Bluescreen crash!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mokum

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
15052010200.jpg

Beste Mensen,

Al een hele tijd heb ik een aantal problemen met windows 7.
Raar genoeg was het in het begin een normale crash waarop de muis en internet het opeens niet meer deden.
Na een tijdje was dit opgelost, helaas begint nu de computer weer te crashen en krijg ik een blue screen (zie bijlage).

Ookal doe ik niks crasht hij op willekeurig moment soms na 20 seconden en soms pas na 2 uur...
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank!

Hoe run je het? ik zie allemaal .h , .c , .s bestanden maar begrijp het niet echt:(

Het gedownloade .zip file uitpakken en het daaruitvoortkomende .iso bestand branden met een programma zoals Nero of met IMGBURN. (mirror 6)
Vervolgens je pc opnieuw opstarten met de gebrande cd in je cd drive.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Het gedownloade .zip file uitpakken en het daaruitvoortkomende .iso bestand branden met een programma zoals Nero of met IMGBURN. (mirror 6)
Vervolgens je pc opnieuw opstarten met de gebrande cd in je cd drive.

Groeten Marcel

Had hem gebrand met power iso maar nu is het gewoon de bestanden de pc opent geen programma of dergelijks, ik ga het nu proberen met nero maar als wat voor dvd moet ik hem branden?:shocked:
Alvast bedankt voor je tijd en hulp!

Ik heb zo net nog een dvd gebrand als een boot image, zo staat het in de install read me van het programma.
Helaas als ik nu reboot gebeurt er nog niets en als ik de cd-rom schijf open zie ik weer alleen de bestanden.

Kan iemand misschien uitleggen hoe dit werkt? Is er geen simpele software?:p

In nero kun je in het menu RECORDER kiezen om een image te branden.
(Anders kun je ook imgburn gebruiken (zie vorige post van mij).
Vervolgens de pc opstarten met de gebrande cd in het laatje.

In je bios instellen dattie als eerste vanaf cd op moet starten.

Groeten Marcel

Je moet het op een CD branden en niet op een DVD. (hoewel ik niet zeker weet of dat wat uit maakt.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Je moet het op een CD branden en niet op een DVD. (hioewel ik niet zeker weet of dat wat uit maakt.

Groeten Marcel

Het maakt niks uit. Zolang het maar bootable word. Makkelijkste vind ik om het met IMGburn te branden. Verder maakt het dus niet uit of het een DVD is, of een CD is waar het opgezet word. (Ja, alleen de grote van de schijf. Meer niet)

Bedankt voor de hulp!
Ik brand nu met imgburn, als ik dan restart is alles opgelost?:P
Was het maar waar... Hoe verder als dit werkt?

In je bios instellen dattie als eerste vanaf cd op moet starten.

Hmmm hoe doe ik dit eigenlijk!?

Laatst bewerkt:
Na het herstarten van je pc met de cd in je laatje en in je bios ingesteld dattie moet opstarten vanaf de cd kun je je geheugen modules testen.
(Wanneer je je pc opnieuw opstart en hij start Windows op dan moet je in je bios het een en ander aanpassen).
Wanneer je je pc opstart zie je misschien iets staan van F8, Del, of Bootmenu, druk op de bijbehorende toets waarna je in je bios ergens iets met boot order/sequence/priority vinden, hier moet dus je cd speler als nr.1 staan.

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Geen idee hoe dat werkt, wat moet ik precies aanpassen?

Nogmaals bedankt voor je tijd!

Wanneer je wat tekst op je scherm ziet staan kun je ook op pause drukken (op je toetsenbord ergens rechtsboven) waarna je op je gemak kunt kijken wat er staat op je scherm

Wat voor pc heb je (merk+type)

groeten Marcel

Windows 7 eternity zelf gebouwde pc :

MSI MS-7599
4,00 GB RAM
64-bits besturingssysteem

ATI Radeon HD 4800 Series
2815 MB

Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)

Wanneer je pc opnieuw opstart blijf je net zolang [DEL] aanslaan totdat je in het bios zit.
Vervolgens zoek je iets wat de boot priority/sequence of zoiets aangeeft waarna je deze zo veranderd dat de cd als nr.1 staat ingesteld.
vervolgens wijzigingen opslaan en pc opnieuw opstarten met cd erin

Groeten marcel

Zie alleen de volgende opties:

Repair your computer
safe mode etc.

enable boot logging
enable low-resolution video
last known good configuration
directory services restore mode
debugging mode
disable autoatic restart on system failure
disable driver signature enforcement

start windows

Misschien is het [F2] ipv [DEL] maar volgens mij is het bij vrijwel alle MSI moederborden de [DEL] toets.
Je moet echt vanaf dattie aan staat [DEL] aan blijven slaan (tikken).
dus niet ingedrukt houden maar meerdere keren drukken.

Wanneer je de tekst ziet die je in je laatste post schreef dan ben je al te laat.
Je bios moet je inkomen voordat je het scherm ziet waar jij het over hebt

groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan