bluescreen bij 't opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nfresh

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
18
Ik weet niet of ik hier goed zit? Maar ik kreeg net een blue screen op mijn laptop na een lang gebruik. Hij restarte gelijk nadat ik 'm kreeg dus ik kon 'm niet lezen. Maar de probleem nu is dat hij nu elke keer een blue screen aangeeft nadat ik 'm opstart. Meteen na de windows 7 ladingscherm wordt de blauw scherm aangegeven en schakelt de laptop meteen uit om dan weer op nieuw te starten. Ik krijg dan wel weer zo'n zwart scherm met opties maar de enigste opties zijn, starten als normaal modus en system repair (ik heb een Engelse versie van Windows 7). Normaal modus werkt dus niet en krijg geen optie om in veilig modus op te starten en wanneer ik system repair probeer te doen krijg ik alleen een zwart scherm waarin ik wel met m'n muis kan bewegen. Ik heb ook een Windows 7 CD maar wanneer ik 'm probeer te laden gebeurt hetzelfde zwarte scherm met een bruikbare muis.

Wie kan mij helpen met dit opstart probleem zodat ik weer op m'n laptop kan?
 
lukt opstarten in veilige modus niet als je op F8 blijft drukken tijdens het opstarten?
 
Dankje voor de snelle reactie! wanneer moet ik 't precies F8 aandrukken? omdat ik nu al een zwarte scherm krijg met de genoemde opties.

Edit:
Heb 't geprobeerd en nee, kan er niet in komen. Ik krijg ook een blue-screen bij safe mode.
 
Laatst bewerkt:
Als je f8 kiest bij het opstarten staat daar ook een optie voor: Automatisch opnieuw opstarten na foutmelding uitschakelen.

Kies die eens en laat ons weten wat er precies in je BSOD tevoorschijn komt.

Succes
 
Booten van de windows 7 cd gaat alleen wanneer je de dvd-speler bovenaan zet in de boot volgorde. Daarvoor moet je eerst in de bios komen. Dat gaat zo: als je laptop opstart krijg je, voordat het laadscherm komt, een scherm te zien met het merk van de bios enz. Onderaan staat dan iets van 'press F2(of 'del') to enter bios'. Doe dit, en ga dan naar iets met ''disk''. Kijk of je de boot-volgorde kan veranderen en verander het zo dat de cdspeler bovenaan staat. Als je nu de bios verlaat (F10 en daarna enter) moet je eerst op een toets drukken om van de dvd op te starten. De cd moet er natuurlijk wel inzitten.


Succes!:thumb:
 

Het probleem is dat ik de windows 7 cd repair scherm niet kan krijgen of zoiets dergelijks. Hij start wel op en ik krijg vervolgens de lading scherm dat hij de Windows 7 CD aan het laden is maar dan komt er een zwart scherm met de mogelijkheid om mijn muis te bewegen inplaats van een windows 7 repair menu. Hetzelfde heb ik wanneer ik naar system repair ga dus het ligt waarschijnlijk aan m'n laptop? Ik gebruikte een externe monitor samen met m'n laptop, ik weet niet of daaraan lag? Dus ik kan helemaal niks doen.
 
Laatst bewerkt:
Zou gaan wachten tot dat ik een cd kon branden voor hirensbootcd. Maar voor sommige redenen is de BSoD error gelukkig weg maar geeft nu de black screen of death als ik het goed heb? Die zwarte lege scherm met een muis heb ik nu bij elke optie behalve safe mode waarbij ik nu de mogelijkheid krijg om Windows 7 te herinstalleren wat ik nu aan het doen ben. als de installatie goed loopt zal ik dit topic op "opgelost" zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan