Bluescreen als ik windows upload PLZ help mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

gavino tuk

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2010
Hoi iedereen

zoals de titel al zeg heb ik problemen met mijn pc, ik krijg een bluescreen ong 4-5sec nadat hij begint windows up te loaden (dus wanneer ik het xp balkje heen en weer zie gaan)

De stop code is *** STOP: 0x00000024(0x00190203, 0x8a4421a0, 0xc0000102, 0x00000000) ***

ik heb al stof eruit gehaald enzo maar dat maakte niks uit

als ik nou gewoon windows inkwam zou ik het misschien zelf wel kunnen oplossen, maar nu zit ik dus echt vast :(

M'n setup is: MSI moederbordje Geforce 8500GT 4g geheugen

ik gebruik mn pc voor werk/school en ook om mee te gamen dus het is echt van belang dat hij het snel weer goed doet.

hartelijk dank alvast :)

toevoeging

nog ff wat om daar aan te toevoegen als ik met veilige modus wil opstarten blijft hij een tijdje op een zwart scherm met één streepje knipperend links boven in het scherm als ik dan een aardig tijdje wacht bluescreen hij weer

windows CD en dan herstellen dus dan doe je wat erin de legenda van de installer staat.

Ik heb één windows xp cd en hij doet niks anders als hij erin zit of niet

dusja ik moet op één of andere manier windows booten maa rik weet dus niet hoe, of wat :(

kijk wat de fout is op je HDD en doe hem aan een andere PC.

ik kan niet zomaar die hdd in een andere pc hange, ik hou deze liever in mekaar :)
is er niet een andere manier ofzo maar denk je dat het aan me hdd ligt dan? kan je dat zien aan die stop code?

Dit kan het zijn misschien moet je even vertalen: his is the error message
I get when I start up my computer. It gets past the
first options screen (press F12 to bot from network etc), then it asks me
what mode I want to boot in, then any one I click on it loads XP Home for 2
seconds then an error screen comes up (the error code above) it does not
reboot the computer it just leaves the blue screen up and does nothing. I
understand I have to bypass the hard drive to get back into windows to run
chkdsk, and I also understand the problem is something to do with ntfs.sys,
but I have no floppy drive so those 6 floppys have already gone out of the
window. I guess the question is what do I do now next?

then it asks me
what mode I want to boot in, then any one I click on it loads XP Home for 2
seconds then an error screen comes up (the error code above) it does not
reboot the computer it just leaves the blue screen up and does nothing.

dit is bij mij hetzelfde de pc geeft aan dat hij niet goed is afgesloten etc en ik krijg een paar opties zoals veilige modes en normaal opstarten of opstarten met de laats bekende goede settings maar het maakt niet uit welke ik kies

en ik heb zelf ooit ingesteld dat als hij bluescreen dat hij dan niet meteen reboot dus dat klopt ook

maar hoe los ik dat op dan?

al eens CD gebruikt dan moet hem toch booten neem ik aan??(beetje stomme vfraag: zit je nu dan op een andere PC??)

o_O

WOW Ok, dit is flink pech hebben. Je kan inderdaad proberen Windows te herstellen, door in de BIOS de Boot Priority te veranderen, als eerste CD en dan de HDD. Dit doe je door op de toets te drukken die je BIOS aangeeft als "Press.... to enter Setup"

Maar ik had hiermee flink pech! Ik kreeg het NIET gefixt, en Windows ook niet geinstalleerd, hij zei namelijk op ELKE windows CD die ik had dat er bepaalde files misten. Ik heb het in 2 CD drives geprobeerd, werkte beide niet goed. Ik denk dat dit lag aan de hardeschijf, maar het slechte nieuws is: De PC ging een maand later dood. Hij wou niet eens meer aan. De PSU deed het nog, alles was gewoon dood.
Het goede nieuws: Jouw PC is mijn PC niet, dus misschien is het nog te fixen. Download de Ultimate Boot CD en brand die op een CD. Kies dan een tool ( na het opstarten van de CD ) die je Harde Schijf kan scannen op fouten, en eventueel kan repareren of defragmenteren.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, en dat inderdaad mijn PC niet hetzelfde is als jouw! Ik denk dat de STOP: 0x00000024 de aller ergste stopcode is die je kan krijgen, want er staat niet veel info van op het internet. Waarschijnlijk omdat deze code niet vaak voorkomt.

PS. Wat voor merk is je computer? Het is toch toevallig geen HP Pavillion hè?

hey Ultraware

ik had ff in die bios optie gekeken maar ik zag die cd boot optie niet
en nee het is geen HP Pavillio

hij is in mekaar gezet door iemand met zn eigen computer winkel, maar helaas zit die winkel er niet meer

@ Nicj56 ja ik zit nu op een andere pc maar zoals ik zei ik hou deze liever in mekaar

Laatst bewerkt:
ok ik heb m nu zover dat ik via de cd kan booten maar welk progje moet ik precies downloaden en branden? ik heb namelijk niet zoveel verstand van BIOS etc dus wat hulp zou heel erg op prijs worden gesteld

Laatst bewerkt:
Ultimate Boot CD

Zo als ik in het vorige bericht al zei, moet je eerst Ultimate Boot CD downloaden

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Klik op een van de servers om te downloaden. Weet zeker dat het een .ISO is. Vervolgens heb je een brandprogramma nodig. Nero is een goed brandprogramma, maar kost wel geld. Als je deze al hebt, heb je geluk. Je kan ook PowerIso gebruiken, en dan de image ( .iso ) branden, dan de PC opnieuw opstarten, en de UBCD zou moeten beginnen.
Kan er nu even niet aankomen ( ubcd ) maar ik help verder als ik tijd heb, dan zeg ik precies waar je naar toe moet. Experimenteer alvast maar een beetje ( wel voorzichtig, NIKS formatteren etc, ik ben daar niet aansprakelijk voor )

Hey bedankt voor je snelle reply

ja ik heb nero op deze pc, alleen staat er op die site dat ik heb op een speciale manier moet branden ofzoiets.

hoe moet ik dat nou precies doen dan? :)

Laatst bewerkt:
makkelijk

Het is best makkelijk, open niet Nero Burning Rom, maar Nero Express, en klik dan op "Image branden" of iets vergelijkbaars. Hij zou nu moeten komen met een venster waar je de .iso kan selecteren, en hij start meteen met branden. Als je ook een optie hebt om de cd "Bootable" of "Opstartbaar" te maken, klik dat dan aan. Als je die functie niet hebt, zou het ook moeten werken, omdat je hebt ingesteld in de BIOS dat hij moet starten met CD's te lezen.
Ik kan er nu nog even niet aan komen, sorry, ik reageer zo snel mogelijk als ik er aan kan komen.

Hey Ultraware, bedankt voor je uitleg

ik heb iemand gevonden die naar me pc gaat kijken, maar het kan nog even op zich laten wachten.
zodra het hem niet lukt ofzo ga ik dit meteen proberen. als me pc het wel weer doet zet ik de vraag op opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan