Blue screen help plz!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

l3asnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
2
Lid sinds: Vandaag, 20:52
Gebruiker Nr.: 40 675



Hallo,

ik krijg de laatste tijd erg vaak blue screens als mijn computer iets probeert te downloaden of instaleren, zo heb ik nu Fifa10 gekocht en tijdens de instalatie krijg ik weer de zelfde bluescreen :s

MEMORY_MANAGEMENT

en daar onder staat

***STOP: 0x0000001A (0x0000000000041790,0xFFFFFFA800208662,0X000000000000FFFF,0X0000000000000000)

dit maakt me echt gek en ik dacht eerst dat het aan mijn geheugen lag omdat er MEMORY staat maar ik heb er de ram-kaartjes van mijn andere pc in gedaan en het werkt nog niet, ook heb ik er al een andere video kaart in gedaan maar nog niks....

KAN IEMAND MIJ HELPEN!!
 
Al een verse installatie geprobeerd van windows
 
Al een verse installatie geprobeerd van windows

@mukkel: Dit schiet hoogstwaarschijnlijk niet op, want dan wordt daarna weer hetzelfde gedaan/geïnstalleerd als er nu op de computer staat. Beter is om nu zoveel mogelijk informatie te verzamelen om in ieder geval een paar mogelijke oorzaken te kunnen uitsluiten. Daarna kan altijd nog een herinstallatie gedaan worden.

@topic-starter:
1. Download en installeer een nieuwere/andere video-kaart driver. Liefst eentje met een "WHQL" aanduiding, dus uitgebreid getest door Microsoft. Zorg er ook voor dat je eerst de huidige deïnstalleert voordat je de nieuwe driver installeert.
2. Doe een geheugentest. Gebruik hiervoor deze link, download daar "ISO image for creating bootable CD (Windows - zip)", pak die uit, en brand de .ISO die erin zit met Nero (Recorder -> Burn image) of (bijv.) imgburn (Write image file to disk)
Start op van die cd, en laat je geheugen voor minstens 2 uur testen.
3. Kijk na wat de temperaturen van je systeem zijn momenteel. Je kunt hiervoor (o.a.) PC Wizard gebruiken.
Kijk vooral ook hoe warm alles wordt onder zware (grafische) belasting.
4. Als je momenteel je systeem overclockt, maak dat dan ongedaan.

Succes,

Tijs.
 
@dnties

@ 1nieuwe driver al gedaan geen vooruitgang..
@ 2 nog niet gedaan doe ik vanavond...
@ 3
549kdy.jpg

@ 4.nope


is er heb je wat aan de screen?? is er iets mis?
 
Kijk naar de voltages.
5.89 volt voor 5 volt = 17% afwijking
10.12 volt voor 12 volt = 16% afwijking

Lijken mij grote afwijkingen, maar misschien kan iemand anders (hardware liefhebber of gamer) hier wat over zeggen of dit goed/acceptabel is.

Verder zie ik in de temperaturen geen probleem, maar dat zal wel niet onder grote belasting zijn getest? Ik neem aan dat iemand anders hier nog wat over kan zeggen hier op het forum.

Verder even afwachten wat de geheugentest vanavond aangeeft.

Tijs.
 
het geheugen is kapot hat ik ook naar een half jaar. nieuw geheugen erin of een nieuw moeder boord. hat heb je dan voor een computer
 
DAt is wel erg grof.

Hoe basseer jij dat het geheugen kappot is ?
TS gaf al aan dat het geheugen goed werkt in een andere pc.
 
Het is inderdaad een beetje 'kort door de bocht' om te zeggen dat het zeker aan het geheugen (of aan het moederbord) ligt.

Wel is door mij al op 5 oktober gevraagd om een geheugentest te doen, en daar is nog geen melding van teruggekomen van de topic-starter.
Natuurlijk is het ook nog mogelijk dat het geheugen niet fijn werkt met het moederbord. Het is niet voor niets dat de meeste moederbord-fabrikanten aangeven welk geheugen (getest) goed werkt met hun moederbord!

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan