bluescreen na installeren hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik heb een oud systeem vernieuwt met de volgende hardware nu erin:
ram is nieuw processor is nieuw en moederbord is nieuw

Systeemkast
CoolerMaster elite 334

Moederbord
MSI P55A-GD65

Processor
Intel(R) Core(TM) I5 760
Geheugen

Geil 2x4 GB Ram 1600 Mhz

Koeler
Intel stock cooler

Casefan
2x Zalman

Harddisk(s)
WDC WD6400AAKS-22A7B0 650GB

Videokaart(en)
Msi GTX 465

Monitor(en)
LG W2261V

Brander
ATAPI DVD A DH16A3S SCSI CdRom Device

CD / DVD Drive(s)
ATAPI DVD A DH16A3S SCSI CdRom Device

Speakers
LOGITECH X-230 2.1 SPEAKER SYSTEM 32W RMS

Geluidskaart
nVIDIA HDMI @ nVIDIA GF100 - High Definition Audio Controller PCI

Netwerkkaart(en)
NVIDIA nForce Networking Controller 1000 Mbps

Muis
Logitech MX518

Toetsenbord
Logitech G15

Scanner(s)
HP Photosmart C4680

Printer(s)
HP Photosmart C4680

Internetverbinding(en)
Ziggo Alles in een plus 22Mbit

Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64Bit

Voeding
Recon Power Engine 550 Plus 500/550W

De pc start normaal op met bios en al maar als windows inlogt dan gaat het mis
het is alsof de videokaart drivers niet zijn geinstalleert maar dat zijn ze wel\
en explorer.exe werkt maar half en na een paar minuten krijg ik bsod
stop: 0x0000003B
ik heb niet de kans om de bios te installeren met de software cd

Ja maar dat kan dus niet zomaar.Bij vervanging van het mobo(wat dus andere specs heeft)zal ook je OS opnieuw geinstalleerdt moeten worden.

Ja maar dat kan dus niet zomaar.Bij vervanging van het mobo(wat dus andere specs heeft)zal ook je OS opnieuw geinstalleerdt moeten worden.

oh ok ik was al van plan om te reinstallen maar ik dacht vraag het even;)
kan ik nog een back-up maken? zonder dat ik bsod krijg

Kan ik van hieraf niet beoordelen in hoeverre en hoevaak jij nu een Bsod krijgt.;)

Kan je de schijf niet eerst als slave in een andere pc hangen en dan evt je data ervan veiligstellen?

ja dat is een mogelijke oplossing.
maar ik heb besloten om windows maar opnieuw te installeren want er stond zoveel rotzooi op.
Toch bedankt voor de hulp, weer wat geleerd:thumb:.

mvg,

codGmer

Als ik windows probeer te installeren via de boot van de pc dan geeft hij op de helft van de installatie deze error:
dsc06647m.jpg

de installatie doet het wel op andere pc's
mijn hardeschijf is helemaal leeg misschien ligt het daaraan
als ik mijn pc normaal probeer op te starten krijg ik meteen bsod
en safe mode werkt ook niet

Ik heb inmiddels Windows geinstalleert gekregen en ik krijg nu tijdens het opstarten weer een blue screen met STOP: 0x0000007E
ik weet niet meer wat ik moetdoen :(
Edit: ik krijg verschillende bsod's STOP: 0x00000019 en, 0x000000F7 acpi.sys - adress 80fc5df7 base at 80f9f000, datestamp
en stop 0x000008E (0xC00000005, 0x85e0a816, 0x8581cdb8,0x00000000) etc

Laatst bewerkt:
Heb je de HD wel geformatteerd? En is hij wel NTFS?

Kijk even via Google naar die stopcodes, meestal is het een hardware probleem.

Kun je als je pc opstart en F8 intoetst nog wel in veilige modus komen? in dat menu kun je ook opstarten met laatst werkende configuratie proberen.

En wat staat er aan tekst bovenaan?

bsod_big.gif

zoals hier dus.

Laatst bewerkt:
Heb je de HD wel geformatteerd? En is hij wel NTFS?

Kijk even via Google naar die stopcodes, meestal is het een hardware probleem.

Kun je als je pc opstart en F8 intoetst nog wel in veilige modus komen? in dat menu kun je ook opstarten met laatst werkende configuratie proberen.

En wat staat er aan tekst bovenaan?

Ja ik had mijn HD geformateerd via de windows installatie dat gebeurde binnen een paar seconden:shocked:

Nee ik kan niet in veilige modus komen want als hij laadt dan blijft hij daar hangen en na een tijdje een bsod
EDIT: Ik ben inmiddels al verder gekomen in windows maar toen ik op het bureaublad was kwam er een bsod
en toen restarte de pc met een schijfcontrole hij is nog steeds bezig ik zie dat er heel veel bestanden worden verwijderd
de bsod's zijn heel verschillend toen stond er bad_pool_header
en de andere ben ik vergeten:o hier is wel een foto:

DSC06649.jpg

en:

dsc06650o.jpg

Laatst bewerkt:
de controle is klaar en ik kan nu in windows komen maar ik word volgespamt met windows verkenner werkt niet meer. en na een tijdje krijg ik een blue screen.
Ik heb via dxdiag een logfile gemaakt
Bekijk bijlage DxDiag[1].txt
System_service_exception.

STOP: 0x0000003B

BAD_POOL_HEADER

STOP: 0x00000019

en

System_service_exception

STOP: 0x0000003B

die laatste had ik opgezocht op google en vond dat het aan het ram geheugen ligt
dat de ram en videokaart geheugen samen delen of zoiets.

Laatst bewerkt:
Even een vraag, ik zie dat je de 64 bits versie hebt? Waarom? Is je pc 64 bits?

Wat is het verschil tussen de 32-bits en de 64-bits versie van Windows?

De termen 32-bits en 64-bits hebben betrekking op de manier waarop de processor (ook wel CPU genoemd) van een computer omgaat met gegevens. Met de 64-bits versie van Windows worden grote hoeveelheden RAM-geheugen (Random Access Memory) effectiever verwerkt dan met een 32-bits systeem.

Welke versie van Windows 7 moet ik installeren: de 32-bits versie of de 64-bits versie?

Voor het installeren van een 64-bits-versie van Windows 7 hebt u een CPU nodig waarop een 64-bits versie van Windows kan worden uitgevoerd. De voordelen van het gebruik van een 64-bits besturingssysteem zijn het duidelijkst wanneer u een grote hoeveelheid RAM-geheugen (Random Access Memory) op uw computer hebt geïnstalleerd, meestal 4 GB RAM of meer. Omdat een 64-bits besturingssysteem grote hoeveelheden geheugen efficiënter kan verwerken dan een 32-bits besturingssysteem, kan in dergelijke gevallen de reactietijd van een 64-bits systeem korter zijn wanneer verschillende programma's tegelijkertijd worden uitgevoerd en er regelmatig tussen deze programma's wordt geschakeld. Zie Windows 7 installeren en opnieuw installeren voor meer informatie.

Hoe weet ik dat op mijn computer een 64-bits versie van Windows kan worden uitgevoerd?

Uw computer moet beschikken over een processor die geschikt is voor 64-bits om een 64-bits versie van Windows te kunnen uitvoeren. Als u wilt nagaan of u een processor hebt die geschikt is voor 64-bits in Windows 7 of Windows Vista, gaat u als volgt te werk:

1.

Open Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties in het zoekvak en klik op Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties in de lijst met resultaten.
2.

Ga op een van de volgende manieren te werk:
*

Klik in Windows 7 op Details over prestaties en systeem weergeven en afdrukken.
*

Klik in Windows Vista op Details weergeven en afdrukken.
3.

In de sectie Systeem kunt u zien welk type besturingssysteem u momenteel uitvoert onder Type computer en of u een 64-bits versie van Windows kunt afdrukken onder Geschikt voor 64-bits. (Als op uw computer al een 64-bits versie van Windows wordt uitgevoerd, wordt Geschikt voor 64-bits niet weergegeven.)

Laatst bewerkt:
Even een vraag, ik zie dat je de 64 bits versie hebt? Waarom? Is je pc 64 bits?

Ik heb 64 bit omdat ik 4 gb ram heb en nu dacht ik dat het voordelen brengt
ja mijn processor ondersteund 64 bits.

Meer informatie over mijn computer

Onderdeel Details Score Basisscore
Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz 7,3 5,9
Bepaald door laagste score

Geheugen (RAM) 4,00 GB 7,5
Grafisch NVIDIA GeForce GTX 465 7,4
Grafische weergave voor spellen 2811 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 7,4
Primaire harde schijf 274GB beschikbaar (293GB totaal) 5,9
Windows 7 Ultimate

Systeem
--------------------------------------------------------------------------------

Fabrikant MSI
Model MS-7585
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 4,00 GB RAM
Type computer 64-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 4

Opslag
--------------------------------------------------------------------------------

Totale grootte van harde schijf/schijven 585 GB
Schijfpartitie (C:) 274 GB beschikbaar (293 GB totaal)
Schijfpartitie (D:) 292 GB beschikbaar (292 GB totaal)
Mediastation (E:) Cd/Dvd

Grafische weergave

Type beeldschermadapter NVIDIA GeForce GTX 465
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 2811 MB
Toegewezen grafisch geheugen 1024 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1787 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.17.12.6099
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1920x1080
DirectX-versie DirectX 10

Netwerk

Netwerkadapter Realtek PCIe GBE Family Controller

Notities

De score voor grafische weergave voor spellen is gebaseerd op de primaire grafische adapter. Sommige softwaretoepassingen kunnen verbeterde prestaties leveren als het systeem over gekoppelde of meerdere grafische adapters beschikt.

Laatst bewerkt:
Okee, het was ook maar een vraag want voor hetzelfde geld lag het daaraan.

Ik blijf het raar vinden dat het aan het ram geheugen zou liggen en dat deze het geheugen samen deelt.
Moet toch kunnen zou je zeggen.

Totaal beschikbaar grafisch geheugen 2811 MB
Toegewezen grafisch geheugen 1024 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1787 MB

Is het een onboard videokaart of een aparte?

externe videokaart dus niet ingebouwt;)
MSI-GeForce-GTX-465-Graphic-Card-With-Box.jpeg

Laatst bewerkt:
Is er een oplossing om het gedeeld geheugen te verminderen ?
want dit lijkt me niet normaal..

Normaal gesproken heeft een aparte videokaart ook een eigen geheugen, dus waarom hij het deelt, geen idee.
Heb je de video onboard nog aan staan in de bios? Kijk daar eens naar! En het geheugen kan je ook veranderen in de bios normaal gesproken.

Normaal gesproken heeft een aparte videokaart ook een eigen geheugen, dus waarom hij het deelt, geen idee.
Heb je de video onboard nog aan staan in de bios? Kijk daar eens naar! En het geheugen kan je ook veranderen in de bios normaal gesproken.

ja 1GB geheugen heeft mijn videokaart.
ik heb geen idee hoe ik dit uitzet in de bios

MSI-P55-GD65-BIOS-Main.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan