blokkering www.pagenotfound.co

Status
Niet open voor verdere reacties.

oloeloe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2012
Voorbeeldje van mijn probleem:
Type ik www.bnieuws.nl terwijl ik www.nieuws.nl in wilde typen. Typefoutje dus. In plaats van dat ik simpel de b weg kan halen en het juiste in kan typen krijg ik dan steeds www.pagenotfound.co.

Bovenstaande heb ik steeds bij internet explorer.

Aangezien ik www.pagenotfound.co eigenlijk nooit meer wil zien is mijn vraag hoe ik die kan blokkeren? Toevoegen aan geblokkeerde websites werkt helaas niet. Dus als iemand een oplossing weet hoor ik het graag!

Iets soortgelijks heb ik trouwens ook ooit gehad met nl.ask.com en bing.com (toen werden na een type fout steevast volstrekt ongewenste zoekmachines geopend); die virussen heb ik toen met veel moeite weten te verwijderen; maar dat is met www.pagenotfound.co dus niet gelukt.

Nou,mooi.
Maar is page not found geen onderdeel van een programma namens ad aware?????
Heb jij dit misschien op de computer staan?????

Download Firefox en installeer in deze browser Adblock. Zet daarna de website tussen de websites die je niet meer wilt zien. Verder is een simpele optie; type foutloos. :p

Succes!

Kwestie van even de AdAware toolbar verwijderen.

Tardis

Hou oloeloe,
Normaal bij Internet Explorer (en andere browsers) is dat een verkeerd ingetikte URL gewoon in de adresbalk blijft staan, terwijl eronder de systeem-mededeling komt dat de Page Not Found is. Zie screenshot:

ie-404.png

Als dat niet gebeurt, is er dus op je PC een programma dat de standaard-IE foutmeldingspagina vervangt door z'n eigen meldingspagina, de pagina [url]www.pagenotfound.co[/URL]:

adaware-404.png

De veroorzaker is dus duidelijk AdAware SafeBrowsing.
Zoals Palomino en Tardis al zeiden: dat er af gooien, en je bent af van die pagenotfound.co.

Ik zie dat er op dit moment op het support-forum van Lavasoft, de makers van AdAware, een stevige discussie over precies hetzelfde plaatsvindt!
Het schijnt in een update van AdAware te zitten, en jarenlange trouwe gebruikers komen in opstand.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
PS: De suggestie van Eenzijdig om dan maar Firefox te nemen ipv Internet Explorer, en daar pagenotfound.co te blokkeren, helpt niet zo erg. Zolang de AdAware Toolbar niet in FF is geinstalleerd, zal die pagina heus niet in FF komen, en hoeft niet geblokkeerd te worden.

De tweede suggestie, om foutloos te typen, is uiteraard een aanrader.
Maar wel heel erg moeilijk, nietwaar?
Verder is een simpele optie; type foutloos. :P

Je bedoelde toch geen dubbele punt? :d

Laatst bewerkt:
Goh,en niet eens een welkom van de moderator.
Dat zijn toch de gastheren

Opgelost

Hoi,

Ik ben zelf ook niet zo van hallo & welkom etc.:) Vind het wel fijn dat als ik zulke vragen heb er zo snel gereageerd wordt.

Ik wist niet dat Lavastof deze ellende verspreid, met dank aan jullie snel en simpel dus.

- lavastof security toolbar verwijderd - opgelost
- lavastof verwijderd; ik had ze namelijk juist om ads te voorkomen in plaats van te verspreiden. Ze blijken dus niet te vertrouwen.

Vautloozs tieppen hep ik wellus geprobeerdt, maor lukdt njet altied...

Vriendelijke groet!

O ja,
Ik wist zelf nog een andere oplossing, maar vonden ze thuis niet goed als ik de hele pc door het raam naar buiten zou kieperen...:cool:

ennu nu google weer...

Bijzonder,
Jullie oplossing heb ik op de laptop uitgevoerd en dat werkt.
Nu heb ik een schone installatie van W7 en office 2010 uitgevoerd op mijn gewone pc; nu krijg ik in internet explorer 8 bij een typefoutje google gezoek in plaats van pagina niet gevonden.

Iemand een idee waar die nu weer vandaan kan komen?

Hoi oloeloe,
Dankzij Google (sliep-uit! :p) kwam ik op deze pagina:

Helpt dat bij jou om van de Google-search af te komen, voordat de pc alsnog het raam uit gekieperd wordt?

Mety vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan