Blue screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco1979

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
hallo iedereen,

De laatste maanden heb ik steeds vaker dat ik geconfronteerd wordt met een 'blue screen of death'. Opstarten gaat altijd goed en ook kan ik vaak een geruime tijd werken op de pc totdat deze melding weer verschijnt en de pc opnieuw moet opstarten. Soms heb ik er ook geen last, maar de laatste tijd vaker wel dan niet.
Aangezien ik het nu echt beu ben en ook de melding ben nagegaan, weet ik echter niet hoe ik moet handelen om het op te lossen.
Hieronder staat de melding.

Probleemhandtekening: Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000046
BCP2: FFFFF80002AFB000
BCP3: FFFFF8800A4FEDA0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\040411-19983-01.dmp
C:\Users\GUIDOH\AppData\Local\Temp\WER-36005-0.sysdata.xml

Ik heb ook een overzicht van mijn computer afkomstig van Everest Home edition, maar deze telt 99 pagina's dus die heb ik er maar niet bij gedaan.
Misschien is er iemand die mij hiermee kan helpen, want ik word er moederloos van.
Bij voorbaat dank, mocht er iemand zijn die hier wel verstand van heeft!

MvG,

Guido

Hoi Guido,

Welkom op Helpmij.nl! :)

Met programma's zoals Windows Debugging Tools kun je in het .dmp-bestand kijken.
Vaak komt er extra informatie in dit .dmp-bestand te staan.
Als je je .dmp-bestand hebt kunnen openen, kun je vast ook achterhalen waar de fout zat.

Wat er zoal in het .dmp-bestand staat, is een STOP-code. (N.b., deze staat ook op de blue screen).
Vul deze STOP-code eens in bij Google, wie weet wat er voor probleem uitrolt.
Kijk ook eens op: http://support.microsoft.com/kb/315263 voor extra informatie.

Helaas kan ik van je beschrijving geen verklaring geven wanneer zo'n Blue Screen optreedt.
Je zult dus zelf even aan de slag moeten om te kijken wat er fout is.

Houd je ons op de hoogte?

Succes,

d0mzy

Laatst bewerkt:
Heb je een on-board videokaart? Deze error wordt veel in verband gebracht met slechte drivers van videokaarten, vooral on-board / on-chip

Nee, een radeon 5700 series videokaart, maar deze is niet on-board.
Wel heb ik een usb geluidskaart waarvan de fabrikant enkel een beta driver voor windows 7 heeft ontwikkeld.
Het is een EMU 0202. Als de computer opstart herkent hij de EMU ook niet. Pas na het aan -en uitzetten, herkent de computer deze en kan ik muziek etc. afspelen. Zou het daardoor kunnen komen?
Het rare is dat het mapje onder Windows met de naam Minidump leeg is.

Laatst bewerkt:
Hoi Guido,

Jammer dat de Minidump leeg is, dan gaat de .dmp-controle niet door.
Wat je nu kunt proberen is een Blue Screen forceren (zelfde probleem, uiteraard) en de STOP-code hiervan noteren.
We kunnen misschien iets meer met de STOP-code dan bovenstaande informatie.

Het zou inderdaad kunnen dat door een probleem met de audiodriver een blue screen geeft, maar dat kan ik (nog) niet met zekerheid zeggen.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

d0mzy

Ik heb nog geen nieuwe blue screen of death gehad. Dat lukt me niet om te forceren. De melding verdwijnt echter zo snel.
Vorige keer stond deze tekst er wel:"Crash dump hardware conflict system service exception"
Misschien kan iemand hier nog wat mee?
Ik heb ook een keer ervoor gezorgd dat de pc na de blue screen of deathmelding niet automatisch opnieuw gaat opstarten. Maar toe bleef het beeld hangen, waardoor de melding niet verscheen. Natuurlijk moest ik toen wel de pc aan -en uitzetten om opnieuw op te kunnen starten.

De stopcode is 3B wat inderdaad " SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION" is.

Veelal wordt dit veroorzaakt door een slechte driver. Dus alle drivers eens nalopen en updaten en eventueel verdachte drivers deinstalleren.

Deze error is zelden gerelateerd aan kapotte hardware, maar is niet uit te sluiten natuurlijk.

Alle drivers waren al up-to-date.
Ik heb tot heden nog geen 'crash' gehad, maar ik heb de pc ook nog niet veel gebruikt.
Ik zou graag willen weten waar het inzit. De geluidskaart (amd high defintion) on-board staat bij apparatenbeheer uitgeschakeld en de emu 0202 herkent de pc niet bij het opstarten. Alleen bij aan- en uitzetten, na het opstarten, wel weer.

Alle drivers waren al up-to-date.
Ik heb tot heden nog geen 'crash' gehad, maar ik heb de pc ook nog niet veel gebruikt.
Ik zou graag willen weten waar het inzit. De geluidskaart (amd high defintion) on-board staat bij apparatenbeheer uitgeschakeld en de emu 0202 herkent de pc niet bij het opstarten. Alleen bij aan- en uitzetten, na het opstarten, wel weer.

Zeker weten? Probeer anders de gratis versie van Driver Genius

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan