" verwijderen.

Rik,

oké, als het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
Uiteindelijk telt het resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan