Blue screen of death(BSOD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakilicious

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
36
Hey mensen,

Ik had al eerder een topic gestart over de vraag van een BIOS update. echter bleek dit niet de oplossing te zijn van mijn BSOD.
daarom is mijn vraag: wat is er aan de hand met mijn PC waardoor ik steeds een BSOD krijg en wat kan ik er aan doen?

ik krijg een BSOD als ik een spel opstart.
Mijn pc is een Pentium 4 van Medion,
alle specs weet ik weet ik niet uit mijn hoofd.
ik heb er een Radeon HD 4650 videokaart in zitten

de foutmelding die ik krijg in de blue screen of death is
KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

wat kan ik hier aan doen????????????

Mvg,

Freek
 
Heel belangrijk is ook de code in die foutmelding. 0x.........
Dat vergemakkelijkt het zoeken naar een directere oplossing.
 
Kernel mode exceptions zijn fouten binnen de beveiligde zone van windows zelf.

Indien ze onverwacht optreden op onverwachte tijden is het meestal een probleem met het geheugen of de cache van de processor.

Indien het altijd gebeurd wanneer je een spel start, zoals je aangeeft, is er een zeer grote kans dat het probleem in een driver voor je apparatuur zit. Vaak een video driver of de geluidskaart. Soms is het ook de driver van het moederbord. Ook kan een deel van windows zelf corrupt geraakt zijn, maar dat is veel zeldzamer
 
Wat wampier al aangeeft, kan het idd daaraan liggen.
Krijg je bij die bsod melding ook een bestandsnaam te zien?

Probeer alsnog alle drivers en je windows up to date te brengen.
 
de computer is zelf niks meer voor mij waard en er staan geen bestanden meer op die ik nodig heb. Ik heb daarom dus ook al windows opnieuw geinstallereerd, de videokaart, geluidskaart en netwerk kaart geïnstalleerd en nog steeds werkt het niet. ik heb bij de video een cd gekregen met de driver dus daar kan het volgens mij niet aan liggen, voor de andere driver heb ik gewoon de application en support disc gebruikt dus dat is ook gewoon in orde.

als ik een BSOD krijg dan staat er geen bestandsnaam bij. ook houdt in de laatste alinea ineens de tekst op.
Battlefield 2 heb ik er later opgezet om te testen of ik het nog steeds krijg en jahoor.

van alles staat er dus nu versie 1 op zowel van windows als videokaart als geluid en netwerk kaart en ook bij Battlefield 2, het spel zou er gewoon mee moeten draaien zoals vroeger.

waar kan het nog meer aan liggen?
 
even een update:
ik keek even op andere sites en zag daar het programma registry booster van Microsoft staan. ik heb het programma toegepast in mijn situatie het programma haalde 70 ja je leest het goed 70 fouten uit mijn systeem terwijl ik net windows opniew geïnstalleerd heb.
echter krijg ik nu ineens geen BSOD maar start de pc gewoon op nieuw op.
 
Hoi,
volgens mij heeft Microsoft zelf geen programma dat Registry Booster heet, wel Uniblue heeft zulke software.
Maar het hoeft maar opgelost te zijn, nietwaar?
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk boven je beginposting). :thumb:
 
Ja het probleem is nog steeds niet opgelost dus.
de ene keer start de pc opnieuw op, de andere keer krijg ik weer een BSOD.
dus het is nog niet opgelost.
het is raar dat dat Uniblue programma het probleem niet heeft opgelost
dus zijn er nog meer suggesties wat ik zou kunnen doen om het probleem op te lossen?
 
atikvmag.dll probleem

Eigenlijk is gaat het nog steeds over de BSOD die ik op mijn PC krijg.
het probleem komt door het bestand "atikvmag.dll". ik heb verschillende tests gedaan en komt er steeds op neer dat dit bestand mijn pc laat crashen.
het bestand is onderdeel van de videodriver van de HD4650. ik heb op verschillende sites gekeken, wat ik kon doen.
1 driver updaten > gedaan zonder resultaat
2 het bestand vervangen> foutmelding door Ati dat de driver niet bij de videokaart hoort en geeft dan ook rare kleuren en een 800x600 resolutie > ook geen positief resultaat.

in alle gevallen krijg ik het probleem niet opgelost.
is er iemand die er nog meer van af weet?
Met vriendelijke groet,

Freek
 
Ik heb je twee "BSOD" topics samen gevoegd, past prima in 1 topic en kan mogelijk gerelateerd aan elkaar zijn.
 
oh even een update,
ik kom er net achter dat de SM bus driver niet is geïnstalleerd, kan dat het probleem zijn van de BSOD?
 
ok blijkbaar is na 2 keer opnieuw windows installeren met volledige formatatie niet voldoende om de videodriver van me pc af te gooien maar na driver Sweep 2 keer eroverheen te laten gaan alles te verwijderen en opnieuw te installeren is het probleem uiteindelijk na een maand opgelost
thnx allen voor jullie help ik kan weer verder met mijn leven!
Hopelijk niet tot gauw want dan is er vast weer iets goed mis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan