Blue Screen - Win7 64 Bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornMCE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
3
Hallo allemaal!

Na lange tijd zonder computer problemen sinds vandaag met handen in het haar! Ik heb op mijn HTPC sinds gisteren opeens 6 blauwe schermen gehad, dat terwijl ik helemaal niks heb aangepast aan mijn machine! Ik snap er niks meer van!

Hieronder mijn laatste crashdump file:
Code:
Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.2.9200.20512 AMD64
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\052013-7753-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: SRV*C:\Symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols;C:\Users\htpc
Executable search path is: 
Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (2 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7601.18113.amd64fre.win7sp1_gdr.130318-1533
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`02a61000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`02ca4670
Debug session time: Mon May 20 15:37:14.402 2013 (UTC + 2:00)
System Uptime: 0 days 4:00:53.963
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
...........................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
........
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 3B, {c0000005, fffff80002a91208, fffff88009381c80, 0}

Probably caused by : ntkrnlmp.exe ( nt!WmipDoFindRegEntryByProviderId+10 )

Followup: MachineOwner
---------

0: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (3b)
An exception happened while executing a system service routine.
Arguments:
Arg1: 00000000c0000005, Exception code that caused the bugcheck
Arg2: fffff80002a91208, Address of the instruction which caused the bugcheck
Arg3: fffff88009381c80, Address of the context record for the exception that caused the bugcheck
Arg4: 0000000000000000, zero.

Debugging Details:
------------------


EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - The instruction at 0x%08lx referenced memory at 0x%08lx. The memory could not be %s.

FAULTING_IP: 
nt!WmipDoFindRegEntryByProviderId+10
fffff800`02a91208 394830          cmp     dword ptr [rax+30h],ecx

CONTEXT:  fffff88009381c80 -- (.cxr 0xfffff88009381c80)
rax=0000000000000000 rbx=0000000000000067 rcx=0000000000000067
rdx=fffff80002c4d460 rsi=fffffa8004503600 rdi=fffffa8004503778
rip=fffff80002a91208 rsp=fffff88009382668 rbp=fffffa80063de2f0
 r8=fffff78000000008  r9=0000000000000000 r10=0000000000000000
r11=fffff80002c51e80 r12=0000000000000000 r13=0000000000000001
r14=fffff880093827a8 r15=fffffa8004503790
iopl=0         nv up ei pl nz na po cy
cs=0010  ss=0018  ds=002b  es=002b  fs=0053  gs=002b             efl=00010207
nt!WmipDoFindRegEntryByProviderId+0x10:
fffff800`02a91208 394830          cmp     dword ptr [rax+30h],ecx ds:002b:00000000`00000030=????????
Resetting default scope

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN7_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:  0x3B

PROCESS_NAME:  svchost.exe

CURRENT_IRQL:  0

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from 0000000000000000 to fffff80002a91208

STACK_TEXT:  
fffff880`09382668 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!WmipDoFindRegEntryByProviderId+0x10


FOLLOWUP_IP: 
nt!WmipDoFindRegEntryByProviderId+10
fffff800`02a91208 394830          cmp     dword ptr [rax+30h],ecx

SYMBOL_STACK_INDEX:  0

SYMBOL_NAME:  nt!WmipDoFindRegEntryByProviderId+10

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

MODULE_NAME: nt

IMAGE_NAME:  ntkrnlmp.exe

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  5147d9c6

STACK_COMMAND:  .cxr 0xfffff88009381c80 ; kb

FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x3B_nt!WmipDoFindRegEntryByProviderId+10

BUCKET_ID:  X64_0x3B_nt!WmipDoFindRegEntryByProviderId+10

Followup: MachineOwner
---------

Kan iemand mij helpen? Als er meer gegevens nodig zijn van het systeem hoor ik dat graag! In ieder geval bij voorbaat veel dank!

Groetjes
 
Volgens dit draadje is het een kwestie van batterij eruithalen en weer terugplaatsen. (met een laptop uiteraard)

De blauwe schermen worden echter meestal veroorzaakt doordat stuurprogramma's niet (geheel) of up to date (geïnstalleerd) zijn.
Check hiervoor deze pagina: Stuurprogramma's installeren
 
Volgens dit draadje is het een kwestie van batterij eruithalen en weer terugplaatsen. (met een laptop uiteraard)

De blauwe schermen worden echter meestal veroorzaakt doordat stuurprogramma's niet (geheel) of up to date (geïnstalleerd) zijn.
Check hiervoor deze pagina: Stuurprogramma's installeren

Hey, Thanks voor het antwoord! Ik ben bekend met het installeren van stuurprogramma's, maar ik heb de laatste tijd niets gewijzigd, hoe kunnen problemen dan opeens ontstaan? De batterij eruit gaat niet lukken omdat het een mediacenter pc betreft, maar ik zal hem een tijdje uit het stopcontact halen.
 
Het probleem met een BSOD is dat er vele oorzaken kunnen zijn die ineens optreden:

  1. Niet alle beveiligingsupdates van Windows zijn geïnstalleerd,
  2. Het laatste servicepack ontbreekt,
  3. Stuurprogramma's zijn bijgewerkt door Windows Update,
  4. Bepaalde programma's zijn niet compatibel met je os,
  5. De pagefile is beschadigd,
  6. Het geheugen is beschadigd,
  7. Virussen zijn actief op je computer,
  8. De reeds geïnstalleerde stuurprogramma's zijn verouderd,
  9. De reeds geïnstalleerde stuurprogramma's conflicteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan