Blue ray speler Samsung BD-C6500 krijgt geen verbinding met router Linksys E2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

hipma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Onlangs een blue ray speler aangeschaft (Samsung BD-C6500) en geprobeerd om deze aan mijn router (Linksys E200) te koppelen. Volgens de instructies moet ik hiervoor een "PIN-code voor Wi-Fi Protected Setup" gebruiken. Dat is gisteren gelukt en binnen 2 minuten verbinding. Super internet op je tv. :-)
Echter vandaag krijg ik geen verbinding. Opnieuw installatieprocedure gevolgd en alle stappen (net als gisteren) herhaald, maar ik blijf nu steeds deze melding krijgen:

Verbinding mislukt!
Uw clientapparaat is niet verbonden met het netwerk.
Ga terug naar uw clientapparaat voor verdere instructies.

Druk op 'OK' om door te gaan.

Wie kan me verder helpen?

Probeer je speler (na een geslaagde koppeling) een vast IP adres te geven in je router,
of zoek naar een "reserveer" optie, ook wel vaak "static" genoemd.
Of anders na een geslaagde koppeling de router uit en aan zetten.
Ik heb dit verschijnsel hier ook soms, ik kan het dan ook oplossen door de speler opnieuw naar een netwerk te laten zoeken, ik kies dan mijn wifi netwerk, maar stop dan voor het invullen van het wifi password, en ga dan terug naar het hoofd menu, en ga dan weer terug naar de netwerk "map" om een bestand te selecteren.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Helaas lukt het me niet om verbinding te krijgen, dus je eertste opties vervallen.

Volgende actie ondernomen: handmatig onderstaande gegevens ingevuld:

IP adres van samung = 192.168.1.150
Subnet = 255.255.0.0 of 255.255.255.0
Standaard gateway = 192.168.1.1

Vervolgens gekozen om eigen netwerk op te zoeken en laten koppelen via pin. Op mijn notebook (dus mijn router?) krijg ik de melding dat de verbinding is geslaagd. Daarna netwerkstatus gestest via Blue Ray speler en krijg de melding:

lokaal : niet verbonden
internet : niet verbonden

Daarna ook nog Gateway Ping getest en krijg de melding 'niet verbonden met Gateway'

Wat doe ik niet goed?

Houd dus dan beide, in iedergeval op DHCP, kijk in je router of de UPnP functie aan staat, deze moet aan.
Door wie is je router ingesteld ? als je deze zelf uit de/een winkel hebt, heb je daarna veel veranderd ?
of, weet je wat jij zelf hebt ingesteld ?
na een mislukte verbinding, moet je de router even uit zetten (power cycle) en weer opnieuw proberen.
als het weer niet lukt, schakel dan eens de WiFi encryptie uit, dus geen wep of wpa(2)
dus open. kijk of het dan wel gaat, zo ja, dan ligt het dus, aan het "onderhandelen" van het opzetten van de verbinding met encryptie, de "generatie kloof" zou dan te groot kunnen zijn, soms ligt dit aan of het N b/g WiFi is.
Een aparte Range Extender op de router aansluiten, een UTP kabel (direkt) van router naar speler of andere WiFi router, kan dan een oplosing zijn.
Maar kun je dan vragen, misschien zijn er ook instellingen betreffende het WiFi, die je kunt doen, misschien wordt er bij jou in de buurt veel gebruik gemaakt van WiFi, dan zou je dus een ander WiFi kanaal/frequentie moet en instellen/vaqstzetten in de router, anders, met bepaalde waarden spelen die nu voor WiFi staan ingesteld, timing van bv "beacon" etc..
Dit alles dus, als het aan het WiFi ligt.

btw. wat wordt er met "pin" bedoeld ? is dit niet iets speciaals van Linksys, voor samen werking met bv een Linksys WiFi adapter ? of wordt hier het MAC adres of de WiFi encryptie sleutel bedoeld ?

Ik ga me er komend weekend eens op storten.
Het gekke is dat, na nógmaals het geprobeerd te hebben, ik nu opeens wel vebinding heb, maar na een minuut of 5 deze weer verbroken is/wordt.

Over de pin (code): het apparaat (de BR speler) heeft een 8 cijferige code waarmee je via 'wifi protect setup' heel snel een apparaat kan toevoegen aan je router. Alle instellingen worden dan automatisch voor je geregeld.

En deze pin code "manier" heb je tot nu toe ook steeds gebruikt ?
Je zou het eens "normaal" moeten proberen, dus: de naam/ID van je WiFi invoeren/selecteren, de gebruikte encryptie soort van het WiFi (WPA/WPA2) (nooit WEP voor WiFi gebruiken, want die is te zwak) en de WiFi sleutel die je op de router hebt ingesteld,
dit vastleggen/opslaan in de BR speler, en dan "zou" 't moeten werken.
Zo doe ik het hier ook met mijn LG BR speler, een enkele keer als ik de speler aanzet, mislukt het soms, maar ik hoef geen instellingen te veranderen, ik ga dan terug naar het hoofdmenu van de LG, en de 2e keer ziet hij WiFi wel,
Ik kan zelfs (normale resolutie) divx's van m'n netbook spelen met de BR speler, en die netbook werkt dan ook draadloos.

Tnx voor je suggestie. De afgelopen dagen zowel de handmatige als automatische instellingen geprobeerd met wisselend (en vooral van tijdelijke aard) succes. Vanmorgen nógmaals het hele ritueel uitgevoerd en vreemd genoeg gaat alles nu in één keer goed. Alle verbindingen zijn ingesteld en na (meerdere malen) de apparatuur aan en uit zetten, blijven de instellingen bewaard.

Geen idee waarom het nu allemaal wél werkt, maar ik ben allang blij.

Nogmaals bedankt voor je tips!

Mooi dat het nu werkt, waarschijnlijk, is door het uit en aanzetten, nu alles synchroon met elkaar, het is allemaal hardware, ook nog eens niet van het zelfde merk, veel dingen veranderen kun je dus niet, misschien is het vrij druk qua wifi, en heb je nu een gunstig wifi kanaal/frequentie, kijk eens welke (in router) dat nu is, en noteer/onthoud deze, en zet deze, als het nog eens mis zou gaan, vast op die waarde, misschien helpt dat de volgende keer, en weet je gelijk waar het aan lag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan