blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkbullseye

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
Hallo,

Ik ben bezig met een pc hier staat windows vista op het is een hp dat weet ik
maar ik krijg hier telkens een blauw scherm op met de code 0x0000007E.
Ik ga jullie een foto van het blue screen doorsturen is er iemand met raad.
dat is dan meer dan welkom.

IMG_0473.jpg

Alvast bedankt

heb je laatst nog nieuwe programma's geïnstalleerd, die tegelijk met de pc starten?
Je zult waarschijnlijk windows opnieuw moeten installeren.
ik hoop dat je een backup hebt.

als je belangrijke bestanden hebt zou je deze eventueel ook kunnen uitlezen op een andere computer.

Ik weet niet wat ermee is het is een van kennisen
het enige dat ik heb moeten doen is even het paswoord moeten resetten met een hirensboot cd
maar hij had het ervoor ook al. hij start soms niet volledig door heb ik gemerkt.
In de helft van het opstartprocess durft hij al uitvallen.

Foto's enzo die zet ik op usb stick maar ik moet dus wachten op die kennisen voor ik het boeltje opnieuw installeer

Waarschijnlijk is er iets mis met de drivers van je pc. Dit komt vaak voor als je programma's instaleerd / deïnstaleerd. Je kunt proberen je pc in veilige modus op te starten om te kijken of hij het dan wel doet. (meestal F8)

In veilige modus start hij op dat heb ik gisteren moeten doen omdat
ik een systeemhersetl heb gedaan nadat ik vermoedde dat ze de pc te vroeg hebben uitgezet tijdens een udate.
Dat heeft dus even gewerkt. Ik weet ook niet hoe lang dit probleem zich al voordoet.
Ik probeer ze alleen wat te helpen met hetgeen ik kan.

Ik heb nogal gehoord van deze memtest, ik weet alleen niet hoe lang deze moet draaien en waar ik dan vooral moet opletten.
Als ik dit weet wil ik dit wel eerst eens even doen om te zien dat het hier mee te maken heeft.

Dat staat allemaal op de pagina waarvan ik de link plaatste.

Ok ik zal dan iets laten weten als het klaar is alvast bedankt

Mag ik hier ondertussen even verder met een ander probleem met een andere pc
het heeft ook te maken met een blue screen? ik hoop dat hierdoor geen verwarring ontstaat.

De memtest op de andere pc is rond geweest en is opnieuw begonnen dit is de foto van het resultaat.

IMG_0474.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo hier mag een slotje op het was namelijk zoals ze me hebben gezegd een probleem met de geheugenkaart.
Iedereen bedankt voor de hulp.

(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan