Blue screen of Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prulez

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Berichten
12
Hallo allemaal,

Vanochtend probeerde ik mijn computer te booten. Zoals de titel al zei, wou dit niet, aangezien ik een BSOD (Blue Screen of Death) kreeg.

Kon nog wel in Safe Mode booten. Dus ik heb systeemherstel geprobeerd (Dit wou de vorige paar keren nog wel), maar zonder succes (Kreeg weer BSOD en Safe Mode gaf aan dat herstellen niet wou (Om onbekende reden))

Daarna heb ik vanaf de WinXP cd de Herstelconsole geboot, daar een CHKDSK C: /P gedaan en een fixboot. Dit zonder succes, kreeg nog steeds BSOD maar kon nog wel in Safe Mode booten.

Dus ik ging naar Deze Computer --> C --> Eigenschappen --> Extra en daar geprobeert CHKDSK te draaien. HIj had een reboot nodig, dus ik rebooten, kreeg weer BSOD (Logisch). Dus ik probeer in Safe Mode te komen, maar dat wil niet, aangezien ik nu een knipperend minnetje (-) krijg linksboven in m'n scherm. Verder staat er niets en deze staat er nu al ruim een uur op.


Graag zou ik jullie advies willen wat nu te doen, zou zeer gewaardeerd zijn.
 
Meestal staat er wel een foutmelding in die BSOD, misschien zou je die hier even kunnen plaatsen.
 
Jammer genoeg is de BSOD na een halve seconde alweer weg en start de computer weer opnieuw op.. Dus kan ik niet lezen wat de foutmelding is.
 
start weer op in save modus.
ga dan naar muis computer rechter klik kies dan eigenschapen dan geavenceerd.
vink daar opnieuw opstartenbij systeem crash uit.
nu zal de foutmelding blijven staan tot jij de pc herstart
 
start weer op in save modus.

Dus ik moet gewoon op de reset knop drukken? Aangezien mijn computer nog steeds aan het booten is, of hij draait CHKDSK maar dat laat ie niet zien..

EDIT: Computer was klaar met ''booten'', krijg nog steeds BSOD maar hij is uit dat zwarte scherm met dat minnetje linksbovenin. Kom straks terug met de exacte error.

EDIT2: Exacte error die wordt gegeven:

***STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF6D2C184, 0xF78EDD3C, 0xF78EDA38)
 
Laatst bewerkt:
Allereerst: Bedankt voor je reactie!

Jammer genoeg is dit niet de oplossing. Ik heb geen joystick en hetgeen dat bij stap 9 staat (Creative Soundblaster Live (Value)) Staat niet in mijn lijst.

Heb je toevallig ook nog andere oplossingen?
 
Nog steeds niemand? Sorry als ik ongeduldig lijk.. maar ik zou dit graag zo snel mogelijk gefikst willen hebben, ik irriteer me onderhand dood aan dat rotscherm.

Tenminste alvast bedankt voor de hulp tot nog toe :)
 
Als je er in veilige modus niet meer in kunt lijkt het me helaas geen driverprobleem, ondanks dat MS dit wel aangeeft. Zelf zat ik ook te kijken naar de oplossing die hierboven al is aangedragen maar als dit niet het geval is denk ik toch meer aan een hardwarematig defect.

Aangezien je een chkdsk hebt gedraaid kun je er haast van uitgaan dat je hd ok is, maaaaar just in case zou ik toch even wat standaard tests draaien om dingen uit te sluiten.

Memtest en harde schijf test.

Laat even weten of die programma's fouten vinden.
 
Laatst bewerkt:
Als je er in veilige modus niet meer in kunt lijkt het me helaas geen driverprobleem, ondanks dat MS dit wel aangeeft.

Ik zit op dit moment in Veilige modus.. Is dat een fout in mijn berichten, hoe ik dit bericht opvatte of maakte jij hier nu een fout? :confused:

Trouwens, ik heb nog geen repair install gedaan, moet ik dat misschien proberen? :rolleyes:
 
Dus ik probeer in Safe Mode te komen, maar dat wil niet, aangezien ik nu een knipperend minnetje (-) krijg linksboven in m'n scherm. Verder staat er niets en deze staat er nu al ruim een uur op.


Graag zou ik jullie advies willen wat nu te doen, zou zeer gewaardeerd zijn.

Ik wil niet vervelend zijn maar dit is je laatste info in de start post ;) maar goed, geeft niet.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van repair. Aangezien dit probleem dan iets te maken heeft met de audio driver kun je de workaround proberen die Maartehhm heeft aangeleverd. de driver opnieuw plaatsen In veilige modus. Er staat echter wel bij dat dit een tijdelijke oplossing is.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien dit probleem dan iets te maken heeft met de audio driver kun je de workaround proberen die Maartehhm heeft aangeleverd. de driver opnieuw plaatsen In veilige modus. Er staat echter wel bij dat dit een tijdelijke oplossing is.
Dus ik moet hetzelfde doen, maar dan met mijn audio Driver? Hoe weet je trouwens dat het mijn audio driver is :confused:

Welk apparaat moet ik nu uitschakelen oid dan?
 
Ik weet niet zeker of dit met je audio te maken heeft, maar omdat de officiele verwijzing het heeft over creative, leek mij dit de meest logische oplossing om te proberen.
 
Klein probleempje, ik heb geen geluidkaart, en dus ook geen creative audio driver (Neem ik aan)..

Héél apart probleem als je het mij vraagt. Hij geeft ook geen minidump oid terwijl ik dat wel aan heb staan, mss een optie in het register verkeerd? :confused:
 
Misschien heb je geen losse geluidskaart maar wel een onboard. De foutmelding die je hebt aangegeven wijst in die richting. Daarom zou ik je dat willen adviseren.

Mocht je dit niet willen, dan kun je je systeem altijd nog herinstalleren wat ik ook geen slecht idee vind. De aanwijzing van MS geeft aan dat het een driverfout betreft, dus een herinstallatie kan dan geen kwaad.
Wil je dieper ingaan op waar het probleem zit heb ik meer van dat soort foutcodes nodig ;) Met de summiere informatie van nu kan ik niets anders dan deze 2 opties aanbevelen.
 
Misschien heb je geen losse geluidskaart maar wel een onboard. De foutmelding die je hebt aangegeven wijst in die richting. Daarom zou ik je dat willen adviseren.
Dat klopt, ik heb een onboard. Hoe fix ik dit probleem? Welk apparaat moet ik in de plaats doen van de joystick? Ik neem aan dat ie het daarna weer doet of..?

Wil je dieper ingaan op waar het probleem zit heb ik meer van dat soort foutcodes nodig ;) Met de summiere informatie van nu kan ik niets anders dan deze 2 opties aanbevelen.
Dit is zo ongeveer de enige foutcode die ik krijg... Wanneer je meer info wil oid, zeg het maar. :thumb:
 
Opgelost

Probleem opgelost, heb drivers van mn video en audio geupdate en voila, hij deed het :D

Bedankt voor de hulp, anders had ik het zeker niet gered. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan