Blue Screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RFGFotografie

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
15
Beste mede-leden,

Hierbij open ik deze topic omdat ik al sinds enige tijd last heb van het zogenaamde "Blue Screen" op mijn computer.
Bijna elke dag, uit het niks, komt die ineens tevoorschijn, waarna de PC zichzelf opnieuw opstart etc.

Nu vroeg ik me af, weet 1 van jullie waarom ik dit heb? En is er ook wat tegen te doen?

Elke keer is de informatie die op t scherm staat ook anders. Ene keer iets met Memory Dump, dan iets anders. Ik snap er eerlijk gezegd niks meer van.

M.v.g. Remco F. Gerritsen

PS: Excuses als dit niet de juiste plaats is om deze topic te posten.
 
Hoi,

Zonder een evt. code die op het scherm word weergegeven (0x0000000) is het lastig te bepalen wat er nu aan de hand is.
Wat je zou kunnen doen, is in ieder geval alle stuurprogramma's eens updaten, heel vaak is het probleem dan opgelost.

Maar even goed zou het een hardware probleem kunnen zijn.

Download eens BLUE SCREEN VIEWER en dan de inhoud van de dumpfiles hier neer zetten.
 
Hoi,

Ja, helemaal goed.

Wat ik al eerder aangaf, probeer eerst eens alle stuurprogramma's bij te werken, chipset, videokaart, netwerk kaart(en) ed.

Verder zou een geheugen test ook op zn plaats zijn, ga naar CONFIGURATIESCHERM en dan intikken in het zoekvak "geheugen" en dan 'geheugen problemen van uw computer vast stellen" en dan "opnieuw straten en zoeken naar problemen".geheugen check..jpg

Stel dat daar de boosdoener in zit, kun je proberen om de ram latjes één voor één te testen door ze er allemaal uit te halen behalve één, en dan afwisselen tot de boosdoener bekend word.
 
Wat zijn ram latjes precies?

Zal even die tip volgen over de geheugen test.

Volgens systemrequirementslab zijn de meeste dingen al na de laatste drivers geupdated. Althans zover mogelijk. Qua hardware kank verder niks doen.
 
Met ram latjes bedoel ik de geheugen modules die in de pc zitten.
Die zitten meestal naast de processor.

Als de geheugen test fouten oplevert, ligt het waarschijnlijk aan één van die modules, of aan meerdere.
Die test zal uitsluitsel geven.

Als de stuurprogramma's zijn bijgewerkt, dan zal het geheugen hoogst waarschijnlijk de boosdoener zijn.
Misschien iemand in de kennissenkring die daarbij kan assisteren...?
 
Ah, bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd. PC geeft inderdaad wel aan na die test dat er problemen zijn.

De enigste kennis die ik ken die in de ICT wereld zit heeft het helaas te druk. Dus daar moet ik op wachten. En alleen uitvoeren durf ik niet.
 
Aan de hand van de andere vraag vermoed ik dat dit ook over Windows 7 gaat, vandaar verplaatst :)
 
Ok,

Als je het zelf niet aandurft, dan inderdaad maar even wachten.
In ieder geval is het probleem gelokaliseerd, die persoon zal dan ook aan kunnen geven hoe het probleem te tackelen.
Succes!!!:thumb:
 
Tha Devil: Uw gedachte klopt niet helemaal. Het is misschien indirect wel zo. Maar dit probleem met mijn Blue Screen speelt zich al af nog voor dat dat andere probleem uberhaupt aan t ligt kwam.

Rickvi68: Bedankt:)
 
Makkelijke manier als je in safe boot kan komen ?
Doe dan even systeem herstel.

Mocht dit niet werken zorg dan dat al je persoonlijke bestanden worden overgezet op een externe hardeschijf bijvoorbeeld.
Je kan daarna de computer opnieuw installeren ( dan is natuurlijk wel al je software ook eraf )

Maar als je via bovenstaande posts al het probleem kan oplossen is dit natuurlijk niet nodig.
Dit zou dan als alternatief kunnen worden genomen. Want het is vervelend dat je weer alles opnieuw moet installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan