Blue screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

noordenbos

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
12
Hallo,

Een weekje geleden kreeg ik opeens het blue screen of death op mn beeld. Ik dacht 1 keer kan geen kwaad maar nu gebeurt het om de 4 uur ofzo. Als ik met internet of een spel bezig ben dan loopt mn laptop eerst 5 sec vast en dan komt er opeens een blauw scherm op mn beeld. Dit duurt een seconde of 15 en dan start hij automatisch opnieuw op. Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven en eventueel een oplossing.

BVD!!!

Noordenbos
 
Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)
 
Hier de nodige info:

Merk: Fujitsu Siemens Amilo XI2428
Besturingssysteem: Windows Vista 32 bit Home Premium
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T8100 @ 2.10GHz 2.10GHz
Mn pa heeft er AVG Antivirus op gezet geloof ik. Sinds ik dat er op had staan ging mn laptop erg raar doen en deze heb ik er ook afgegooid. Verder weet ik niet waar het aan kan liggen. Misschien aan google chrome? Want het gebeurt telkens als ik op het web zit.

Ik heb nog niks geprobeerd om het probleem op te lossen aangezien ik een echte LEEK ben in laptops etc.

In ieder geval bedankt ;)
 
Dan zou ik eens een andere browser proberen om te testen. Als antivirus kan ik je deze van harte aanbevelen. Ik ben er tenminste erg tevreden over.
Succes.
 
Avast! 5 is inderdaad erg fijn ;) Ik zou hem wel gewoon even van de site van www.av.eu downloaden. (Hun eigen site)

Maar kan je ook lezen wat de "stopcode" is?
 
Het kan meerdere problemen zijn, hardware gerelateerd of software gerelateerd.
Start je laptop op, en voordat het windows laden scherm komt kies je F8
Kies dan voor de optie: de computer automatisch opstarten uitschakelen
Als je nu de BSOD krijgt, krijg je het blauwe scherm te zien en start ie niet opnieuw op.
Hierin staat een code die zoals deze kan zijn:

0x000007e (0x...........hier staan dan nog meer van zulke codes.......)
Niet specifiek die code zie je, maar dan heb je een idee waar je naar moet kijken.
Als je allemaal nullen ziet staan gelijk achter de 'x' dan kan je die weglaten.

Dus deze code kan je zo aflezen: 0x7e
Als je dit nou eens eerst doet, dan zie je vanzelf welke code er tevoorschijn komt.

Start de pc dan opnieuw op, nadat je de code hebt opgeschreven/onthouden,
Ga naar de microsoft website en typ die code in samen met je windows versie
Je ziet dan automatisch wat de foutcode inhoudt.

Degene die ik aangaf betreft een:
http://support.microsoft.com/kb/979538

En dit keer is het software gerelateerd, dus nergens om bang van te worden, hotfix staat er vaak bij.
Je hebt ook andere codes die hardware gerelateerd laten zien, vaak leid dit dan tot het vervangen van de onderdelen.

mvg.
 
Avast! 5 is inderdaad erg fijn ;) Ik zou hem wel gewoon even van de site van www.av.eu downloaden. (Hun eigen site)
Maar kan je ook lezen wat de "stopcode" is?
Hoi,
waarom ik niet de originele link gaf heeft als reden dat in het verleden de gratiis versie niet zomaar te vinden was op hun website. Volgens mij hebben ze inmiddels hun website aangepast,duidelijker dus.
Bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan