Bluescreen Ati2dvag

Status
Niet open voor verdere reacties.

HandyMan

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Goededag,
Ik heb al een hele tijd last van bluescreen in windows XP
In de bluescreen staat dat Ati2Dvag.dll mogelijk een probleem veroorzaakt.
Als ik de pc dan daarna opnieuw opstart komt er te staan dat Windows is hersteld van een ernstige fout.
Ik denk dat het met mijn video kaart te maken heeft.
De video kaart is een Ati Radeon x1300

Ik heb al een keer de drivers opnieuw geinstalleerd en ook zelfs een keer windows xp opnieuw. Maar niks helpt.

Hopen dat hier iemand weet wat het is.
Alvast bedankt,
HandyMan

download en installeer de nieuwste drivers voor je videokaart eens..

Oo sorry, dat had ik er niet bij vermeld.
Ik heb het met de nieuwste drivers gedaan.
Maar het helpt niet :shocked:

hoi

heb je ook eerst de oude drivers verwijderd??
zo niet dan kan dat ook wel eens conflicten geven.
een "schone "instalatie zou je eens kunnen proberen met drivercleaner.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

met dit progje eens al de ati(amd)drivers verwijderen.
en na een herstart van je pc dan pas de nieuwste drivers

Nee dat heb ik toen volgens mij niet gedaan.
Ik kan vrijdag weer op mijn eigen pc, dus dan doe ik dat wel even.
Bedankt,
HandyMan

dat is geen goede site.. haal de link even uit je command, want mijn mcafee staat niet eens toe dat ik die site open! nog nooit eerder gehad met mcafee

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfile
s/A/ati2dvag.dll/6.14.10.6462/download.html kan een schending van browserbeveiliging veroorzaken.

Waarom bent naar deze pagina geleid? Bij onze testen heeft deze site geprobeerd onrechtmatige wijzigingen op onze test-pc aan te brengen door gebruik te maken van een beveiligingsprobleem van de browser. Dit is een ernstig beveiligingsrisico waardoor de pc geïnfecteerd kan raken.

* Gedetailleerd siterapport weergeven
* Terug naar vorige pagina
* Deze waarschuwing uitschakelen

Deze waarschuwing negeren
De beveiligingswaarschuwing voor www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfile
s/A/ati2dvag.dll/6.14.10.6462/download.html kunt u als volgt opheffen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dus eigen risico :)

Ik download het bestand wel als ik mijn eigen pc weer heb.
Dan kan ik het bestand gelijk op virussen scannen.

(btw: DoRcO ik ben lid van je Helpmij Clan op xfire :thumb:)

je moet het zelf weten, ,mcafee blokeert het niet voor niets, ik heb je toegevoegd :)

Ik heb die manier nu net geprobeert maar hij vind dat bestandje niet in mijn apparaat beheer. Dus kan ik nog niet verder

Hoi het is te vinden in apparaatbeheer onder systeemapparaten.
dan zoek je naar XXX CPU to AGP Controller of XXX Standard Host Bridge of XXX Standard PCI to ISA Bridge.

de cloe is dat de XXX de merknaam van de chip is.dus kijk naar de rest in de omschrijving en je komt er zeker uit.

good luck

hitman1961

hey

reactie op een nogal oude topic..hoop dat iemand hier nog op reageert
systeemdevices.png

Welke van deze moet ik hebben?

Vriendelijke groet

@R33F:WELKOM OP HELPMIJ...

Graag zelf een vraag maken in desbetreffende sectie.
Ook je vraag is niet duidelijk...Je vraagt:Welke moet ik hebben?Waarvoor?? wat??wie??

De vraag "Welke moet ik hebben" Sluit aan op de rest van het topic.
vandaar dat ik geen eigen vraag heb gemaakt.
ik neem tenminste aan dat dubbele topics niet gewenst zijn. en het lijkt me makkelijker om mijn vraag te beantwoorden met de informatie die in de rest van dit topic gegeven word.

indien k dit verkeerd zie hoor ik het graag.

Het gaat dus om een BSOD die aangeeft dat er een infinite loop is binnen de ati driver.(zoals eerder in het topic vermeld)
in dit topic staat hier een oplossing voor alleen kan ik het apparaat waarvan de driver gewijzigd moet worden niet terugvinden in mijn device manager. CPU to AGP Controller staat bij mij niet in de lijst. en hoopte dat iemand mij duidelijk kan maken welke het in mijn geval is.

(op dit al eerder vermelde linkje staat dus waar ik naar op zoek ben)
http://www.sightsea.com/pghpchd/page...nite_loop.html

en bovenstaand mijn lijst met devices.

p.s. zal deze wijziging ook invloed hebben op de prestaties?

Welkom op Helpmij.:)

Hier is het de bedoeling om juist wel een eigen topic aan te maken. Ook al is de vraag gelijkwaardig, dus graag een eigen topic maken voor jou vraag/probleem.:)
Uiteraard kun je wel een link naar deze topic geven, zodat je aan kan geven dat het iets gelijkwaardig betreft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan