Blue Screens, "No Input Detected", vastlopen beeldscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnIsFijn

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2012
Berichten
7
Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen (zonder dat ik bewust iets heb geïnstalleerd wat er invloed op kan hebben) loopt mijn beeldscherm 'vast' (op het moment dat dit gebeurd veranderen de kleuren ook iets, alsof hij van 32-bit naar 16-bit kleuren schiet), ongeveer een seconde of 10 later krijg ik vervolgens een blue screen:
DSC00667.jpg
Als ik vervolgens reboot verschijnt er in het begin "No Input Detected" op mijn monitor totdat windows zelf begint op te starten (Zwart scherm met het logo in het midden). Dat logo beweegt ('ademt') altijd en vaak loopt dit op een gegeven moment ook vast en doet de computer niks meer. Als ik dan vervolgens reboot 'raadt hij aan' om een automatische herstelpoging te doen. Deze mislukt altijd. Dit blijft zich allemaal herhalen totdat ik zelf in veilige modus ga opstarten en van daaruit de pc 'normaal' uitschakel en dan weer wat later 'normaal' opnieuw opstart. Dan doet hij het weer. Echter is het dan gewoon weer wachten op het begin van deze cyclus. Soms verschiet het beeld na 5 minuten al, soms pas na 5 uur.

In veilige modus heb ik al gezocht naar videokaart updates (ik had de meest recente driver) en heb zelfs het gehele sturingsprogramma verwijderd en vervolgens opnieuw geinstalleerd, ook dit mocht niet baten.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Is mijn videokaart definitief kapot?
Alvast bedankt!

EDIT: Het is een GeForce 8400 GS. En in safe mode loopt hij nooit vast op de manier zoals omschreven.
 
Laatst bewerkt:
Welk OS? indien 7, probeer eens een driver rollback naar de wat oudere, kan gewoon via apparaatbeheer en alles handmatig, krijg je een lijst met de beschikbare drivers.
Had je toen ook deze problemen?
 
Ja, windows 7 (ultimate, mocht dat nog wat uitmaken).
Naar mijn weten heb ik altijd deze drivers gehad. Ik zit nu te kijken en ik kan ook niet het boxje met "Vorig stuurprogramma" aanklikken.
 
En stuurprogramma bijwerken en alles zo aanvinken dat je er wel komt? of bedoelde je dat juist dat het daar niet werkte.
Lees heel vaak de laatste tijd dat er problemen zijn met een stuurprogramma update van nVidia via de update van Mike, die schijnen ... te zijn.
 
Ah, nee, dat bedoelde ik niet. Ik heb hem zojuist bijgewerkt naar (overigens enige) oudere versie die in de lijst stond (uit februari).
Nu dan maar even wachten of het probleem zich voor blijft doen. Ik laat het nog wel horen. Erg bedankt tot zover!
 
Hij heeft het langer dan normaal volgehouden (ik heb hem express vannacht ook even aangelaten) maar ik kreeg toch zojuist hetzelfde probleem. Schermkleuren versprongen, rebooten etc. etc.
 
In veilige modus gaan werken, blijft het probleem zijn het niet de drivers maar idd die kaart, geen probleem zijn het toch de drivers.

Een memtest kan natuurlijk nooit kwaad, voor de zekerheid.
http://www.memtest.org/#downiso
 
In veilige modus doet hij het wel gewoon. Eveneens als in 640x480 modus.
MemTest levert niks op, helaas.

Een nieuw kaartje aanschaffen lijkt dan de enige oplossing?
 
klinkt als een kaart die dood is aan het gaan kan ook zijn dat hij overhit raakt
misschien kun je van iemand een kaart lenen en testen?
 
In veilige modus doet hij het wel gewoon. Eveneens als in 640x480 modus.
MemTest levert niks op, helaas.

Een nieuw kaartje aanschaffen lijkt dan de enige oplossing?

Gein, als de kaart het in heilige modus wel doet zijn het toch de drivers, zei ik al.
Maar ja, een nieuwe kaart is ook nooit weg, tis al een oudje.
 
Gein, als de kaart het in heilige modus wel doet zijn het toch de drivers, zei ik al.
Maar ja, een nieuwe kaart is ook nooit weg, tis al een oudje.
Oh ja, beetje knullig gelezen :rolleyes:

klinkt als een kaart die dood is aan het gaan kan ook zijn dat hij overhit raakt
misschien kun je van iemand een kaart lenen en testen?
Misschien is dat een idee, met een andere kaart.
Van de zomer is hij wel een aantal keren oververhit geweest (toen het rond de 35 graden was.. en ik heb een plat dak, 3 hoog). Toen kookte hij bijna letter (SpeedFan gaf aan dat hij 98 was). Toen viel m'n pc ook geregeld uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan