Blue screen @ shutdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ciuciaro

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2010
Wanneer ik mijn Dell XPS m1730 (overbodige informatie waarschijnlijk, maar liever te veel dan te weinig) afsluit krijg ik het volgende bericht:

A problem has been detected and windows has been shutdownt oprevent damage to your computer. If this is the first time you've seeen this Stop Error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to be sure you have adequate disk space. If a dirver is identified in the Stop Messge disable the dirver or check with the manufacturer for driver updates. Try chagning video adapters.

Check with you hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable compenents restart you computer, press F8 to select Advanced Start up options, and select safe mode.

Dan verdwijnt het blue screen en start de pc automatisch opnieuw op, waarna er precies hetzelfde gebeurt als ik 'm weer afsluit. Waardoor ik word gedwongen gewoon de uitknop in te houden.

Verder geen problemen, (voor zover ik weet) geen virussen/spyware etc,
de computer werkt prima, en zelfs na de blue screen kan de pc gewoon weer worden opgestart in normale modus, zonder verdere problemem. (Hij zegt wel telkens windows did not shut off correctly, normal modus safe modus etc. Maar dat is logisch als je de uitknop moet inhouden om de pc uit te zetten.) Dus hoewel ik er niet echt last van heb zit het me wel een beetje dwars, dat hoort immers niet te gebeuren. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

In deze map: C:\Windows\minidump staan een aantal .dmp bestanden. Zou je de 5 meest recente even willen uploaden naar het forum? (Even kopieeren naar je bureaublad, dan inpakken met Winrar, of 7zip, en upload ze naar het forum door middel van het paperclipje.)

In deze map: C:\Windows\minidump staan een aantal .dmp bestanden. Zou je de 5 meest recente even willen uploaden naar het forum? (Even kopieeren naar je bureaublad, dan inpakken met Winrar, of 7zip, en upload ze naar het forum door middel van het paperclipje.)

Natuurlijk, als moest ik er twee van maken omdat de max upload size van een .rar bestand kennelijk 100kb is :confused:. Maar dat is geen probleem lijkt me.

Bijlagen

Oke, wat ik je al wel kan zeggen is dat het een software-matig probleem is. Het word veroorzaakt door een systeembestand die de 'digitale handtekeningen' van drivers regelt.

Kan je veilige modus opstarten, en met systeemherstel terug gaan naar een datum voor het probleem begon?

Oke, wat ik je al wel kan zeggen is dat het een software-matig probleem is. Het word veroorzaakt door een systeembestand die de 'digitale handtekeningen' van drivers regelt.

Kan je veilige modus opstarten, en met systeemherstel terug gaan naar een datum voor het probleem begon?
Zoals ik al zei doet hij het ook prima in normale modus ;)

En ik was soort van te lui om een back-up te maken, laat staan een systeemherstelpunt :rolleyes:

Ik heb trouwens ook even al mijn drivers ge-update, inclusief BIOS. Bijna onnodig om te vermelden dat dat niets hielp als het aan het systeembestand ligt dat digitale handtekeningen van drivers regelt.

Laatst bewerkt:
@ RMS123,

Bij jou zal het een hardware probleem zijn. Bij TS is het hoogstwaarschijnlijk een proces binnen Windows die elke keer flipt. Waarom dit constant bij het afsluiten gebeurd durf ik nog niet te zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan