Blue Screen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

died89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Goedendag,

Heb sinds korte tijd last van herhaaldelijke blue screens op m'n laptop.
Ook is hij erg traag geworden.. Misschien een malware probleem?

Het gaat om een;

Acer Aspire 7730G
Windows 7 32-bit SP1
Intel Core 2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz, 4,0GB RAM, NVIDIA GeForce 9300M GS

Screen van de BSOD komt z.s.m.!

Groet,

Diederick

Laatst bewerkt:
Had ik laatst ook.
Ram geheugen defect. Laptop werkte wel maar als er teveel aan het Ram geheugen werd gewerkt gelijk een BSOD.

Acer bellen & laten reparen als het nog onder garantie valt.
Anders zelf onderzoeken wat het zou kunnen zijn.

Oké dan, dat is aardig verrot, volgens mij is m'n garantie net verlopen.

Vond 't al vreemd omdat het niet door een bestand wordt veroorzaakt.

Laatst bewerkt:
Misschien als laatste optie nog Windows herïnstalleren.
Anders ligt het echt aan de hardware ( wat al vrijwel het geval is )

Hallo Ik heb laatst ook zoiets gehad met mijn Laptop, en heb deze ook zelf opgelost.

Het gebeurde op een Laptop met deze systeem eisen:
Dell inspiron 1545
Windows 7 64 bites
Intel pentium dual core processor.

Toen ik het spel Call of duty modern warfare 2 daarop installeerde begon het eigenlijk al.
Na een paar keer spelen van het spel begaf hij het en kreeg de BSOD (bleu screen of death).
Hiervoor heb ik heelveel op gezocht wat de probleem is en heeft ook een tijdje geduurd.

Het was geen malware, virurus of een worm.
Chekdisk heeft geen fouten gevonden
Er was niets aan de hand met de hard disk
Het geheugen was goed (4 gb geheugen is er op geinstalleerd)
Kortom de laptop reageerde normaal.

Ik raad jullie aan om het volgende eerst te proberen. (ik heb dit ook gedaan) (geen stappen die je allemaal moet uitvoeren, maar dingen die het kunnen verhelpen)

1. Zet het systeem naar een eerdere herstelpunt.
2. start de computer op in veilige modus en voer hierna chekdisk uit (voor eventuele problemen)
(als je denkt dat dit aan malware zal liggen dan zou u ook in veilige modus de computer moeten scannen).
3. verwijder enkele toepassingen waarvan je denkt welke programma's dit kunnen veroorzaken
4. zoek op de site van de fabrikant voor eventuele updates voor jou processoren (zoals een update voor videokaart).
5. Als je een instalatie schijf hebt van windows en / of een schijf hebt voor het installeren van de drivers voer dit dan uit (kies de optie de computer controleren op fouten (bij de instalatie schijf van windows) en laat het vervolgens herstellen als er fouten zijn.
Bij de driver disk doe je hetzelfde.
Let op ! start beide cd's (als je die hebt) op tijdens het opstaren van jou pc (voordat windows opstart druk je op f12 (bij de meeste computers) en kies dan opstarten vannuit een cd / dvd).

Veel succes !
Hopelijk zit de oplossing hierboven erbij:thumb:

Met vriendelijke Groeten Pablo

Is opgelost!

Twee weken geleden windows 7 opnieuw geïnstalleerd, en sindsdien is er niks meer aan 't handje! :D

Dank allen en hier kan een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan