Blue screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastwijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Ik heb pas een nieuwe computer (geen laptop) met windows vista premium en heb nu ongeveer om het uur de Blue screen of death.:shocked:

bovenaan staat elke keer dit: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
nog even een plaatje: http://jmobley123.files.wordpress.com/2008/10/blue-screen-of-death1.jpg

Deze programma's heb ik na het instaleren van vista gedownload:

- Avira Premium Security Suite
- Steam (om mee te gamen)
- via Steam counterstrike source gedownload en geupdate.
- Xfire
- FTD (nieuwsgroepen)

(mischien wel meer programma's, maar dat weet ik niet precies)

Het begon ongeveer toen ik counterstrike source via steam aan het updaten was. Om het kwartier/halfuur kreeg ik BSOD. Nu counterstrike source geupdate is, krijg ik het ongeveer om het uur.

Hopelijk is dit genoeg info. zodat je jullie me hopelijk kunnen helpen

alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb pas een nieuwe computer met windows vista premium en heb nu ongeveer om het uur de Blue screen of death.:shocked:

bovenaan staat elke keer dit: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
nog even een plaatje: http://jmobley123.files.wordpress.com/2008/10/blue-screen-of-death1.jpg

Deze programma's heb ik na het instaleren van vista gedownload:

- Avira Premium Security Suite
- Steam (om mee te gamen)
- via Steam counterstrike source gedownload en geupdate.
- Xfire
- FTD (nieuwsgroepen)

(mischien wel meer programma's, maar dat weet ik niet precies)

Het begon ongeveer toen ik counterstrike source via steam aan het updaten was. Om het kwartier/halfuur kreeg ik BSOD. Nu counterstrike source geupdate is, krijg ik het ongeveer om het uur.

Hopelijk is dit genoeg info. zodat je jullie me hopelijk kunnen helpen

alvast bedankt:thumb:

Ik weet niet of je een laptop hebt, want als ik ga zoeken voor je dan kom ik oa hier uit.

http://support.microsoft.com/kb/888399

Ik weet niet of je er wat aan hebt?

Of te wel, er is een driver verkeerd geinstalleerd. Herinstalleer je drivers eens. (Hiermee bedoel ik ALLE drivers. Dus ook die van je chipset. Gewoon laatste versie downloaden van de fabrikant. En anders even zoeken per onderdeel bij de fabrikant.)

Het probleem staat in de screendump die geplaatst werd: gv3.sys (Zoals Metalhead ook al had gevonden)

Lees dit ook even door.

Laatst bewerkt:
Dankje wel voor het zo snel reageren op mijn probleem:thumb:

Als het goed is, is de link van metalhead voor windows xp en ik heb vista. Want er staat dit boven:
Foutbericht 'STOP 0x000000D1' op een draagbare computer met Windows XP Service Pack 2

En de link van pasja snap ik niet helemaal:(

Veel sites zeggen dat het aan de drivers ligt (geen idee wat dat betekend, heb niet zo veel verstand van computers)

En de dag dat ik dit bericht gepost had kwam iemand kijken van een pc winkel om het probleem op te lossen. En die had me videokaart geupdate en vond het allemaal wel best zo:mad: (noem de naam maar niet)

Als iemand nog durft te reageren op dit (erg irritante) probleem waardeer ik dat graag.
Probeer dan als het kan het een beetje simpel uit te leggen:D

Laatst bewerkt:
EDIT: het is niet IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL maar:
driver_irql_not_less_or_equal

ik weet niet of dit wat uitmaakt maar zet het er maar effe bij.

Je zou eventueel even kunnen proberen door d.m.v. via de Vista installatie cd op te starten en dan te herstellen naar de 1e start. En anders naar een datum waar je dit probleem nog niet had.

dankje voor de tip:) maar volgens mij was er in het begin al een blue screen.

maar ik heb ook gelezen dat als het een instalatie fout zou kunnen zijn Je gelijk al een blauwscherm krijgt (had hem laten instaleren door een niet zo goeie computer winkel)

Maar ik zit er aan te denken om precies over te schrijven wat er op mijn blauwe scherm staat en dat dan te posten (weet nou hoe ik dat blauwe scherm eindelijk stil kan zetten)

Ik heb de afgelopen 2 dagen steeds verder gezocht op internet maar niemand lijkt er echt een antwoord op te hebben. Ook krijg ik 90% van de keer dat op een website er over lees door dat ze het over windows xp hebben, waardoor ik de acties waar hun het over hebben niet durf te ondernemen.

Als iemand dus nog meer tips hebt om het op te lossen hoor ik dat (ERG) graag:D

Google

Misschien even in je "Problemen en oplossingen" mapje in config. scherm kijken bij logboeken. Daar bij de laatst bekende Bluescreen kijken, en even de tijdelijke bestanden door neuzen. Misschien dat je dan de dader kan vinden.

Oplossingen voor XP werken vaak ook voor Vista. Zolang het niet gaat om veranderingen in het register kan het weinig kwaad.
Als je al problemen hebt sinds de aanschaf dan gewoon terug naar de winkel.

Ik heb de foutmelding helemaal overschreven met pen en papier dit komt er als volgt uit:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

If this is the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:

Check to make sure any new hardware of software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart
your computer, pres F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical information:

STOP 0x000000D1 C0x00000008,0x00 000002,0x0000000,0x8269a85f

Ndis.sys Address 8269a85f base at 82673000, Datestamp 47910e7

Zelf heb ik dit ook al geprobeerd zonder suc6:

Open a command prompt (START>RUN>CMD) and type sfc /scannow
then reboot. If the file is corrupted then this will fix it.

(moest de opdrachtpromp openen met ''als administrator uitvoeren'')

geen suc6 want hij geeft aan dat er niks gevonden is:confused:

Ik heb verder gezocht naar andere oplossingen maar heb nog steeds niks gevonden.
Morgen breng ik hem naar de (niet zo goeie pc zaak omdat de installatie gratis is bij de gekochte computer)

Hopelijk weet een van jullie nog een handige oplossing (Microsoft niet!:mad:) want ik sta op het punt de computer het raam uit te gooien.:D

Laatst bewerkt:
Probleem verholpen;)

had de pc naar de pczaak gestuurd en de bsod error opgeschreven en ze hebben het gefixed.:thumb:

bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan