Blue screen of death.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal staan geheugen-dumps in C:\Windows\Minidump
Kijk daar eens:
1. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op het bureaublad
2. Rechtsklik erop, en kies voor Als Administrator uitvoeren
3. In het geopende cmd.venster:
start %windir%\minidump

Misschien staat er dan een of meer dump-bestanden.

Succes,

Tijs.

Eindelijk een nieuw Blue screen of death gekregen..

Hopelijk kunnen jullie nog wat reacties plaatsen na deze "update"

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA80041841D0
BCP2: FFFFFA6002617F30
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini072109-01.dmp
C:\Users\Sabrina\AppData\Local\Temp\WER-49249-0.sysdata.xml
C:\Users\Sabrina\AppData\Local\Temp\WERFA84.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?link...3&clcid=0x0413

Alvast bedankt! :thumb:

Nu je weet waar ze staan (c:\windows\minidump) weet je wat je moet gaan doen: Uitpluizen met Debugging tools for Windows (zie mijn eerdere posts hierover).

Succes,

Tijs.

alvast heel erg bedankt, ik hoop dat het gaat lukken met debugger..
zo niet dan geef ik nog wel een post.

Laatst bewerkt:
Huh??? De Debugging Tools for Windows ondersteunt alles, zover ik weet.

Je hebt toch wel die links gebruikt die ik heb aangegeven? En de 32 bit versie van de Debugging tools gedownload en geïnstalleerd?

Vergeet ook niet om Windbg.exe als Administrator uit te voeren (dus rechtsklikken op het programma-item, en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

EDIT: Ik zie net dat je je posting had aangepast.. blijkbaar werkt het (nu) wel voor je.

Succes,

Tijs.

Huh??? De Debugging Tools for Windows ondersteunt alles, zover ik weet.

Je hebt toch wel die links gebruikt die ik heb aangegeven? En de 32 bit versie van de Debugging tools gedownload en geïnstalleerd?

Vergeet ook niet om Windbg.exe als Administrator uit te voeren (dus rechtsklikken op het programma-item, en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

EDIT: Ik zie net dat je je posting had aangepast.. blijkbaar werkt het (nu) wel voor je.

Succes,

Tijs.

Thanx alot, de ondersteuning klopt nu wel had 32bits gedownload inplaats van 64bit, maar kreeg het bericht dat ik niet gemachtig was het bestand te openen, waarschijnlijk doordat ik het niet als administrator heb uitgevoerd.. ik ga weer verder met proberen

* Schrik *

wat ik nu in mn scherm krijg.. daar snap ik geen fluit van, ehm.. knopje debug werkt niet..

P.S Is het erg als ik heel het bestand VERWIJDER? ik word een soort van. ehm GEKK!!

Laatst bewerkt:
Waar ben je in de instructie? Even een korte instructie:
1. Start WinDbg als Administrator
2. Doe Ctrl-D voor het laden van een crashdump.
Blader naar C:\Windows\Minidump, en open het laatste .DMP bestand die je er vindt.
3. Zodra dump geladen is: Doe in WinDbg: !analyze -v
4. Kijk naar wat de oorzaak is. Staat meestal onderaan. Desnoods post je de uitvoer van het !analyze -v commando hier (liefst even plakken in Notepad, bestand opslaan, opgeslagen bestand inpakken als .zip bestand en het .zip bestand als bijlage van je posting).
Eventueel kun je de uitvoer ook plakken in je volgende posting ipv. het in te pakken (liever niet, want dat wordt een enorme lap tekst).

Succes,

Tijs.

Misschien klinkt het een beetje lui, maar ken je het programma teamvieuwer??
aangezien ik hier echt helemaal geen verstand van heb zou het fijn zijn als je me daarmee zou kunnen helpen..:o

http://rapidshare.com/files/258831647/Windowsdbg.rar.html
Debug van miniwin, aangezien ik niet weet hoe ik hier een .rar bestand kan krijgen..

btw, bij het 2e bestandje : C:\Users\Sabrina\AppData\Local\Temp\WER-49249-0.sysdata.xml
zegt die dat het bestand niet te vinden is, (okal staat zoeken op alle item's)

Laatst bewerkt:
Doe het even anders: Ik gebruik een ander programma dan TeamViewer.

Klik even op mijn schuilnaam ("dnties") links van dit bericht, en kies voor Stuur e-mail naar dnties.
Zet daarin je e-mail adres, je MSN-naam (als je die hebt) en liefst ook een telefoonnummer.

Ik stuur je dan instructies om mijn programma te gebruiken om je bureaublad tijdelijk over te nemen. Ik zal dan wel de relevante delen van de minidump hier op het forum zetten en hopelijk ook kunnen aangeven wat er mis is op dit moment.

Tijs.

Doe het even anders: Ik gebruik een ander programma dan TeamViewer.

Klik even op mijn schuilnaam ("dnties") links van dit bericht, en kies voor Stuur e-mail naar dnties.
Zet daarin je e-mail adres, je MSN-naam (als je die hebt) en liefst ook een telefoonnummer.

Ik stuur je dan instructies om mijn programma te gebruiken om je bureaublad tijdelijk over te nemen. Ik zal dan wel de relevante delen van de minidump hier op het forum zetten en hopelijk ook kunnen aangeven wat er mis is op dit moment.

Tijs.

ik heb een mailtje verzonden naar je schuilnaam..

Ik heb geantwoord ook, en je toegevoegd aan MSN.

Tijs.

Via hulp-op-afstand het dump-bestand bekeken.
Leek duidelijk een video-kaart driver probleem te zijn.
deze WHQL driver geïnstalleerd na de oude verwijderd te hebben (64bits vista, nvidia gtx260).

Booyd gaat testen, en we horen wel of de problemen in Cod (en andere spellen) nu voorbij zijn.

Tijs.

Top Tijs om op die manier even te helpen. Afwachten of dat het probleem oplost.

Inderdaad top dat ik zo ben geholpen door tijs, maar helaas heeft het geen verschil uitgemaakt..

Bluescreens blijven komen na soms 10minuten, maar ook soms na één uurtje spelen..

eerlijk heb ik nog niet gekeken of het zelfde probleem wordt aangegeven.
zal ik vandaag wel even proberen te doen ( als het programma mee werkt ;) )

toch super bedankt voor alle, suggesties,hints,tips enz. :)

Laatst bewerkt:
Je kan ook gaan kijken welk apparaat het probleem geeft.Geheugen verwisselen kijken of het dan komt, Andere videokaart proberen, harde schijf mischien?

Heb er zelf niet zoveel verstand van maar mijn oom wel en als hij niet weet wat er aan de hand is gaat hij gewoon andere hardware testen. Door geheugen verwisselen en dan testen. Net zolang tot hij het goede heeft gevonden. Voor jou zal dat een duur klusje worden dus raad ik het niet aan. of je moet wat hardware thuis hebben liggen ;)

Je kan ook gaan kijken welk apparaat het probleem geeft.Geheugen verwisselen kijken of het dan komt, Andere videokaart proberen, harde schijf mischien?

Heb er zelf niet zoveel verstand van maar mijn oom wel en als hij niet weet wat er aan de hand is gaat hij gewoon andere hardware testen. Door geheugen verwisselen en dan testen. Net zolang tot hij het goede heeft gevonden. Voor jou zal dat een duur klusje worden dus raad ik het niet aan. of je moet wat hardware thuis hebben liggen ;)

ik betwijfel dat het dit probleem is aangezien de windows Debugger zegt dat het aan de videokaart zit,

Hebben mensen misschien nog meer dit probleem met een Nvidia GTX 260[Black edtion] ??

Toch bedankt voor je reactie.

@Booyd: Misschien kun je nog even een !analyze -v uitvoer van je laatste BSOD dump-bestand hier posten. Wellicht kan ik dan (bijv. m.b.v. Google) toch nog wat meer vinden dan alleen 'de driver was niet goed'.

Natuurlijk zijn er ook nog aspecten als:
1. Is de video-kaart goed aangesloten (alle voedingsstekkers geplaatst?)
2. Is je voeding wel sterk én betrouwbaar genoeg voor je hele systeem?
3. Wellicht is er geen (of verkeerd aangebrachte of inmiddels verdroogde) geleidingspasta gebruikt om de processor (CPU) te plaatsen
4. Misschien werkt de koeling op je videokaart niet of niet goed.

Etc. etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan