blue screens en 100% schijfgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had nog een oude 5400rpm HDD van een laptop liggen, heb ik hem op geïnstalleerd.
Het is heel erg afwisselend, soms staat hij tussen de 0 en de 30%, maar er zijn ook uitschieters naar 100%.
Soms heb ik het idee dat ie iet soms soepeler loopt, maar kreeg net ook weer die blue screen..
Stuurprogramma van chipset, SATA uiteraard geinstalleerd

Wat denken jullie?
Of mis ik stuurprogramma's? Lijkt mij overigens dat alles zonder stuurprogramma's ook wel enig zins zou moeten kunnen draaien met een normale HDD toch?

Edit: laat dat soepeler lopen maar, zodra ik IE opstart loopt ie ook geheel vast

Laatst bewerkt:
Niets aan foutcodes? Probeer eens je geheugen iets meer voltage te geven dan de standaard (1,55V of maximaal 1,6V), wie weet dat dat helpt als het aan het geheugen ligt. Een memtest kan sowieso niet kwaad om te controleren.

Ik had het een paar weken geleden ook al gedaan, maar ik voer nu Memtest86 v4.3.7 uit.

Het voltage voor mijn RAM kon ik niet vinden. Maar eigenlijk heb ik zo iets van: waarom zou ik het moeten veranderen? Het zou gewoon moeten werken namelijk op de standaard

Ja oke, ik heb ook zat op google gezocht. Maar hoe kan het in hemelsnaam dat dit probleem dan voorkomt op onderhand 4 schone installaties op mijn pc?
Mijn ouders en zus hebben allemaal een laptop met windows 8.1, is helemaal niks mis mee.

memtest86 zeg geen errrors overigens

Oke Windowslogboek, een hele rits meldingen. De meest voorkomende:
- DistributedCom 10005 DCOM heeft de foutmelding 1084 gekregen bij het starten van de wuauserv-service met de argumenten Niet beschikbaar om de server {9B1F122C-2982-4E91-AA8B-E071D54F2A4D} te starten
- Disk errors 129 en 53
- WMI 24 Gebeurtenisprofiel $Core heeft geprobeerd qury select * from __TimerEvent te registeren waarvan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan