Bluescreen Corsair

Status
Niet open voor verdere reacties.

DylanVD

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo,

Ik heb zelf een computer in elkaar gezet, voor de eerste keer.
ik heb nu een aantal keer een blauw scherm gezien, volgens mij komt dit door het geheugen. Als ik geheugencontrole doe komt er te staan dat er een hardwareprobleem is en vervolgens weer een blauw scherm.

Ik heb een AsRock 870 e3 moederbord, AMD Phenom X6 1100t icm Corsair xms3 geheugen(8GB)

iemand een oplossing?

MVG
Dylan

Krijg je nog wat codes of melding dit is een beetje sumier. welk systeem, windows, vista mac, enz enz. Hardware, software, Bios Videokaart het kan van alles zijn is moeilijk te traceren.

Excuus voor mijn wat warrige uitleg, ik. Heb mijn geheugen op 1600 MHz gezet en vanaf heden heen probleem meer! In ieder geval bedankt!

Nee het is niet zo warrig dat valt wel mee, maar ik had (of wij) hadden graag wat meer info.

Oké, maar is het in jouw ogen mogelijk dat hij minder stabiel is op 1333mhz, Windows 7?

Ik denk dat het aan je mobo ligt (bios).
Je zegt 1600 ingesteld ik denk dat de werkelijkheid bij 800 ligt.
Beter zou zijn als je op 667 kan instellen(bios) want je geheugen is ddr3 op 1333
Je geheugen kan niet sneller dan 1333 als het om deze gaat : CMX8GX3M2A1333C9
Mocht je dus toch nog problemen hebben denk dan even aan deze instelling.
Kan ook zijn dat je Hypertreading nog niet goed ingesteld stond.

Ik heb de CMX8GX3M2A1600c9 dus ik neem aan dat het een 1600 MHz is, stond op 1333 MHz wat moet ik voor hypertreathing instellen?

Mvg
Dylan

Je Cpu = AMD Phenom II X6 1100T CPU, codenaam "Thuban?
Deze heeft als hoogste Geheugen Controller :1333

DDR2-400, DDR2-533, DDR2-667, DDR2-800, DDR2-1066, DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333

Je hebt 1600 geheugen en het werkt, daarom denk ik dat het maar 800 is.
HT gewoon op auto laten/zetten.
Je kan in je bios gewoon kijken waar het NU allemaal op draait voor je eigen info.
Het is wel zo, dat je nu een werkend systeem hebt zonder problemen:cool::cool:. Het kan dan zomaar zijn als je een instelling wijzigt dat het dan weer instabiel wordt:evil:.

Suc6 :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb dan denk ik de verkeerde geheugensticks meegekregen, hij draait momenteel op 1600mhz en 1.65V, is het dan verstandig dit terug te zetten naar 800Mhz of gewoon zo laten staan? In geheugencontrole krijg ik nog steeds een foutmelding; ik zal zo even kijken welke melding.

Na de geheugencontrole start windows gewoon door en krijg ik verder geen codes of meldingen te zien..

Mvg

Laatst bewerkt:
Het probleem is niet het geheugen maar de geheugen controller.
Maximaal kan ie 1333 aan je hebt 1600 gedaan/voor elkaar gekregen.
Het is eigenlijk simpel:
CPU: De AMD Phenom II X6 1100T CPU, codenaam "Thuban", heeft een geheugen Controller die dit geheugen ondersteund,
DDR2-400, DDR2-533, DDR2-667, DDR2-800, DDR2-1066, DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333

Je Mobo: De 870 Extreme3 R2.0,
Geheugen Maximaal 16384 MB;
Type SDRAM-DDR3 Sloten 4 x DDR3 Standaarden,
DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333
De kloksnelheid van het geheugen is afhankelijk van de geheugencontroller in de processor.

Je memory: Corsair CMX8GX3M2A1600c9
Type SDRAM-DDR3; Standaard DDR3 - 1600.
Je ziet dat je geheugen en mobo mekaar niet erg goed gaan vinden.
Met overklokken kan je misschien een heel eind komen(wat ook blijkt uit je bevindingen dat het toch werkt).

Als alles op auto staat in de bios zal er een snelheid uitkomen die lager zal zijn dan de gewenste(=hoogste snelheid=1333).
Je kan dan een beetje proberen om alles een beetje op te krikken (passen en meten)dmv proef ondervindelijk achter komen wat je meest haalbare instelling is.
Als het verder goed werkt moet je je eigen ook niet al te druk maken. Alleen in je achterhoofd houden als er opeens rare/spontane dingen gebeuren, dat het hier naar toe te leiden zou kunnen zijn!

Hoop dat het een beetje duidelijk is (geworden).

Laatst bewerkt:
Quatsch,

Bedankt voor al je informatie! Had even niet op het moederbord gelet!
Ik zie net op mijn factuur een andere geheugen staan, ga er even mee terug en haal gewoon een voor mijn moederbord passende geheugen!
Nogmaals dank!

zal ik doen!

Ik heb nog een vraagje als het kan:)
In het programma CPU-Z staat dat mijn CPU-clockspeed 798.3MHz is, terwijl er in mijn AsRock tune-up utility 3300MHz staat. Raar?

Thanks!

Kijken of dit verandert met je nieuwe geheugen.
Meten is een methode ik weet niet hoe cpu-z/asroc***ility het meet.
je kan ook eens kijken Hier kijken en je even erin verdiepen.
let op dat je niet overmoedig wordt, je kan nogal wat laten zien met dit progje.
Klik in ieder geval eerst op de optie button van hoe of wat tot hoever je wilt.(= onderste knop van de drie)
als je het hebt en wilt dit gebruiken snap je dit wel.

Laatst bewerkt:
Dag,

Zojuist weer een crash gehad, volgende foutmelding:
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1a
BCP1: 0000000000041284
BCP2: 00000000775B2001
BCP3: 00000000000002F8
BCP4: FFFFF70001080000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Is hier iets uit duidelijk te maken?

Dylan

Ziet ernaar uit dat je een probleem met geheugen en/of geheugen controller, en dat zou bevestiging geven aan het voorgaande..
FF afwachten wat de andere ramnoten brengen......

hoi,

Alles loopt nu lekker, zo meteen eens een ssd HD proberen!

Bedankt voor de tips!

Dylan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan