Bloodhound

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellino

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Hallo forumleden. Ik ben nieuw hier. Ik kwam op dit forum terecht omdat ik met een probleempje zit.
Het volgende is het geval;
Norton AV geeft een melding van het "Bloodhound" virus. Nu ben ik er achter dat dit zelf geen virus is maar dat er zich wellicht een (nieuw) virus op mijn PC bevindt.
Op het forum heeft men het erover dat ik mijn virusscanner het systeem moet laten scannen. Hier wringt bij mij de schoen. Mijn PC is zo van slag dat ik Norton nu niet meer kan starten. Ik heb niet de knowhow die enkele forumleden hier hebben dus mijn gedachten gaan dan al redelijk snel naar "format C" maar dan moet ik wel eerst even een kleine 8 gig. aan bestanden op DVD wegschrijven. Belangrijk detail is dat de PC nu niet aangesloten is op het internet. Mocht dit echt nodig zijn dan is dat met een kleine logistieke operatie wel te regelen.
Ik hoop dat iemand mij een (simpele) oplossing kan bieden!

Dank voor de snelle reactie. Ik ken STINGER alleen als een rete effectief luchtverdedigingswapen. Hopen dat dit ook effectief is!
Groeten El Lino

Stinger is er juist voor de laatste hardnekkige virussen, die ook je virusscanner uitschakelen.;)

Stinger scant nu mijn PC. Hij geeft aan dat het virus
W32/Bagle.n
is gevonden. Het zit behoorlijk verspreid in Windows. Stinger geeft bij de meeste bestanden aan dat ze gerepareerd zijn. Bij een aantal echter niet. Wat is de stap die ik moet ondernemen na de scan?
Gr. El Lino

Ik ga voor F Prot. Des te vaker ik het gebruik des te meer hij zich bewijst. Wellicht ook voor jou!!

W32/Bagle.n
is gevonden. Het zit behoorlijk verspreid in Windows. Stinger geeft bij de meeste bestanden aan dat ze gerepareerd zijn. Bij een aantal echter niet. Wat is de stap die ik moet ondernemen na de scan?
Gr. El Lino

Geplaatst door ellino
W32/Bagle.n
Gr. El Lino

Draai Stinger nog eens, maar dan in veilige modus.
http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Heb je Windows ME of XP, schakel dan voordat je gaat scannen systeemherstel even uit. (En schakel het weer in als je klaar bent.)

Laatst bewerkt:
Goed. Volgens mij is het virus eruit. Nu stuit ik op het volgende probleem. De toepassing "cfgwiz.exe" kan niet worden gestart omdat "IraVcLc3.dll" niet kan worden gevonden. Ik kan hierdoor bijna niets meer. Ook niet in de herstelpartitie op mijn harde schijf (HP systeem). Ik heb geen cd-rom met mijn besturingssysteem (Win XP Home).
Wat nu?

Dank voor de aangeboden hulp. Alles draait weer naar behoren.
Groeten, El Lino

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan