Blue Screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Ik heb sinds kort Vista Ultimate 64 Bit geinstaleert op Dual Boot met Windows XP Professional 32 Bit

nu krijg ik na enige tijd een blauw scherm en start de pc opnieuw op
ik heb er laatst een Geluidskaart in gezet (drivers geinstaleert)
een Hardeschijf 1 TB bij in gezet. als hoofdschijf voor Vista (XP heeft een 320 GB schijf)
en dus Dual boot met Vista Ultimate 64 Bit erop gezet...
en 4 GB extra ram - (totaal = 6 GB)

mijn voeding en andere hardware is nog goed, volgens mij.... Mobo is vista ready.. (zie mijn systeem)

Weet iemand waar ik kan achterhalen wat er allemaal in dat blauwe scherm stond???
of belangrijker, weet iemand hoe ik dit oplos...

het probleem doet zich voor bij Weinig - geen gebruik van PC, maar ook af en toe in Stress Mode...

iemand een idee :confused:

Mvg, Remco

Laatst bewerkt:
- voeding is idd. toereikend?
- bij geplaatste geheugen er al eens uitgehaald en het geheel getest zónder extra RAM?
- de soundcard verwijderd en het geheel getest zónder die kaart?
- in Windows het automatisch opstarten na fout uitschakelen laat je de melding van het BSOD in alle rust lezen.

- voeding is idd. toereikend?
- bij geplaatste geheugen er al eens uitgehaald en het geheel getest zónder extra RAM?
- de soundcard verwijderd en het geheel getest zónder die kaart?
- in Windows het automatisch opstarten na fout uitschakelen laat je de melding van het BSOD in alle rust lezen.

wat bedoel je met voeding is toereikend?

geheugen en RAM zitten allebei goed,,,
maar hoe pas ik dat aan dat ik het automatische opstatren uit schakel???

Of er genoeg -en vooral ook stabiele Wattjes voorhanden zijn............... Jij plaatst immers zo tussen neus en lippen door, 4 gig geheugen erbij, een soundcard en een 1000 GB harddisk. Het is maar de vraag of de Wattjes van de originele voeding daarop afgestemd zijn. Dan hebben we het nog niet eens over "koeling" gehad. Voor hetzelfde geld wordt het systeem te warm waardoor de mobo beveiliging de boel op slot gooit.
Geheugen en soundcard kunnen wel goed "zitten", maar dat wil nog niet zeggen dat in het geval van het geheugen dit ook probleemloos kan werken op het moederbord en in het geval van de soundcard wil het goed geplaatst hebben zitten nog niet zeggen dat de drivers ook goed zijn geïnstalleerd.

Configuratiescherm, systeem, systtembeveiliging, geavanceerd en tot slot opstart- en herstelinstellingen -> instellingen, vinkje weghalen bij ........ 3x raden?

Laatst bewerkt:
Voeding 600 Watt voor dit systeem moet meer dan genoeg zijn, en de airflow in mijn kast is ook perfect. dus dat is het niet....
het probleem deed zich vandaag rond de 5 tot 10 minuten na het opstarten voor.
(zo warm kon hij nog niet zijn)

drivers sound card zijn ook geupdate...

hmm verder zou ik het echt niet weten :(

Configuratiescherm, systeem, systtembeveiliging, geavanceerd en tot slot opstart- en herstelinstellingen -> instellingen, vinkje weghalen bij ........ 3x raden?

Als je dit gedaan hebt dan kun je de meldingen op het blauwe scherm lezen. Dit geeft een indicatie waar te zoeken voor een oplossing.

Als je dit gedaan hebt dan kun je de meldingen op het blauwe scherm lezen. Dit geeft een indicatie waar te zoeken voor een oplossing.
Zie laatste regel in berichtje van gisteren, 16.16 uur.......................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan