Blue Screen of Death

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0622
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

0622

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hey mensen,

Ik heb al een paar maanden een bsod. Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd. gegoogled, nog steeds geen resultaat. Ik krijg een bsod wanneer ik veel internetgebruik maak, zoals bijvoorbeeld downloaden.
Ik heb via een programma iets meer info:
(informatie van vier bsod's)

==================================================
Dumpbestand : Mini062610-01.dmp
Crash-tijd : 26-6-2010 10:56:41
Bug-Check-tekst : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Bug-Check-code : 0x100000d1
Parameter 1 : 0x00000022
Parameter 2 : 0x00000002
Parameter 3 : 0x00000000
Parameter 4 : 0xf849b7f1
Veroorzaakt door stuurprogramma: NDIS.sys
Veroorzaakt door adres: NDIS.sys+7f1
Bestandsbeschrijving: NDIS 5.1 wrapper driver
Productnaam : Microsoft® Windows® Operating System
Bedrijf : Microsoft Corporation
Bestandsversie : 5.1.2600.5512 (xpsp.080413-0852)
Processor : 32-bit
Computernaam :
Volledig pad : C:\WINDOWS\Minidump\Mini062610-01.dmp
Aantal Processors : 1
'Major'-versie : 15
'Minor'-versie : 2600

Dumpbestand : Mini062610-02.dmp
Crash-tijd : 26-6-2010 14:41:07
Parameter 1 : 0x00000008
Parameter 4 : 0xf84b0858
Veroorzaakt door adres: NDIS.sys+15858
Computernaam :
Volledig pad : C:\WINDOWS\Minidump\Mini062610-02.dmp

Dumpbestand : Mini062610-03.dmp
Crash-tijd : 26-6-2010 14:44:46
Parameter 1 : 0x00000022
Parameter 4 : 0xf849b7f1
Veroorzaakt door adres: NDIS.sys+7f1
Computernaam :
Volledig pad : C:\WINDOWS\Minidump\Mini062610-03.dmp

Dumpbestand : Mini062210-01.dmp
Crash-tijd : 22-6-2010 13:25:19
Bug-Check-tekst : PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bug-Check-code : 0x10000050
Parameter 1 : 0xe13fb01c
Parameter 2 : 0x00000000
Parameter 3 : 0xbf83cfe8
Parameter 4 : 0x00000001
Veroorzaakt door stuurprogramma: win32k.sys
Veroorzaakt door adres: win32k.sys+3cfe8
Bestandsbeschrijving: Multi-User Win32-stuurprogramma
Productnaam : Besturingssysteem Microsoft® Windows®
Bestandsversie : 5.1.2600.5976 (xpsp_sp3_gdr.100501-1623)
Computernaam :
Volledig pad : C:\WINDOWS\Minidump\Mini062210-01.dmp

Kan iemand mij helpen, ik vind het erg vervelend worden.

Alvast bedankt!

Ik zie een paar zaken:
a. NDIS foutmeldingen. Lijkt me dus raadzaam dat je op zoek gaat naar andere/nieuwere drivers voor je (bedrade/draadloze) netwerkkaart(en)
b. win32k.sys. Lijkt me dus raadzaam dat je op zoek gaat naar andere/nieuwere video-drivers voor je videokaart(en)

Omdat je win32k.sys maar 1x noemt en NDIS meerdere keren zou je de update van de grafische drivers evt. kunnen uitstellen en je alleen richten op die netwerkkaart-drivers.
Die eerst downloaden, dan de software deïnstalleren die je er bij de 'oude' driver geïnstalleerd had (via Start -> Configuratiescherm -> Software (o.i.d.)) en dan de nieuwe software installeren. Hetzelfde geldt ook voor de grafische kaart-driver, als je uiteindelijk besluit om een andere driver te gaan proberen.

Staat er niets in Configuratiescherm -> Software, dan kan het achterwege gelaten worden om daar de drivers te deïnstalleren.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor uw antwoord. Ik ga het binnenkort proberen. Als het niet lukt post ik het wel, en als het me is gelukt meld ik dat ook.

maar vanwaar download ik ''die netwerkkaart-drivers'' ?

Wat denk je zelf? A.h.v. de BSOD is het niet mogelijk om te zien wat de gebruikte netwerkkaart is. Jij hebt verder nog helemaal niet aangegeven wat er voor hardware je gebruikt.

Is het een geïntegreerde netwerkkaart, dan moet je bij de fabrikant van het moederbord zijn of (in het geval van een laptop) bij de fabrikant van het apparaat. Is het een merk-pc, dan kun je ook bij de fabrikant van de pc gaan kijken.

Is het een zelf aangeschafte netwerkkaart, dan bij de fabrikant van de netwerkkaart kijken voor nieuwere drivers.

Als je er zelf niet uitkomt, dan kun je ons wat meer informatie geven (merk + type pc, merk + type netwerkkaart, merk + type moederbord etc. wat maar relevant is (zie boven)).

Tijs.

Heb je er wat aan als je weet dat ik een Compaq Presario 6000 met AMD Athlon processor heb?

Heb je er wat aan als je weet dat ik een Compaq Presario 6000 met AMD Athlon processor heb?

Nou, eigenlijk zou jij er wat aan moeten hebben. Als ik het zo inschat heb je nog geen vinger uitgestoken naar het vinden van een driver, en dat terwijl je nu zou moeten weten dat het om een Compaq computer gaat...

En nee, je informatie is niet specifiek genoeg: O.a. de volgende computer-/laptopsoorten zie ik genoemd als ik op deze link uitkom met een zoektocht naar drivers voor "presario 6000":

Compaq Presario 6000EA Desktop PC
Compaq Presario 6000KS Desktop PC
Compaq Presario 6000T Desktop PC
Compaq Presario 6000Z Desktop PC

Compaq Presario S6000-P8656U Desktop PC
Compaq Presario S6000CL Desktop PC
Compaq Presario S6000IL Desktop PC
Compaq Presario S6000NX Desktop PC
Compaq Presario S6000T-P8656V Desktop PC
Compaq Presario S6000Z-P8656X Desktop PC

Compaq Presario V6000AU Notebook PC
Compaq Presario V6000T CTO Notebook PC
Compaq Presario V6000TX CTO Notebook PC
Compaq Presario V6000Z CTO Notebook PC

Ga dus zelf vanaf die link op zoek naar drivers, via klikken op het juiste (sub-)type Presario dat je hebt.

Succes,

Tijs.

Ik heb wel gezocht op google en op de HP-site, maar er staan 4 types, terwijl er maar op mijn computer Presario 6000 staat. Dus heb ik ze allemaal maar geprobeerd. Kijken wat ie doet.

Lijkt me geen oplossing:
Alle 4 Presario 6000 Desktop PC's hebben een Intel processor vlgs. de HP website, geen AMD Athlon waar jij het over hebt. Als je je niet vergist hebt, dan krijg ik dus het idee dat je moederbord + cpu vervangen zijn ondertussen, en je dus voor (driver-)ondersteuning van de geïntegreerde netwerkkaart geen ondersteuning bij HP moet gaan zoeken maar bij de fabrikant van het (nieuwe) moederbord.

Wellicht kunnen we het proces wat versnellen als je het volgende aan ons aangeeft:
Start Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)
Dubbelklik onder Netwerkadapters op de netwerkkaart die je momenteel gebruikt voor je Internet etc.
Geef ons de weergeven naam én (op het tabblad Details) de VEN_XXXX, DEV_XXXX en (evt.) SUBSYS_XXXX codering die daar staat aangegeven.
Vertel ons ook welke driver (incl. versie) die staat aangegeven in het tabblad Stuurprogramma.

We horen het wel.

Tijs.

Dit is niet waar ik om gevraagd had: Je hebt nu van alle netwerkadapters informatie gegeven, maar ik vroeg alleen om de informatie van de netwerkadapter die je daadwerkelijk gebruikt.

Bovendien mis ik het tabblad Stuurprogramma van alle 3 netwerkkaarten, dus ook het tabblad Stuurprogramma van de netwerkkaart die je daadwerkelijk gebruikt.

Voor die draadloze netwerkkaart vond ik deze driver als je een WL-113 V1 001 hebt. Heb je een V1 002, dan is dit de driver.
Wel eerst de 'oude' driver-software deïnstalleren, via Start -> Configuratiescherm -> Software, als daar inderdaad drivers voor (Sitecom) draadloze apparaten wordt genoemd.

M.b.t. de bedrade netwerkkaart: hier kun je de drivers downloaden. Ik heb alleen geen idee of die nieuwer zijn, maar ze zijn wél getest door Microsoft (WHQL). Download de Internationale versie, pak die uit met (bijv.) WinRar naar een aparte map, en dan staat de driver in de Ethernet\WinXP submap. De driverversie is 4.14.1.363 en behoorlijk oud, vandaar dat je nu wel snapt waarom ik ook het tabblad Stuurprogramma had willen zien.

Die 1394 netwerkadapter hoef je geen nieuwe/andere drivers voor te installeren (betreft namelijk je Firewire aansluiting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ga toch maar de driver herinstalleren voor de draadloze netwerkkaart, ook al heb ik het idee dat de aangegeven driver dezelfde versie is als die je nu al hebt. Kijk goed welke versie netwerkkaart het betreft (er is een verschil tussen WL-113 V1 001 en WL-113 V1 002) en gebruik uitsluitend de driver die daar specifiek bij hoort.
Zie mijn vorige posting.

Succes,

Tijs.

Dan wordt het afwachten of het probleem weer terugkomt. ;)

Tijs.

Nu heb ik een andere BSoD. Nu met tcpip.sys als probleemveroorzaker. Ik heb een EvID-Patch gedaan. Kijken wat het oplevert. Ik heb gelezen dat het ook iets met het internet te maken heeft. Dus geen nieuw probleem, denk ik.

Laatst bewerkt:
het probleem houd zich aan... iemandnog een oplossing?:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan