Bluescreen REGISTRY ERROR STOP 0x00000051

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kattebak

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
5
Ik krijg een bluescreen met de foutcode REGISTRY ERROR STOP 0x00000051. Ik kan geen systeemherstel toepassen, want ik kan enkel twee herstelpunten van na de problemen selecteren en geen herstelpunt van een maand geleden o.i.d.

Bij support.micosoft.com kom ik ook niet verder, want dan wordt aangegeven dat ik een andere Windows versie gebruik. Ik heb Windows Vista Home premium (versie 6.0) en Service Pack2, 32-bits besturingssysteem.

Ik kan mijn pc alleen in de veilige modus opstarten, want in de normale modus krijg ik een bluescreen. De online "Windows 7 Upgrade Advisor" kan ik niet gebruiken om te zoeken naar problemen, wat die werkt niet in de veilige modus.

Ik heb geen idee wat ik nog kan doen. Iemand een oplossing?
 
Een kant en klare oplossing niet.
Wel een manier om er achter te komen.

In veilige modus ga je naar msconfig, tabblad opstarten en vink alles uit behalve de virus/malware protectie.
Dan start je in normale modus op.

Als dat goed gaat ga je opnieuw naar tabblad opstarten en vink bijv. opnieuw 2 bestanden aan.
Opslaan en weer opstarten.
Zo werk je er naar toe dan je weer kunt opstarten met de hele msconfiglijst van tabbald opstarten aangevinkt.
Heb je eerder een bsod, dan weet je welk programma daarvoor verantwoordelijk is en uninstall je dat vervolgens.
Ik hoop dat je zo de "dader" kan vinden.
 
Gedaan zoals je hebt aangegeven en in tabblad opstarten alles uitgevinkt en vervolgens opnieuw opgestart. Echter opstarten in normale modus lukt niet, weer bluescreen. Zit nu dus wederom in de veilige modus. "Dader" dus nog niet op het spoor...
 
Zojuist mijn pc nog even online via HouseCall Trend Micro een Virus and Spyware Scan gedaan. Geen virus of malware. Ik heb een Dell uit februari 2008 en heb net gezocht, maar kan geen instalatiecd van Windows Vista vinden (kan me ook niet herinneren of ik die wel of niet gekregen heb bij mijn aankoop bij Dell).

Probleem is begonnen na automatische update van Windows (pc gaf aan dat er nieuwe updates waren, o.a. IE 9), maar het lukte al maanden niet om deze update te intalleren. Twee weken geleden leek mij pc de update wel te kunnen uitvoeren, maar hielt er dus halverwege mee op. Vervolgens dus de bluescreen-problematiek.

Ik heb mijn documenten vorige week in de veilig modus gekopieerd naar een externe harde schijf (heb nooit een backup gemaakt, maar heb dus nu wel al mijn foto's en bestanden gelukkig).

Zou het formatteren van mijn harde schijf (C) een oplossing bieden of heb ik dan die installatiecd van Windows Vista echt nodig?
 
Misschien dat er nog andere Forummers zijn, die je kunnen helpen de error weg te krijgen.

Je hebt veilig gesteld wat je blijkbaar wilde.
Dus wat dat betreft zou je opnieuw kunnen installeren.

Misschien dat je met een installtiedvd nog kan repareren.
Anders rest je recovery terug te zetten.
Ik ga er vanuit dat je die hebt op een verborgen partitie via een F? toets bij opstarten of op dvd's?
Dan is je pc weer in de staat zoals deze afgeleverd werd en zal jehet nodige moeten updaten.

Ik hoop voor je dat iemand je bij de fout verder kan helpen.
 
Heb pc opnieuw opgestart en dan F8 gedrukt totdat Geavanceerde opstartopties scherm zichtbaar werd. Vervolgens "computer hertstellen" en "Dell Factory Image Restore" geklikt, zodat de harde schijf werd geformateerd naar de fabrieksinstallingen.

M'n pc is nu weer in de staat zoals ik hem heb gekocht (moet nu veel opnieuw installeren, maar dat is geen probleem). Hij doet 't weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan