Blue screen of death probleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomaskm

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Ongeveer een week geleden besloot ik nadat mijn pc wat trager was geworden mijn pc opnieuw te installeren. Dit alles ging zonder problemen, windows xp opnieuw geinstalleerd en alles leek het te doen. Na een tijdje kreeg ik steeds vaker last van een blue screen of death. Ik probeerde het maar te negeren en keek het aan om te zien of het misschien uit zichzelf over ging gaan. Ik heb ook nog een registryfix geprobeert maar ook dit hielp niet.

Uiteindelijk heb ik toen maar NOG een keer mijn pc opnieuw geinstalleerd, installatie verliep soepel, maar toen ik eenmaal in windows zat kreeg ik gelijk weer een BSOD. Toen maar NOG een keer opnieuw geinstalleerd en ik blijf nu alsnog steeds dezelfde fout krijgen.
Aan het begin kreeg ik dus maar af en toe een BSOD, nu constant, en valt er niet meer op mijn pc te werken.

Dit is de foutmelding:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000a(0x00000000, 0x0000001c, 0x00000001, 0x80501634)

Ik heb me op het internet wat afgezocht en het enige wat ik vond was iemand die dezelfde foutmelding kreeg, maar dat was een poolse site >< dus erg veel had ik daar niet aan.
Alvast heel erg bedankt en ik hoop op een spoedig antwoord:thumb:

P.S: Voor mijn eerste herinstall van XP had ik dus nog helemaal geen last van BSOD's!

Er is heel veel te vinden hoor. Probleem is alleen dat dit soort foutmeldingen erg lastig zijn omdat er meestal niet 1 oplossing voor is. Mogelijk wordt het veroorzaakt door de driver/stuurprogramma onder XP. Als je XP weer opnieuw installeert maar je gebruikt toch steeds dezelfde drivers dan kan het verklaren waarom het na een nieuwe installatie toch weer fout gaat.

Probeer eens te zoeken naar nieuwe drivers bij de fabrikant voor je geluidskaart, Videokaart etc.

Mocht je dat al gedaan hebben probeer dan juist eens een oudere drivers te gebruiken want mogelijk dat de nieuwste het probleem veroorzaakt. Installeer ze ook niet allemaal direct maar eerst je videokaart en dan testen doen en pas later weer een andere zodat je mogelijk kunt achterhalen wanneer de fout komt.

http://support.microsoft.com/kb/314063

En anders
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000a

Er is heel veel te vinden hoor. Probleem is alleen dat dit soort foutmeldingen erg lastig zijn omdat er meestal niet 1 oplossing voor is. Mogelijk wordt het veroorzaakt door de driver/stuurprogramma onder XP. Als je XP weer opnieuw installeert maar je gebruikt toch steeds dezelfde drivers dan kan het verklaren waarom het na een nieuwe installatie toch weer fout gaat.

Probeer eens te zoeken naar nieuwe drivers bij de fabrikant voor je geluidskaart, Videokaart etc.

Mocht je dat al gedaan hebben probeer dan juist eens een oudere drivers te gebruiken want mogelijk dat de nieuwste het probleem veroorzaakt. Installeer ze ook niet allemaal direct maar eerst je videokaart en dan testen doen en pas later weer een andere zodat je mogelijk kunt achterhalen wanneer de fout komt.

http://support.microsoft.com/kb/314063

En anders
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000a

Het punt is dus dat ik de Blue screen krijg 2 minuten nadat ik windows voor het eerst inkom dus ik heb dan nog nauwelijks drivers geinstalleerd.. heel misschien ligt het aan mijn internet drivers, ga dat nu ff checken, heel erg bedankt voor je antwoord alvast..

Hoi,

Is er na die eerste keer xp installeren andere hardware bij/in de pc gekomen?
Anders die er even uihalen.

Modag

Hoi,

Is er na die eerste keer xp installeren andere hardware bij/in de pc gekomen?
Anders die er even uihalen.

Modag
haai, nee niet gebeurt..

Toen ik net mijn pc weer probeerde te booten kreeg ik niet eens een BSOD, maar gewoon een zwart scherm... ik zit nu wederom XP opnieuw te installeren en bij het opstarten van windows ga ik zometeen NIETS installeren en ff een uurtje laten draaien, kijken of ik alsnog een BSOD krijg,..

Tot nu toe geen blue screen..

De software voor mijn draadloosinternet installeerde ik via een usbstick. Is het mogelijk dat de usbstick kapot is en deze de BSOD veroorzaakt?

Hoi,

Dan ben je alweer wat verder misschien is de usb niet stuk maar gebruik je de verkeerde driver.

Modag

Zo, ik heb net even een andere USB stick mijn computer in gesjord, en die werkt..
Nu ga ik proberen de drivers voor mijn internet te installeren en kijken wat er gebeurt.. i'll let you know..

De drivers van mijn usb stick kunnen niet verkeerd zijn aangezien ik SP2 heb erbij

Het probleem lijkt opgelost te zijn..

Ik heb een andere usb stick gebruikt om mijn internet te instsalleren en alles lijkt nu erg stabiel. nog geen een blue screen gehad, nu maar hopen dat het zo blijft. :E Ik laat het wel weten als ik weer een BS krijg. Als ik er na een week nog geen een heb gehad sluit ik deze thread,

bedankt allen

thomas

Verdomme, Blue screen stikes again..

Na het rebooten ben ik het foutenrapport maar gaan bekijken..

Dit kwam eruit.. Wat voor conclusie kan ik hieruit trekken?
[smallimg]http://img142.imageshack.us/img142/9140/bluescreenre6.jpg[/smallimg]

edit: Gelijk na reboot weer een BSOD gekregen, ik heb net via systeemherstel de tijd teruggedraait waar ik nog geen geluidsdrivers (laatst geinstalleerd door mij) had geinstalleerd.. hopen dat het goed afloopt..

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Wat was het laatste wat je aan het installeren was?
Het heeft toch met je hardware te maken volgens mij.

Modag

Vaag vaag vaag. Ik vermoed toch een geheugen probleem. Raar, want met defect geheugen zou je eigenlijk geen windowsinstallatie kunnen voltooien. Maar lijkt me toch een goed plan dit even te testen met memtest 86+.

Wat gebeurd er als je je systeem opstart in veilige mode? Draait hij dan wel goed?

Nou mensen, na heel wat gekloot ben ik er EINDELIJK achter..

De laatste drivers van ATI zijn dus bugged, deze hebben mijn BSOD veroorzaakt. (dit verklaart dan ook waarom ik er geen last van had voordat ik mijn pc reinstall had)..

Ik kreeg ook elke keer rechtsonder (waar ook mijn tijd staat etc) een melding van: "uw hardware werkt mogelijk niet goed" en omdat ik vooral BSOD's kreeg bij visueel zware beelden, ik kon gerust mijn pc een nacht laten aanstaan maar als ik ging gamen ging het mis... Ik heb dan ook oude drivers geinstalleerd en mijn pc draait weer als een zonnetje...

Ik wil iedereen hier bedanken voorj ullie hulp

Case/Thread closed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan