blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lars25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2013
Berichten
3
Hallo,
Sinds 2 weken krijg ik soms een blue screen.
Nu weet ik niet wat ik moet doen, weet mijn stop code wel, namelijk: 0x000000E1
wie kan mij helpen?
IK heb van dell een cd rom waar drivers opstaat kan ik daar wat mee?
Gr Lars
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Lars,

Je kunt proberen je windows te ''repareren'' via de volgende stappen

Start -> Uitvoeren -> CMD -> chkdsk /r

Groet,
 
Aangezien ik het beste antwoord van http://answers.microsoft.com/en-us/...000000e1/8b42d60d-6566-4ad1-b4aa-2365ded6234f zag, heb ik die maar even (onvertaald,sorry) hier naar gekopieerd:
The driver that appears to be the problem is the mfewfpk.sys:
kd> !analyze -v
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************
WORKER_THREAD_RETURNED_AT_BAD_IRQL (e1)
Arguments:
Arg1: 83833535, address of worker routine (do ln on this to find guilty driver)
Arg2: 00000002, IRQL returned at (should have been 0, but isn't).
Arg3: 862d7198, workitem parameter
Arg4: 862d7198, workitem address

kd> dps 862d7198
862d7198 00000000
862d719c 890ef008
862d71a0 83833535 nt!IopProcessWorkItem
862d71a4 862d7198
862d71a8 8adaacc0Unable to load image \SystemRoot\system32\drivers\mfewfpk.sys, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for mfewfpk.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for mfewfpk.sys
mfewfpk+0xbcc0

The mfewfpk.sys is a McAfee firewall driver and the problem you are experiencing is similar to that reported in the following thread:
http://answers.microsoft.com/en-us/...ort-says/f03e8ad6-35ac-4b53-8223-bc4bc1200a10
As in that thread there also appears to be Microsoft Security Essentials installed on your system so I would suggest to uninstall McAfee and Microsoft Security Essentials and then install a fresh copy of either Microsoft Security Essentials or McAfee but not both.
Also since McAfee and/or Microsoft Security Essentials may not have been working properly consider running a scan with the following two applications just to see if they pick anything up:
TDSSKiller:
http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208283363
Malwarebytes Antimalware (free version) - do a "Quick Scan":
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Groetjes, WDHBGS

PS: @sirarquin, dat is alleen een partitiereparatie en het lost niets op in dit geval.
Je Windows repareren gaat via het commando SFC \SCANNOW, wat in dit geval waarschijnlijk ook niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Gaan er dan geen gegevens verloren?
Wat voor probleem is mijn stop code?
Gr Lars

WDHBGS, ik weet echt niet wat ik daarmee moet doen,
ben niet heel technisch op software etc.
Groet Lars
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
The mfewfpk.sys is a McAfee firewall driver and the problem you are experiencing is similar to that reported in the following thread:
http://answers.microsoft.com/en-us/w...3-bc4bc1200a10
As in that thread there also appears to be Microsoft Security Essentials installed on your system so I would suggest to uninstall McAfee and Microsoft Security Essentials and then install a fresh copy of either Microsoft Security Essentials or McAfee but not both.
Also since McAfee and/or Microsoft Security Essentials may not have been working properly consider running a scan with the following two applications just to see if they pick anything up:
TDSSKiller:
http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208283363
Malwarebytes Antimalware (free version) - do a "Quick Scan":
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
Kort samengevat is dat het hier een probleem betreft aangaande een stuurprogramma van McAfee Firewall.
Deïnstalleer McAfee software en Microsoft Security Essentials en installeer 1 van beide opnieuw maar niet allebei.
Overweeg dat, als dat het probleem niet oplost, eens je pc te scannen met TDSSKiller en Mbam (zie de links in de quote).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heb mcafee inmiddels verwijderd, nu afwachten of het werkt.
Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan