Blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne1963

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Berichten
135
Als ik het moederbord in mijn PC vervang en daarna de computer weer opstart krijg ik een blue screen. Ik weet dat XP dat inderdaad doet bij vervanging MB. Is dit te ondervangen of ben ik genoodzaakt XP te herinstalleren?
 
Herinstalleren hoeft niet perse.

Wat je wel kunt doen is is windows erover heen zetten
 
Geplaatst door m@rio
Herinstalleren hoeft niet perse.

Wat je wel kunt doen is is windows erover heen zetten

Ik zie weinig verschil tussen erover heen zetten en herinstallen. Is dus beide hetzelfde en komt gewoon op een complete herinstallatie neer. Bij beide moet je al je software en drivers opnieuw installen.

Ik zou gewoon voor schone install gaan ben je gelijk 100% zeker van je oude drivers af en een schone c: is altijd lekker ;)

En ik zou niet weten hoe je dit zou kunnen ondervangen. Is gewoon Windows .punt. :thumb:
 
Geplaatst door MrKoFFie


Ik zie weinig verschil tussen erover heen zetten en herinstallen. Is dus beide hetzelfde en komt gewoon op een complete herinstallatie neer. Bij beide moet je al je software en drivers opnieuw installen.

Ik zie toch wel enig verschil. Bij het eroverheen zetten hoef je dus niet je software opnieuw te installeren wat bij een herinstallatie dus wel noodzakelijk is.
 
Ik denk dat M@rio gelijk heeft. Dat ga ik dan ook doen. Bedankt voor de reacties.
 
Geplaatst door m@rio


Ik zie toch wel enig verschil. Bij het eroverheen zetten hoef je dus niet je software opnieuw te installeren wat bij een herinstallatie dus wel noodzakelijk is.

Ja, je software blijft erwel opstaan maar is vervolgens onbruikbaar. Want al je registers worden namelijk verwijderd en ook al je dll's uit de windows mappen. Dus de software die er al opstond is dan onbruikbaar geworden.

Moet je maar eens opletten als je windows herinstalleert want dan staat er "deleting c:\windows"
 
Dan doe jij waarschijnlijk het toch anders want als ik windows erover heen zet kan ik gewoon alle software gebruiken
 
Geplaatst door m@rio
Dan doe jij waarschijnlijk het toch anders want als ik windows erover heen zet kan ik gewoon alle software gebruiken

heb 2 dagen terug nog een herinstall gedaan waarbij ik alles liet staan. Vervolgens kon ik dus alsnog de helft van al mijn programma's opnieuw installeren. :(

Gelijk toen alles maar eraf gegooid en gewoon schoon geinstalleerd. Gelijk wat zekerder dat die troep die de boel liet vastlopen ook 100% weg is. Want dat is neem ik aan toch je voornaamste reden om te herinstalleren?

Maar goed, voor een ieder persoonlijk he :)

*cheers*
 
Op mijn werk wil het nog wel eens voorkomen dat we een hd in een andere pc zetten en die een andere moederbord heeft. W2k erover heen zetten en gaan met die banaan.

Zal ook wel aan het soort software liggen. Persoonlijk zie ik ook liever een schone installatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan