Blueooth speaker als quadrafonisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

EgbertJan

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
62
Beste mensen,

Ik weet niet 100% zeker of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar ik raak redelijk radeloos.

Gister heb ik een Bluetooth speaker set gekocht. Dit krijg ik binnen via een dongel op mijn computer. Ik kan in principe gewoon mijn geluid spelen via deze speaker zodra ik hem instel als standaard apparaat. Maar mijn bedoeling was om deze te gebruiken voor een quadrafonische installatie. Natuurlijk weet ik niet helemaal zeker of dit überhaupt mogelijk is, maar er zou waarschijnlijk wel software voor zijn of andere dingen die ik zelf over het hoofd heb gezien.

Bij voorbaat dank,

Egbert-jan
 
Dit kan helemaal niet: Je kiest in een Windows-programma (skype etc.) 1 set luidsprekers om het geluid op te laten horen (5.1 surround sets, koptelefoons en in-ear plugs zijn ook een eigen 'set').
Je kunt dus niet 2 (of meer) sets luidsprekers combineren vanuit 1 programma. [Wel kun je geluid van skype op je bluetooth luidspreker-set en windows-meldingsgeluiden op een andere luidspreker-set laten afspelen etc.]

Tijs.
 
Het is een samsung bluetooth speakerset ya sbr510. Ik weet niet of ik deze als surround kan quadrafonisch kan gebruiken, maar ik heb hiervoor een draadloze speakset gebruikt, via een zendertje, maar ik vond de kwalliteit niet goed genoeg, dus had ik het idee om het op deze manier op te lossen.
 
Je verhaal wordt er niet duidelijker op: Je zult 1 set luidsprekers moeten kunnen aangeven, en die zou dan 4 boxen moeten bedienen. Of dat dan echt quadrofonisch klinkt lijkt me van niet.

Ik had je verhaal overigens zo geïnterpreteerd dat je 1 geluidsbron (programma als skype of media player etc.) op 2 sets (stereo) luidsprekers wilde laten afspelen. Dat kan dus niet, tenzij die de ene set luidsprekers waar je mee verbindt 4 luidsprekers kan laten horen (zie eerste regel hierboven).

Tijs.
 
Nope
DTS-Decoder:Nee
Real Dolby:Nee
Geen surround (Dan wel meerdere kanalen.)
Gewoon lekker (niks mis mee) stereo dus.
 
Je verhaal wordt er niet duidelijker op: Je zult 1 set luidsprekers moeten kunnen aangeven, en die zou dan 4 boxen moeten bedienen. Of dat dan echt quadrofonisch klinkt lijkt me van niet.

Ik had je verhaal overigens zo geïnterpreteerd dat je 1 geluidsbron (programma als skype of media player etc.) op 2 sets (stereo) luidsprekers wilde laten afspelen. Dat kan dus niet, tenzij die de ene set luidsprekers waar je mee verbindt 4 luidsprekers kan laten horen (zie eerste regel hierboven).

Tijs.

Dan zal ik het nog eens proberen :p maar waarschijnlijk kan het dus niet.

Ik heb een stereo set boxen (mijn front speakers) die werken gewoon via de normale groene plug in mijn geluidskaart.

Voorheen had ik een set boxen (draadloos) die via een zendertje werkten (en had dus een 3.5 jack plug die naar de zwarte ingang van mijn geluids kaart ging. Nu kon ik via de configuraties bij mijn geluidskaart zo instellen dat ik dus een werkende quadrafonische instelling had. Helaas leverde deze draadlooze speaker set niet het goeie geluid dus heb ik besloten om dit via een betere (bluetooth) speaker set te proberen. Nu heb ik een programma (Bluesoleil) waarmee ik connectie maak van de speaker naar een dongel die in mijn usb poort zit. Deze maken goed contact en krijg ik dus een nieuwe optie bij mijn geluids instellingen (bij configuratie scherm) om deze speaker set als standaard te gebruiken. Wanneer ik deze dus als standaard in stel kan ik gewoon alle geluiden er op horen. Maar wat ik graag wil is dat mijn huidige front speakers gewoon blijven zoals ze zijn en dat die bluetooth speakers als rear speakers worden gebruikt zodat ik dus quadrafonisch geluid krijg (of in ieder geval dat ik geluid uit alle speakers krijg).

Alsnog bedankt voor alle reacties!
 
Laatst bewerkt:
Helder.
Maar gaat niet lukken.
De USB werkt als een extra geluidskaart.
En je kunt niet iets afspelen naar twee geluidskaarten van één bron.
 
Als ik een Bluetooth audio receiver met 3.5 jack plug zou kopen en deze dan in mijn rear speaker plug van mijn geluidskaart zou doen, zou het dan mogelijk kunnen zijn of heb ik dan precies het zelfde probleem als wat ik nu heb?
 
Dat gaat wel werken.

Heb je ook surgesties welke ik zou kunnen kopen? (Ik heb apparaten gezien van 8 euro en van 25, maar ik weet niet precies wat ik nodig heb en wat geschikt is. De bluetooth speaker staat ongeveer 2 meter van de computer kast af dus ik denk dat bijna elke adapter dat wel zou moeten overbruggen.
 
Geen idee. (Sorry)
Als het maar communiceert met je speakers zou ik zeggen. :)
 
Yep. Transmitter heb je nodig. (Je speakers zijn de reciver)
Die jij voorsteld lijkt me prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan