Blue screen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

furynator

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Berichten
16
Ik heb dit nu al een paar keer en ik word er zot van :(

Ik zit op m'n pc en achter een goed uurtje crasht die en heb ik een blauw scherm

Dit stond erop:

MACHINE_CHECK_EXCEPTION:

Dan een hele tekst met deze melding vanonder:

***STOP: 0X0000009(0x00000000,0x8054D570,0X(41000,0x00000136)
Kweet niet of dit iets met te maken heeft maar als me pc opstart heb ik dit ook:

Ultra S.M.A.R.T capable but disabled

Khoop dat je me kan helpen,

Fury
 
waarschijnlijk een warmte probleem dus ff de kast open schroeven en ontstoffen die hap
 

hier staat het toch echt:
0x0000009C: MACHINE_CHECK_EXCEPTION
(Click to consult the online MSDN article.)
This is a hardware issue: an unrecoverable hardware error has occurred. The parameters have different meanings depending on what type of CPU you have but, while diagnostic, rarely lead to a clear solution. Most commonly it results from overheating, from failed hardware (RAM, CPU, hardware bus, power supply, etc.), or from pushing hardware beyond its capabilities (e.g., overclocking a CPU).

maar het in ieder geval geen kwaad
 
stofvrij nu en het probleem is er nog..

Kan het ook zijn omdat ik in msconfig "opstartonderdelen in het geheugen laden" disabled heb?

Dan is er nog altijd het onderdeel wanneer m'n pc opstart dat capapble is maar disabled..

Die Ultra S.M.A.R.T
 
stofvrij nu en het probleem is er nog..

Kan het ook zijn omdat ik in msconfig "opstartonderdelen in het geheugen laden" disabled heb?

Dan is er nog altijd het onderdeel wanneer m'n pc opstart dat capapble is maar disabled..

Die Ultra S.M.A.R.T

volgens mij kan je dat op enabled zetten in je bios, opslaan en je pc opnieuw opstarten.
ik hoop dat dat je probleem verhelpt
 
Om in het BIOS-setupmenu te komen, moet je tijdens het opstarten gebruik maken van de Del-toets of een van de F-toetsen, dit is afhankelijk van je systeem. Meestal geeft je computer tijdens het opstarten een melding op welke manier je de setup van het BIOS inkomt. Mocht je geen of weinig verstand hebben van de werking en de instellingen van het BIOS, dan is het beter niets te veranderen. Het is beter om iemand die er wel verstand van heeft bij te halen. Mocht je onverhoopt toch instellingen veranderen waardoor je computer niet of niet goed meer opstart, zet dan de BIOS-instellingen op de standaardwaarden. Deze zijn terug te vinden in het BIOS-setupmenu.
 
BLOD elke keer bij opstarten

ik heb een heel groot probleem, elke keer als ik opstart krijg ik windows blue screen voor mijn kiezen, voor een nog geen halve seconden zodat ik de boodschap niet eens kan lezen wie kan mij helpen.
het is een gloednieuwe computer. ik installeerde Alcohol 120% en toen viel hij uit. sindsdien heb ik hem niet meer aan kunnen krijgen.

het enige wat ik nog kan doen is. opstarten in veilige modus. (lukt niet)
opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden (lukt niet)
opstarten in veilige modus met opdrachtprompt (lukt niet)

tijdens het opstarten op F2 drukken (mijn BIOS SETUP)(verder heb ik geen idee wat ik dan kan doen)
op F3 drukken (mijn cd komt er dan uit)
op F8 drukken (weet ik verder ook niet wat ik moet doen (het is mijn BOOT ORDER)
 
Laatst bewerkt:
ik heb een heel groot probleem, elke keer als ik opstart krijg ik windows blue screen voor mijn kiezen, voor een nog geen halve seconden zodat ik de boodschap niet eens kan lezen wie kan mij helpen.
het is een gloednieuwe computer. ik installeerde Alcohol 120% en toen viel hij uit. sindsdien heb ik hem niet meer aan kunnen krijgen.

het enige wat ik nog kan doen is. opstarten in veilige modus. (lukt niet)
opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden (lukt niet)
opstarten in veilige modus met opdrachtprompt (lukt niet)

tijdens het opstarten op F2 drukken (mijn BIOS SETUP)(verder heb ik geen idee wat ik dan kan doen)
op F3 drukken (mijn cd komt er dan uit)
op F8 drukken (weet ik verder ook niet wat ik moet doen (het is mijn BOOT ORDER)

mijn verdere specificaties.

de code van het blue screen is stop: 0x0000007E
ik kan dus nergens heen bahalve mijn BIOS en mijn BOOT order.
verder kan ik mijn cd disk open doen,
veilige modussen lukken allemaal niet
ik kan geen dingen installeren omdat ik simpelweg niet verder dan mijn bureaublad kom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan