Blue screen Helllp

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
442
Goede ochtend.

Iedere morgen als ik mijn pc aanzet krijg ik een blue screen en windows start dan niet meer op.
Ik ga dan naar veilige modus en doe een systeem herstel van een aantal dagen terug.
Na 45 min. te hebben staan pruttelen is het dan zover. Windows start dan weer op.
Als ik morgenvroeg de pc weer aanzet begint het circus weer opnieuw.

Het enige wat 2 dagen terug gebeurd is is dat mijn 2e harde schijf (secundary) gecrashed is en die heb ik eruit moeten halen. Heb nog geen vervangende schijf geplaats.

Ik denk dat dit ermee te maken kan hebben. Maar wat kan ik eraan doen dat ik die blue screens niet meer krijg iedere morgen. Ik laat de pc nu de hele dag aanstaan, en als ik opnieuw opstart doet ie het gewoon maar na een nacht krijg ik die blue screen weer.

Wat zou ik kunnen doen eraan
Iedere hulp is meegenomen om te proberen.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken en lezen
 
Zo u bent er vroeg bij ;)

Ja wat staat er een hoop wiite letters met Dat de pc afgesloten wordt en een hoop 0000011111 enzo
Op het laatste van het scherm staat beginning dump of fyiscal memory ofzo iets.

Heeft u hier iets aan?
 
We moeten de volledige foutmelding hebben om dat te kunnen beoordelen
 
ow pff ja dan moet ik dus een blue screen weer krijgen.
Maar het hele scherm stond vol met vanalles . Hoe wil ik dat allemaal op papier zetten volgende keer?
Ik heb een vermoede dat ie de harde schijf mist die eergister gecrashed is.
Kunnen er door verwijzingen staan in het register waardoor dit probleem onstaat? of is dat uitgesloten wat ik zeg?
 
Tsja, maar je weet pas iets wanneer je weet wat de foutmelding aangeeft!
 
Goede ochtend.

Iedere morgen als ik mijn pc aanzet krijg ik een blue screen en windows start dan niet meer op.
Ik ga dan naar veilige modus en doe een systeem herstel van een aantal dagen terug.
Na 45 min. te hebben staan pruttelen is het dan zover. Windows start dan weer op.
Als ik morgenvroeg de pc weer aanzet begint het circus weer opnieuw.

Het enige wat 2 dagen terug gebeurd is is dat mijn 2e harde schijf (secundary) gecrashed is en die heb ik eruit moeten halen. Heb nog geen vervangende schijf geplaats.

Ik denk dat dit ermee te maken kan hebben. Maar wat kan ik eraan doen dat ik die blue screens niet meer krijg iedere morgen. Ik laat de pc nu de hele dag aanstaan, en als ik opnieuw opstart doet ie het gewoon maar na een nacht krijg ik die blue screen weer.

Wat zou ik kunnen doen eraan
Iedere hulp is meegenomen om te proberen.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken en lezen

Zoals Mario al aangeeft is het handig om even te noteren wat de BSOD aangeeft. Eventuele foutcodes kunnen namelijk op internet worden opgezocht (Google is je vriend!!!) en geven misschien wat meer inzicht in het probleem.
In principe zou de crash van je 2de hd niet tot problemen mogen leiden op de eerste, tenzij je misschien je swapfile op de d schijf had staan ;)

Indien je vermoed dat je HD kapot is, gebruik dan een programmaatje van de maker van de harde schijf (Powermax voor maxtor, seatools voor seagate etc). Hiermee kun je dan al uitsluiten of je hd defect is of niet.

Wat ik ook even een keer zou proberen is je pc een aantal malen opnieuw opstarten zonder systeemherstel. Kun je dan nog wel in het systeem komen? Of heb je dit al geprobeerd en was dit de enige oplossing?

Succes!
 
Mijn harde schijf (2e) is zeker kapot heb de ide kabel en stroom ervan af gehaald.
Als ik de harde schijf aansluit dan maakt die een piepend geluid en kraakt.

Als ik nu mijn pc een paar keer opnieuw opstart dan kom ik er zonder meer gewoon in het probleem is als ik een dag erna opstart dat die blue screen weer komt.

Ik kan eens proberen of ik die blue screen weer krijg als ik mijn pc nu weer opnieuw opstart
 
Zo ik heb mijn pc nu 2 keer opnieuw opgestart
1 keer gewoon opnieuw starten die andere keer heb ik de pc helemaal van de stroom gezet
Hij start dan gewoon weer op. Maar morgen vroeg is het weer zover. Ik denk dat het iets met de datum in Windows te maken heeft waardoor die dat alleen maar in de ochtend doet. Want dan is het een dag verder en dan pats
 
Zou ook wel eens een probleem met de voeding kunnen zijn!
 
Met de voeding? hmm dat verband zie ik niet. Maar dan zou die dus nu toch ook niet iedere keer wel goed opstarten.
Ik vermoed echt dat het iets te maken heeft met de chrash van mijn 2e schijf die erin zat en iets wat ie wilt zien in de ochtend. Waarom start ie dan wel goed op na een systeem herstel die ik aanwijs toen de harde schijf nog werkte . Als ik een andere datum doe van gister ofzo dan krijg ik ook die blue screen. Dus op een gegeven moment houd systeem herstel ook op als die betreffende datum die ik nu kies verdwijnt uit mijn herstel hokje
 
Het lijkt een beetje op problemen met een "koude start" om het zo maar even te noemen, en dat heeft weer vaak te maken met een brakke voeding.
Maar, ik zeg niet dat dat 100% de oorzaak is, alleen dat het zou kunnen...
 
Ok bedankt voor het mee denken. Ik hou het in gedachten. Ik ga eens wat regisrty cleaners los laten op mijn pc kijken of dat wat helpt.
Als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag

Thanx !
 
Heb net de pc opnieuw gestart en jawel daar kwam die blue screen weer. Na opnieuw een reboot (power off) kwam windows weer. Lekker stabiel

Wat stond in het blue screen dit keer:

1e regel dat de pc voor veiligheids redenen niet verder kan opstarten ofzo iets
2e regel Machine_Check_Exception

Daar tussen bla bla tekst van als je door gaat en indien dit de eerste keer is enzo
Onderaan stond deze code

*** STOP: 0x00000009C(0X00000004,0X8053F0F0,0XB20000000,0X00070F0F)

Pff daar heb je waat aan zeg:confused:
 
Ja nou daar heb je wat aan.
Kortom het kan aan alle hardware liggen. Heb op een andere site gelezen dat het ook een software fout kan zijn en raden aan eerst windows opnieuw te installeren.

Tja makkelijke oplossing haha.. Dit probleem is begonnen na mijn crash van mijn harde schijf.
Nou als ik die blue screenen nog vaak krijg ga ik eerst maar eens windows opnieuw installeren bleh en al mijn andere software. Daar gaat dagen inzitten :confused:
 
Ik zie net dat ik de IDE kabel in die defecte harddisk nog heb zitten terwijl ik de stroom kabel wel los gemaakt hebt.
Zou dat nog van invloed kunnen zijn ?
 
Ik zie net dat ik de IDE kabel in die defecte harddisk nog heb zitten terwijl ik de stroom kabel wel los gemaakt hebt.
Zou dat nog van invloed kunnen zijn ?

Zou kunnen, maar als je harde schijf piept en kraakt vrees ik dat, als het gaat werken, hij het toch neit lang meer volhoud. Snel imagen als het nog kan, dat kan je een bult werk schelen.
 
Helaas een image valt niet meer te lezen. De schijf is echt rip
Ik heb net een nieuwe SATA schrijf gehaald. Ik dacht als ik toch een nieuwe moet dan maar een SATA
Knal ik die zo even erin kijken wat ie doet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan