Blue screen windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 en 2 kan ik wel omdraaien maar het heeft geen effect. Ook een nieuwe boot aanmaken werkt niet

Als hetgeen mrmusic adviseert niet wil lukken, dan stel ik voor dat je de F8 toch nog maar eens een keer of wat uitprobeert.
Je moet wel als de machine uit staat en je zet 'm aan, onmiddellijk beginnen met drukken op de F8 en dit vooral even blijven herhalen, 2x per seconde en dat een poosje blijven doen.
De machine MOET dan eigenlijk wel reageren op de F8. De foutmelding die je krijgt ontstaat omdat de machine vanaf de geïnstalleerde Windows wil starten, maar die is nou net even corrupt.

Als ik me niet vergis is de F8 toets optie ook in Win 8 standaard uitgeschakeld, om deze weer te activeren kun je dat doen via een installatie DVD, zie #6 van mrmusic
Typ achter de prompt:
bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy
Hit de entertoets.
Als de melding "De bewerking is voltooid" verschijnt zal de F8 toets bij het opstarten weer werken als het goed is..

Laatst bewerkt:
Dat wist ik niet, ik dacht dat het F8 gebeuren pas vanaf 10 standaard uitgeschakeld stond. Oké, dan houdt reguliere F8 'truukje' dus even op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan