Blue Screen Of Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie08

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Hey helpmij,

Ik zit met een probleem, tussendemiddag heb ik bij lokaal station c: 'Station comprimeren om schijfruimte te besparen' uitgevinkt. (zie foto) http://tinyurl.com/4fbyyw
Dat ging allemaal zonder problemen totdat ik mijn computer opnieuw op ging starten toen kreeg ik ineens een BSOD met de volgende fout (zie foto) http://tinyurl.com/422bsh
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt dus ik weet ook niet precies wat ik moest doen, ik had de optie 'station comprimeren om schijftruimte te besparen' weer aangevinkt via de veilige modus. Geen resultaat. :(
Voor dit probleem heb ik dan ook nog nooit iets met me computer gehad aan problemen het komt dus zeker weten door deze actie.
Ik hoop dat jullie een oplossing voor de probleem hebben, want ik wil het probleem niet erger maken dan het al is.

Groetjes,

Tom

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie. Alleen ik kom niet echt ver met de hulp van die website, omdat ik puur de 'Station comprimeren om schijfruimte te besparen' had uitgevinkt, want ik kan verder niks terugvinden op de website van microsoft voor dit probleem.
Ik hoop dat je nog een oplossing of wat andere informatie hebt voor dit probleem dat zou ik heel erg waarderen.

Laatst bewerkt:
Als je in veilige modus kunt starten zou je het weer 'aan' kunnen vinken;)

Bedankt voor de snelle reactie. Alleen ik kom niet echt ver met de hulp van die website, omdat ik puur de 'Station comprimeren om schijfruimte te besparen' had uitgevinkt[...]

Ik ben het niet met je eens: Omdat de bestanden nu niet meer gecomprimeerd op de harde schijf moeten komen kan het best zijn dat voor (het terugzetten naar) normale grootte er niet voldoende ruimte is op de schijf.

Dit tips zou ik dus toch maar eens bekijken, vooral die gaan over te weinig ruimte op de schijf.

Tijs.

@dnties

Maar ik had juist na de BSOD de computer opnieuw opgestart in de veilige modus (want in windows kom ik niet meer) en het weer aangevinkt maar dat bood geen resultaat. Dat is dan toch heel merkwaardig dat het daarmee niet is opgelost. Verder heb ik wel redelijk wat ruimte vrij op c: als je het aan mij vraagt kan het daar toch gewoon niet aan liggen.

Voor als je belangrijke data hebt: zet het dan op een USB-stick

Zet de pc aan --> Druk op F8 voor Veilige modus --> wacht tot de pc klaar is met laden --> Start --> Alle Programma's --> Bureau Accessoires --> Systeem Werkset --> Systeem Herstel.

Zet de PC voor dat je het ook maar het aan / uit gevinkt. dus ongeveer 1 week terug?

Denk eraan dat met compressie uit je ervan uit mag gaan dat je (minstens) de helft van wat er in gebruik was aan schijfruimte aan vrije ruimte op de schijf nodig hebt om de bestanden succesvol gedecomprimeerd ruimte te geven.

Wat geeft Windows aan als vrije ruimte op C: in Veilige modus?
Overigens zie ik in je melding een 0xc0000005 melding, hetgeen een 'memory violation' melding is. Die melding is vaak te wijten aan corrupt geheugen (testen met memtest) of een stuurprogramma dat niet (meer) deugt.
Volg daartoe de mogelijkheden van het uitschakelen van stuurprogramma's die in die Microsoft-link worden genoemd.
Het feit dat je wel in Veilige modus komt geeft aan dat het een goede kans is dat het hier een niet goed-werkend stuurprogramma betreft. Deïnstalleer ook (tijdelijk) firewall en anti-virus programma's en zéker programma's als Alcohol 120% of Daemon Tools.

EDIT: De tip van Probleempjes kan ook helpen: Corrupte stuurprogramma's kunnen met Systeemherstel worden hersteld.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Tijs

Het is me gelukt. Ik heb in de veilige modus het stuurprogramma van me videokaart uitgeschakeld. Computer opnieuw opgestart en de BSOD was weg en de pc werkte weer!

Bedankt helpmij zonder jullie hulp was het me niet gelukt!

Laatst bewerkt:
Fijn dat het geholpen heeft! :thumb:

Graag nog even de vraag op opgelost zetten. Dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze pagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan