blue screen om die 10 seconden help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekir

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
ja hallo ik ben bekir ik krijg steed bleu screen op mijn laptop ik krijg steeds andere errors zoals IRQL soms krijg ik er zoveel dat ik mijn laptop niet meer kan opstarten ik heb mijn ram geheugen en harde schijf getest met een hirens boot cd en geen errors gekregen alles werkt perfect maar ik krijg constant bleu screens

zou iemand mij aub willen helpen

a. Kopieer de minidump-bestanden, vanuit de map C:\Windows\Minidump , naar memory-stick, pak die in in een .zip bestand, upload het .zip bestand naar een upload-site, bijvoorbeeld http://www.mijnbestand.nl en geef ons de link zoals die daarna wordt aangemaakt/getoond, zodat wij het .zip bestand kunnen downloaden vanaf die upload-site. Hopelijk wordt dan duidelijk wat die blue screens veroorzaakt.
b. Welk merk + type laptop gaat het over?
c. Hoe lang heb je de laptop, wordt die (te) warm en is die stofvrij?

Tijs.

Boot de computer met de installatie cd, klik verder, druk niet op installatie maar op 'uw computer herstellen'. Daarmee kun je je systeem scannen op fouten of missende boot bestanden.

ik heb met laptop opnieuw geinstalleerd maar heb nogsteeds de zelfde probleem. en ik hoop dat dit het is wat je bedoeld http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XNYD7PZI6B3R.zip

en ik heb een COMPAQ V6000

en ik heb geen probleem met warmte enzo en is niet zo heel erg oud 2-3 jaar

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even de laatste BSOD dump doorgekeken:
Melding is: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M (1000008e)
'Schuldige' lijkt te zijn: dxgkrnl.sys

Oftewel een grafische driver-probleem.

Verder is de aanduiding Compaq V6000 wat algemeen. Er zijn in die serie subtypen:
Compaq Presario V6000T CTO Notebook PC
Compaq Presario V6000TX CTO Notebook PC
Compaq Presario V6000Z CTO Notebook PC
Compaq Presario V6001XX Notebook PC
Compaq Presario V6002XX Notebook PC
Compaq Presario V6003AU Notebook PC
Compaq Presario V6012EA Notebook PC
Compaq Presario V6016EA Notebook PC
Compaq Presario V6048CL Notebook PC
Compaq Presario V6057EA Notebook PC

Ik schat in dat je een Compaq Presario V6000T CTO Notebook PC hebt, want je lijkt een Intel videochip te hebben in de laptop.
Als het type laptop klopt, dan zit er in: Mobile Intel 945GM Express video.
Driver daarvan staat hier. Kies het juiste besturingssysteem om de juiste drivers te downloaden.

Hopelijk lost dat je problemen op.

Tijs.

is er een manier waarop ik dit kan testen of die het doet?

Je zou kunnen kijken in Apparaatbeheer, onder Beeldschermadapters wat daar staat.
Staat daar inderdaad iets van Intel 945GM Express, dan zouden de aangegeven drivers goed moeten zijn.

Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee het heeft niet geholpen ik.heb weer bleu screen.gekregen.met de error IIRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS en merk is RR120EA

Ik heb zo snel nog even door die andere dumps gekeken, en de melding is telkens anders.
a. Doe een schijfcontrole met reparatie: Maak een snelkoppeling naar chkdsk c: /f op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Er wordt gevraagd of je de schijfcontrole bij de volgende herstart wil uitvoeren. Bevestig dat.
Herstart je pc en laat de schijfcontrole helemaal uitvoeren.
b. Zodra a. gedaan is en Windows gestart, maak een snelkoppeling naar sfc /scannow op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Herstart je pc hierna en kijk of a. en b. samen je wat geholpen hebben.

Indien niet, dan denk ik nog aan 3 dingen:
a. De harde schijf is bezig te overlijden, ook al schreef je dat die 'perfect' zou zijn.
b. Een virus, ook al schreef je dat je Windows had geherinstalleerd.
c. Warmteprobleem in de laptop (oftewel te weinig warmteafvoer).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan